Toon posts:

lampje op hub blijft branden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo mensen, ook al staat me pc uit blijft het lampje op me hub branden weet je wel net alsof me pc nog aanstaat!
dat was voorheen niet zo, nu d8 ik dat het te maken had met de aarde maar dat is ook niet zo :? pas als ik de stroom helemaal van me pc afhaal (dus de stekker eruit) dan ist lampje op me hub uit weet iemand hier hoe dat kan?? een vriend van me heeft het ook maar bij wast nooit anders? :? ok nou ik hoort wel! ;)

Rob.

Verwijderd

een 3com kaart?!
heb ik ook... die 3com blijft gewoon vrolijk doorgaan, ook als de peecee uit staat... volgens mij is dit normaal :?

Enne... heb je de faq al eens gelezen?! Geen groeten doen in je posts aub!

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Op maandag 01 april 2002 17:01 schreef Ceyene het volgende:
een 3com kaart?!
heb ik ook... die 3com blijft gewoon vrolijk doorgaan, ook als de peecee uit staat... volgens mij is dit normaal :?
Same here :) Mits de voedings-kabel er nog in zit :+ ;)

• GUBO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03-2025

GUBO

Jij hier ?

Op maandag 01 april 2002 16:58 schreef wizzardrobbie het volgende:
hallo mensen, ook al staat me pc uit blijft het lampje op me hub branden weet je wel net alsof me pc nog aanstaat!
dat was voorheen niet zo, nu d8 ik dat het te maken had met de aarde maar dat is ook niet zo :? pas als ik de stroom helemaal van me pc afhaal (dus de stekker eruit) dan ist lampje op me hub uit weet iemand hier hoe dat kan?? een vriend van me heeft het ook maar bij wast nooit anders? :? ok nou ik hoort wel! ;)

Rob.
Heb je niet gewoon een netwerkkaart met wake on lan :?

Verwijderd

komt door atx dudes, daar zit altijd stroom op (tenzij je stekker eruit rukt). Niks aan de hand dus...

• herminator
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Vast wake onlan. Want op mijn moederbord blijft ook een lampje branden als de computer uit staat. En in de hub blijft het lampje aan.

I'll be back

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

komt door wake on lan, nix aan de hand dus

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 april 2002 17:07 schreef Super_ik het volgende:
komt door wake on lan, nix aan de hand dus
Dat zou ik niet zeggen 'ziks aan de hand'. Je moest is weten hoe vaak hierdoor brand o.i.d. hierdoor ontstaat. Ik heb dit ook maar toch maar de pc op zo'n verdeelbak met een schakelaar gezet...

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 22:56

Interstice

Hallo?

Op maandag 01 april 2002 17:07 schreef Karam het volgende:
komt door atx dudes, daar zit altijd stroom op (tenzij je stekker eruit rukt). Niks aan de hand dus...
Onzin dat lampje blijft niet branden door atx. Ik heb ook atx bij mij is er nix aan de hand.

En bovendien iemand die mij het nut nou is kan uitleggen van dat WOL ? Want als ik het goed heb komt je pc ook wel uit de standby als ie activiteit detecteerd op je pci poorten. DUs dan heb je dat hele WOL (wat alleen werkt al je pc in standby staat) niet nodig. kan je je kabeltje losrukken en weg gooien :) lampie ook uit :)

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op maandag 01 april 2002 18:37 schreef laupro het volgende:

[..]

Dat zou ik niet zeggen 'ziks aan de hand'. Je moest is weten hoe vaak hierdoor brand o.i.d. hierdoor ontstaat. Ik heb dit ook maar toch maar de pc op zo'n verdeelbak met een schakelaar gezet...
brand door een ledje?
Dat is nieuw :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
als het ledje op de hub blijft branden als de pc uitstaat dan heb je zowieso al te maken met een pc die ATX is, vaak is de netwerk kaart dan ook nog eens WOL (= wake on lan) compatible, op zich vrij logisch want de netwerk kaart 'wacht' op een signaal om de pc aan te zetten (deze functie werkt alleen als je pc atx is, je netwerkkaart wol ondersteunt en je het in je biosje aangezet hebt :)

