Toon posts:

BX board dead? (RIP)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal...

Ik heb onlangs een nieuw AMD board gekocht (Jetway 866AS-R) en dus kon m'n oude Abit BX6 (rev 1) mooi verhuizen naar een ander systeem. Zo gezegd, zo gedaan... alles in een andere kast aangesloten en zelfverzekerd de aan knop ingedrukt... en hoe kan het ook anders, er gebeurde vrijwel niets. Het systeem start op, de cpu fan, HDDs etc. beginnen te draaien, alleen krijg ik geen videosignaal - maar ook geen beeps welke mij op een eventueel probleem zouden wijzen.

Ik heb alle kabels nagelopen, een andere voeding uitgeprobeerd, andere speaker aangesloten... opstarten met een kaal board met/zonder cpu etc. Board 'out of case' geprobeerd op te starten - maar geen geluk.

Het board zelf lijkt nergens beschadigd, alle zekeringen lijken ook intact - het is mij een raadsel wat hier aan de hand is.

Als iemand nog tips heeft wat ik nog uit zou kunnen proberen voordat ik 't board definitief als 'dood' afschrijf, graag.....

Alvast bedankt,

Stepan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

[topic=309815/1/100]

Verwijderd

al een bios reset geprobeert al geprobeerd alle kaarten en schijven er af en dan aan zetten..

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08 13:54

Mentalist

[avdD]

Eeeuhm...

Nee een dood BX board dat kan haast niet ;)

Clear cmos? Is er iets aan de config veranderd?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• RuNnaH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
CMOS gewist?
Al geprobeerd om een andere videokaart erin te prikken?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Zit je mem goed vast?

Als ik me niet vergis is het een slot 1 board, zit de cpu goed in het slot gedrukt?
Ander mem proberen?
Is de cpu overgeclockt?

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Nog simpeler: zet het bord weer terug waar je hem uit hebt gehaald, en kijk of hij dan weer werkt.

Juist

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende allemaal gedaan ;

- 2 verschillende cpu's geprobeerd
- 2 verschillende AGP kaarten (geen pci beschikbaar;-( )
- CMOS gereset
- 2 verschillende voedingen
- geheugenblokken geswitched voor andere

dit alles in verschillende setups... enigste wat ik nog niet heb gedaan door tijdsdruk is het board in m'n bigtower terugzetten en daar uitproberen, al betwijfel ik of dat een oplossing zou bieden. :-/

S.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:42 schreef Terw_Dan het volgende:
[topic=309815/1/100]
Pfff stel je aan man, hij bedankt ons alvast. En omschrijft zijn probleem ook duidelijk. |:(

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 18:26 schreef stepan het volgende:
ik heb het volgende allemaal gedaan ;

- 2 verschillende cpu's geprobeerd
- 2 verschillende AGP kaarten (geen pci beschikbaar;-( )
- CMOS gereset
- 2 verschillende voedingen
- geheugenblokken geswitched voor andere

dit alles in verschillende setups... enigste wat ik nog niet heb gedaan door tijdsdruk is het board in m'n bigtower terugzetten en daar uitproberen, al betwijfel ik of dat een oplossing zou bieden. :-/

S.
Hmmm, misschien is je AGP kaduuk :{

En ook al gedraait met alleen mobo, vid kaart, mem en cpu?
Misschien werkt de voeding van dat kastje niet helemaal goed.

Heeft dat board geen isa slot? Dan kun je een ISA videokaart proberen, gewoon even uit de 386 van je oma halen ofzo :P

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:45 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Eeeuhm...

Nee een dood BX board dat kan haast niet ;)

Clear cmos? Is er iets aan de config veranderd?
het kan.....
in mijn moeder's pc zat een Gigabyte BX2000 met een P2 350. en toen onplofte op een kwade ochtend de voeding.... daar kon ie niet tegen.... net zoals de Maxtor 7200 rpm 15 Gig HD, allemaal kapot.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, misschien is je AGP kaduuk :{

En ook al gedraait met alleen mobo, vid kaart, mem en cpu?
Misschien werkt de voeding van dat kastje niet helemaal goed.

