Toon posts:

[html/css] ruimte tussen h3-tag en eronder

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standaard CSS stylesheet en HTML pagina (eigenlijk PHP, maar dat doet er niet zoveel toe), waarin ik graag iets op het scherm wil toveren a la:
code:
1
2
3
4
BLABLA <- tussen h3-tags
  blabla
  blabla
  blabla

Zonder ruimte tussen datgene tussen de h3 tags en datgene eronder. Dat lukt me echter niet, er zit altijd een regel tussen (zie http://ronald.bitfreak.net/midstars/bestuur.php). Ik heb geprobeerd de CSS-opties 'line-height' en 'vertical-align' te gebruiken, maar dat maakt geen verschil (line-height: 0; verneukt de layout zelfs nog erger, er gaan dan regels door elkaar heen lopen).

Weet iemand welke opties ik moet gebruiken in de h3-tag-gedeelte van mijn CSS script om die ruimte tussen de h3-tag en datgene daaronder te laten verdwijnen?

[edit]
uiteraard heb ik google dus geprobeerd maar daar kwam ik alleen met 'line-height' en 'vertical-align', en dat wertk dus niet ;)

Verwijderd

margin: 0px;
(of specifieker-> margin-top: 0px; margin-bottom: 0px;)

En als je dan toch CSS gebruikt, waarom positioneer je dan alles met behulp van tables?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:17 schreef Cheatah het volgende:
margin: 0px;
(of specifieker-> margin-top: 0px; margin-bottom: 0px;)
dankje :)
En als je dan toch CSS gebruikt, waarom positioneer je dan alles met behulp van tables?
Euhm, ik heb die 12 pixel border inmiddels weggehaald, dat doe ik nu met CSS :Y). Voor de rest snap ik CSS eigenlijk niet zo heel erg en heb ik dus geen idee hoe ik het anders zou kunnen doen. En het is toch allemaal PHP code dus het kost mij nauwelijks extra code (het zijn allemaal functies) ;)