PC compleet dood...

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 13:22

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Mijn moeder heeft een PC voor haar werk, en die doet sinds kort niks meer.

Als je de stekker in het stopcontact hebt gedaan, gaat de Power-LED branden, maar verder gebeurt er niks (geen piepjes, rateltjes, helemaal niks). Hij reageert vervolgens niet op de aan/uit knop.

Ik heb de reset-knop er al af gehaald (wil ook nog wel eens vast zitten nl.), maar dit mocht ook niet baten.

Het is een ECS Slot-1 mobo, met een socket-370 converter met celly 366 erop, en 64 MB geheugen. Er zit een S3 Trio videokaart in (kan weinig mee gebeuren dacht ik), en een Realtek 10/100 NIC.

Wie helpt me verder? (Het liefst heeft ze 'm morgen weer draaien nl.)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

stekker eruit - powerbutton 20 sec indrukken - stekker er weer in - starten.

Verwijderd

voeding?

Verwijderd

staat de hoofd schakelar achter op de pc niet uit?

Verwijderd

Je kan ook proberen de BIOS te resetten met een jumper op je mobo. Ik heb het ook een keer gehad, weet nog steeds niet waar het aan lag.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:05 schreef timmy-2000 het volgende:
staat de hoofd schakelar achter op de pc niet uit?
Denk het niet, anders zou de Power Led niet gaan branden, maargoed, het is altijd iets wat de topicstarter kan checken.

Probeer anders eens de powerknop een aantal seconden ingedrukt te houden. Misschien gebeurt er dan iets?

• TakTiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-03 18:39

TakTiX

Busy@GoT

Tja, verbaast me niet zoveel
ECS bord en een Converter, niet echt ideaal.
Maar kan zijn dat de procc of mobo niet goed zijn of converter. Want als ie niet eens begint te piepen. (pcspeaker aansluiting wel ff nakijken *D)

ThE GaThErInG of a BuNcH of PpL

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Op maandag 01 april 2002 16:40 schreef Skef het volgende:
Mijn moeder heeft een PC voor haar werk, en die doet sinds kort niks meer.

Als je de stekker in het stopcontact hebt gedaan, gaat de Power-LED branden, maar verder gebeurt er niks (geen piepjes, rateltjes, helemaal niks). Hij reageert vervolgens niet op de aan/uit knop.

Ik heb de reset-knop er al af gehaald (wil ook nog wel eens vast zitten nl.), maar dit mocht ook niet baten.

Het is een ECS Slot-1 mobo, met een socket-370 converter met celly 366 erop, en 64 MB geheugen. Er zit een S3 Trio videokaart in (kan weinig mee gebeuren dacht ik), en een Realtek 10/100 NIC.

Wie helpt me verder? (Het liefst heeft ze 'm morgen weer draaien nl.)
whe he dat had ik ook mobo was kapot gegaan en had alles me genoomen in ze dood :r mja dan is het garantie

Verwijderd

ik denk dat het mobo het begeven heeft. Maar je kan ook de convertor eens checken. Probeer een andere van iemand te lenen en gooi die er eens in.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Op maandag 01 april 2002 16:54 schreef Terw_Dan het volgende:
stekker eruit - powerbutton 20 sec indrukken - stekker er weer in - starten.
doe dit ff ja
dan reset je de voeding even
die kan ook blijven hangen =)

Tweakers Discord

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Sowieso nog even kijken of die convertor er nog wel goed op zit, soms kan met een tikje tegen de kast het ding al iets zijn losgeschoten.

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
De echte powerswitch op de achterkant staat goed.

Dat met die 20 sec in houden van de power-on ga ik zo ff proberen...

Het systeem heeft altijd stabiel gedraaid, alleen hield het er ineens mee op...

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Net ff die test gedaan met "stekker eruit - powerbutton 20 sec indrukken - stekker er weer in"...

Maar mooi niet starten dus...

Hij doet nog steeds hetzelfde: niks, behalve ATX-power on LED... Vaag, vager, vaagst...

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 20:06 schreef Skef het volgende:
Net ff die test gedaan met "stekker eruit - powerbutton 20 sec indrukken - stekker er weer in"...

Maar mooi niet starten dus...

Hij doet nog steeds hetzelfde: niks, behalve ATX-power on LED... Vaag, vager, vaagst...
dan vrees ik voor het leven van je mobo ;(. Heb je die convertor ook nog gechecked ?

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Die converter zat er ook goed in...

Maar dan is dus het mobo kapot? Mooi k*t...

Wordt dus een nieuw mobo kopen...

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Haal het mem er ff uit en zorg dat speaker goed aangesloten is. Als hij niet begint te piepen kan je er bijna zeker vanuit gaan dat je mobo het begeven heeft.

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Trek de IDE kabels even los...
Soms geven problemen met de HD etc ook deze symptomen.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

kan het ook zijn dat het geheugen defect is?
Pagina: 1