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 19:48 schreef richardkraal het volgende:
als het ledje op de hub blijft branden als de pc uitstaat dan heb je zowieso al te maken met een pc die ATX is, vaak is de netwerk kaart dan ook nog eens WOL (= wake on lan) compatible, op zich vrij logisch want de netwerk kaart 'wacht' op een signaal om de pc aan te zetten (deze functie werkt alleen als je pc atx is, je netwerkkaart wol ondersteunt en je het in je biosje aangezet hebt :)
bij deze het antwoord dus :)

Als de topicstarter in zijn BIOS Wake on Lan (WOL) uitzet zou het kunnen dat lampje op hub ook uitgaat.
Suc6 :)

Verwijderd

volgens mij is dat het ook niet, ik heb namelijk WOL nadrukkelijke uitgezet maar hetzelfde hier. Niet dat ik er last van heb. 'k heb trouwens ook een on-board netwerkkaart, vrij logisch dat daar spanning op blijft staan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:53 schreef Beren het volgende:
volgens mij is dat het ook niet, ik heb namelijk WOL nadrukkelijke uitgezet maar hetzelfde hier. Niet dat ik er last van heb. 'k heb trouwens ook een on-board netwerkkaart, vrij logisch dat daar spanning op blijft staan.
klopt helemaal man!!! :) wol staat in de bios uit dusuhh ik snapt niet :?

Verwijderd

heb ik ook maar niet alleen mijn netwerk lampje ook mijn opt muis met staart blijft vrolijk branden al staat de pc uit totdat de steker eruit gaat

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:04 schreef computerboer22 het volgende:
heb ik ook maar niet alleen mijn netwerk lampje ook mijn opt muis met staart blijft vrolijk branden al staat de pc uit totdat de steker eruit gaat
ja das`t zelfde principe he :) vaag dan zou`t toch met aarde te maken moeten hebben denk? maarja dat kan niet want me pc is geaard :?
En er zitten 2 netwerkkaarten in bij de ene blijft`t lampje niet branden, lekker allemaal hoor wordt alleen maar moeilijker hoelanger je erover nadenkt |:(

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:35

Movinghead

ing.

Ik heb hetzelfde probleem ik heb een safeway NIC maar zonder WOL maar toch blijft mijn lampje op de switch branden hoe kan ik dit uitzetten als WOL in de BIOS uit staat?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:08 schreef Movinghead het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem ik heb een safeway NIC maar zonder WOL maar toch blijft mijn lampje op de switch branden hoe kan ik dit uitzetten als WOL in de BIOS uit staat?
Dat vraag ik toch!!!!

• Movinghead

Movinghead

ing.

Maar schijnbaar weet niemand hier dat te vertellen

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 18:40 schreef Interstice het volgende:
...kan je je kabeltje losrukken en weg gooien :) lampie ook uit :)
nee hoor... kabeltje is bij mij toch echt niet aangesloten en wake-on-lan optie in bios staat uit... lampje brandt nog steeds :?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:26 schreef Ceyene het volgende:

[..]

nee hoor... kabeltje is bij mij toch echt niet aangesloten en wake-on-lan optie in bios staat uit... lampje brandt nog steeds :?
heeft gewoon nix met wol te maken denk :?

• Movinghead

Movinghead

ing.

Nu hebben we nog steeds geen antwoord op ons probleem hoe lossen we dit nu op?

