Hotmail virus??

Pagina: 1
Acties:

• JnX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-01 22:08
Ik krijg de laatste tijd van verschillende mensen (ook mensen die niet in mn msn lijst staan) emailtjes van rond de 100Kb met helemaal nix erin of soms met tekst zoals:
This is an new game blabla...
Maar allemaal ook zonder attachment.

Ook schijnen mensen van mijn hotmail zulke e-mailtjes te krijgen :(

Ik scan mn computer regelmatig op virussen en heb het net gedaan en kheb nix.
Weet iemand wat dit voor onzin is en zijn er meer mensen die het hebben??? Ik word er namelijk helemaal ziek van :r

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Gewoon je filter wat hoger zetten

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• JnX
Op maandag 01 april 2002 16:30 schreef GGS_VR6 het volgende:
Gewoon je filter wat hoger zetten
Dan krijg je die mail nog, maar zie je het nie...
Het raarste vind ik dat mensen het ook van mij krijgen :(

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 16:32 schreef JnX het volgende:

[..]

Dan krijg je die mail nog, maar zie je het nie...
Het raarste vind ik dat mensen het ook van mij krijgen :(
Heb je hem toevallig dan geopend?

🌞🍃

• JnX
Op maandag 01 april 2002 16:48 schreef DataBeest het volgende:

[..]

Heb je hem toevallig dan geopend?
Dat zou ik nie weten...

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25

Dennahz

Life feels like hell should.

Op maandag 01 april 2002 17:09 schreef JnX het volgende:

[..]

Dat zou ik nie weten...
soms is het voorbeeld scherm al genoeg..

hint : www.housecall.nl - online scan :)

Twitter

• JnX
Nix, noppes... Geen virus... NAV2002 gaf nix en die online scanner ook nie.. En ik hoor van steeds meer mensen dat ze hetzelfde hebben. Hier verder echt niemand die het ook heeft??

Verwijderd

ik krijg niet van die rare mailtjes maar wel krijgen mensen van mij mailtjes die ik niet naar hun stuur of ze krijgen hem 8x. ik weet ook niet wat ik eraan kan doen!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-08 09:27
Ik krijg idd ook van die vage mailtjes binnen... maar ook ik kan geen virussen op mijn pc vinden (gescanned met: mcafee, norton en nog een of ander gratiz iets)

Eve char: Warock <TEST>

• Peter Power
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg dus ook dagelijk van die vage mailtjes... En echt 10 mensen op mijn MSN krijgen deze mailtjes ook.

Enkele mailtjes uit me hotmail:
brampouwelse Hier! Apr 2 117k
mearten BORDER Apr 1 108k
postmaster Undeliverable mail--"site is het laatst... Mar 31 120k
acpolderman How are you Mar 24 115k
fan_heracles A new game
En dan staat er in deze berichten vaak gewoon helemaal niets, andere keren een boze reactie van stuur geen virussen naar mij....

Ik heb 100% zeker weten geen virus... Dus wat dit allemaal is :?

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33

No production networks were harmed during this posting

• Peter Power
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 23:09 schreef paella het volgende:
Toch waarschijnlijk wel een virus?

Hier vond ik wat informatie: http://groups.google.com/groups?hl=nl&threadm=Y1ba8.125743%24h31.9421628%40e420r-atl1.usenetserver.com&rnum=5&prev=/groups%3Fq%3D%2522a%2Bnew%2Bgame%2522%2Bvirus%26hl%3Dnl

Klez dus.
Is niet enkel a new game... en a new game verstuur ik niet, dat krijg ik...

Verder zou norton die er allang hebben uitgehaald...

irc.tweakers.net #php - Het channel voor de echte PHP-ers!

Verwijderd

je hebt hem dus wel geopend, anders wist je niet zeker dat er soms niks in staat en niet altijd dus....
kan echt wat op je harde schijf gezet zijn.

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

Ik merk het ook bij MSN chat zelf, dan worden er ineens dingen gezegt door het virus.

Voor de rest had iemand die ik ken het ook en hij had het erover dat er bij zijn emailadres was ingebroken. (maar hij weet nog niets van een virus dan wat natuurlijk ook kan)

Rebuilding knowledge database

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 02 april 2002 23:14 schreef GroteMeid het volgende:
je hebt hem dus wel geopend, anders wist je niet zeker dat er soms niks in staat en niet altijd dus....
kan echt wat op je harde schijf gezet zijn.
hoeft niet;
The worm attempts to exploit a MIME vulnerability in some versions of Microsoft Outlook, Microsoft Outlook Express, and Internet Explorer to allow the executable file to run automatically without the user double-clicking on the attachment. Microsoft has issued a patch which secures against this vulnerability which can be downloaded from http://www.microsoft.com/technet/security/bulletin/MS01-027.asp.
(This patch fixes a number of vulnerabilities in Microsoft's software, including the one exploited by this worm.)
maar de overeenkomst met KLEZ is groot, ook is het zo dat afzender soms faked (kijk dan naar reply-to-adres)
klez wordt inderdaad niet door recente scanners opgepikt en er bestaan vele varianten ervan
It copies itself to the Windows System directory with a random filename. The worm will set the registry key

HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\
(allemaal te lezen via de eerder gepostte usenet thread met een linkje naar sophos.com)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Sibbe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 17:11
Jip, dit is W32.Klez.E

Als je je mails leest op de site van hotmail, zijn het mails van 118k. Er staat echter geen tekst in, ook hangt er geen attachment aan. Hotmail heeft de attachment al verwijderd voor u want het is een virus.

Dat virus stuurt zichzelf door naar je adresboek, telkens met een ander subject. Als het aankomt bij de bestemmeling, neemt die soms een naam uit zijn adresboek om te gebruiken als afzender. Allemaal heel raar natuurlijk.

Meer info:http://securityresponse.symantec.com/avcenter/venc/data/w32.klez.e@mm.html

• JnX
Hmmz erg raar allemaal... Is het dan alleen een hotmail virus?? Want op mn gewone mailadres heb ik nerges last van. Verder open ik op mn hotmail bijna geen attachments en heb ik geen adresboek. Ook niet alle mensen staan in mn lijst :?

Verwijderd

hoax?

edit: niet goed gelezen. maar ik vraag me af of mijn nieuwste virus scanner hen dan niet leest?

• paella
  • Laatst online: 12-08 21:33
Op woensdag 03 april 2002 13:08 schreef JnX het volgende:
Hmmz erg raar allemaal... Is het dan alleen een hotmail virus?? Want op mn gewone mailadres heb ik nerges last van. Verder open ik op mn hotmail bijna geen attachments en heb ik geen adresboek. Ook niet alle mensen staan in mn lijst :?
Nee, is niet hotmail-only. Nieuwe scanners horen ook dit virus (worm) te pakken.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1