Heeft dat board geen isa slot? Dan kun je een ISA videokaart proberen, gewoon even uit de 386 van je oma halen ofzo :P
Wat ik dus niet goed begrijp is dat de board geen error 'beeps' geeft. Dat zou ie ook moeten doen als er geen vidkaart inzat toch?

Ik zal de pci van m'n linux bakkie er vd week uitslopen en kijken of het daarmee wel werkt. Ik heb toevallig wel vorige week een paar dagen met een nieuwe AGP kaart gewerkt..dus wie weet (lijkt me stug maar ja..zou kunnen).

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 19:25 schreef stepan het volgende:

[..]

Wat ik dus niet goed begrijp is dat de board geen error 'beeps' geeft. Dat zou ie ook moeten doen als er geen vidkaart inzat toch?

Ik zal de pci van m'n linux bakkie er vd week uitslopen en kijken of het daarmee wel werkt. Ik heb toevallig wel vorige week een paar dagen met een nieuwe AGP kaart gewerkt..dus wie weet (lijkt me stug maar ja..zou kunnen).
Naar mijn ervaring werken PC-speakers nooit :P

Ik heb ze 20x aangesloten maar het lukt me nooit geluid eruit te krijgen. Who cares, daar hebben we een geluidskaart voor. Alhoewel het soms wel handig is als ze wél werken :{

Btw met het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/quote.gif knopje kun je quoten!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 19:02 schreef schaapie het volgende:

[..]

het kan.....
in mijn moeder's pc zat een Gigabyte BX2000 met een P2 350. en toen onplofte op een kwade ochtend de voeding.... daar kon ie niet tegen.... net zoals de Maxtor 7200 rpm 15 Gig HD, allemaal kapot.
Zo zie je maar dat je heel wat moet flikken voor een BX sterft ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:43 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Zo zie je maar dat je heel wat moet flikken voor een BX sterft ;)
Het 'leuke' is, dat ik mij nergens van bewust ben... ben er eigenlijk best voorzichtig mee omgesprongen...

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 20:21 schreef stepan het volgende:

[..]

Het 'leuke' is, dat ik mij nergens van bewust ben... ben er eigenlijk best voorzichtig mee omgesprongen...
Heb je het mobo alleen vastgepakt bij het PCB en pci sloten e.d.? Anders kan het aan statische elektriciteit overleden zijn (als je het mobo gewoon als een boek hebt vastgepakt ofzo).

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Afstandsbusjes !!!!

Heb wel eens vaker gezien dat de busjes bij een ander mobo op een andere plek zitten, als je die laat zitten krijg je kortsluiting.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 01 april 2002 17:42 schreef Terw_Dan het volgende:
[topic=309815/1/100]
Zeikerd :{

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef FerryHeibrink het volgende:
Afstandsbusjes !!!!

Heb wel eens vaker gezien dat de busjes bij een ander mobo op een andere plek zitten, als je die laat zitten krijg je kortsluiting.
Afstandsbusjes? que? :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 20:24 schreef W3ird_N3rd het volgende:

[..]

Heb je het mobo alleen vastgepakt bij het PCB en pci sloten e.d.? Anders kan het aan statische elektriciteit overleden zijn (als je het mobo gewoon als een boek hebt vastgepakt ofzo).
Hmm.. ja, in principe wel...en ook voordat ik 't ging vastpakken altijd even 'ontladen', zeker omdat ik deze week erg statisch was.

oh well..ik zal nog wat dingen proberen...anders zal ik er maar een mooie lamp van maken :)

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 20:42 schreef FerryHeibrink het volgende:
Afstandsbusjes !!!!

Dat soort grappen heb ik ook eens gehad, maar na het goed plaatsen van de boel werkte het alsnog. Hij heeft het bord ook out of case geprobeerd dus ik denk niet echt dat dat het probleem zou zijn :S

Maar wie weet zou ie al overleden zijn toen ie de eerste keer werd aangezet :S

Pagina: 1