Verwijderd

mijn pc is ook niet geaard maar ik heb gewoon een blok met schakelaar pc uit blok uit.
en wat maakt het uit zolang de pc en de netwerk kaart blijven leven laat het gewoon.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:31 schreef Movinghead het volgende:
Nu hebben we nog steeds geen antwoord op ons probleem hoe lossen we dit nu op?
Dit kun je nou niet echt een 'probleem' noemen he?! Is gewoon een 'feature' van nics, niets aan doen dus...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 01 april 2002 20:43 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Dit kun je nou niet echt een 'probleem' noemen he?! Is gewoon een 'feature' van nics, niets aan doen dus...
Hebben jullie elkaars icon zitten copieren :? "+

on-topic, dat ledje kan branden door de ATX 5VSB lijn die ook aan blijft zolang de stekker erin zit. Is niet gevaarlijk (totale wattage is niet genoeg voor vuur) en bovendien riskeer je een lege CMOS batterij als je steeds de stekker eruit rukt bij sommige mobo's (hebben m'n CUBX en K7S5A iig geen last van)

Verder kun je het ledje losknippen als je de feature niet wilt...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

dit heb ik ook, me pc staat gewoon uit en lampje blijft branden

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:00 schreef dion_b het volgende:

[..]

Hebben jullie elkaars icon zitten copieren :? "+
Nee, absoluut niet... hij was eerder, dat wel. Maar hij heeft het originele plaatje van tux gebruikt. Ik heb een plaatje weten te vinden waarbij nog aan dit plaatje van tux werd gewerkt, en waar dus schaduwen en belichtingen nog waren weggelaten (een gewone vectordrawing dus, lijntekening of zo). Het originele plaatje is namelijk samengesteld uit 2 lagen: de vectortekening (lijntekening opgevuld met vlakke kleuren) en een layer met schaduwen...
En aangezien tux onder de linux liefhebbers een zeer populair beestje is zijn er dus meer mensen die m als icon gebruiken :) - kijk bijvoorbeeld ook maar eens op hoeveel sites je m terugvind!

• Super_ik

Super_ik

haklust!

mijn keyboard ledje blijven ook branden als mn bak uitstaat :P

8<------------------------------------------------------------------------------------

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 00:10 schreef Super_ik het volgende:
OKay, die nic begrijp ik nog, maar je keyboard :?

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 09:43

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op maandag 01 april 2002 18:42 schreef Timpie het volgende:

[..]

brand door een ledje?
Dat is nieuw :)
Mag ik jullie er even op wijzen dat Windows enkel de pc kan 'afsluiten' en niet uitschakelen! Ik geloof dat hier mensen zijn die denken dat als er niks 'brandt' dat het dan ook uit is... |:(

Je voeding voorziet na het 'afsluiten' van de pc enkel nog van 5 volt. Die 5 volt is op de eerste plaats bedoeld om de pc weer te laten opstarten, voor een eventueel 'power-led' op de toetsenbord en ook voor de stroomvoorziening van standby-functies zoals WOL en WON.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Topicstarter
ok! nou`t volgende als er in mijn pc 2 nic`s zitten , ja?
en er brand als me pc uit staat maar 1 led?? :) erg hoor dit :+

ik wil het weten :?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 00:10 schreef Super_ik het volgende:
Dat kan.. teminste, als je een optie in je BIOS hebt voor 'wake on keyboard'. Ik heb 't ook gehad met m'n oudere Asus P2B mobo. Ik stoorde me d'r totaal niet aan en dat de pc aangaat als je op je spatiebalk ragt is alleenmaar leuk :).

Ik heb trouwens ook dat het lichtje blijft branden bij m'n netwerk, Wake on Lan staat uit als ik 't goed heb maar het kaarte zelf ondersteund wel WOL. Als ik een kaartje d'r in doe die geen WOL ondersteund blijft het lichtje niet branden. Dat verklaart dus dat van de ene netwerkkaart het lichtje wel blijft branden en van de ander niet.

• Super_ik

Super_ik

haklust!

Op dinsdag 02 april 2002 17:26 schreef Aikeleer het volgende:

[..]

Dat kan.. teminste, als je een optie in je BIOS hebt voor 'wake on keyboard'. Ik heb 't ook gehad met m'n oudere Asus P2B mobo. Ik stoorde me d'r totaal niet aan en dat de pc aangaat als je op je spatiebalk ragt is alleenmaar leuk :).
i know :+ kepput zelf aangezet in de bios :P

Pagina: 1