Stukjes uit filmpjes knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Ruuddie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-08 14:15
Weet iemand een goeie app om filmpjes (avi, mpg) te openen, en dat je dan daarbij gewoon stukken uit films kan knippen? Ik bedoel dus net zo'n programma als Cool Edit voor MP3z en zo, maar dan een voor filmpjes...

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Virtualdub, perfect hier voor en nog helemaal gratis ook *D

http://www.doom9.org/Soft21/Editing/VirtualDub-1_4_9.zip

• Ruuddie
Of t gratis is maakt nix, ik down um wel illegaal :P

Maarja, is er ergens een handleiding te vinden over VirtualDub? Ik vond 't vrij lastig werken. (heb um al hiero, voor t capturen vanaf me tv-kaart)

• Ruuddie
Hmm, ik ben nu ff met VirtualDub aan de gang geweest, maar hoe kan ik instellen dat hij onthoud welke codec hij moet gebruiken? Nu moet ik vóór iedere capture de codec selecteren, en dat vergeet ik wel eens...

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-06 10:25

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Klik op 'Video' -> 'direct stream copy', i.p.v. 'full processing mode'. Nu zal ie puur kopiëren, en niet hercomprimeren, doe dit ook onder Audio.
Dit geldt voor het knippen van filmpjes.

Als je wilt capturen, kun je processing settings saven, staat onder 'File', dan kun je een configuratiebestand maken en die steeds gebruiken.

www.nintendocasemods.com

Verwijderd

ik zou niet knippen in films , er is al genoeg censuur!!

Verwijderd

Er zijn in pr0n films altijd scenes die je eruit wilt laten (met de lelijke wijven) :P :P

En scenes die je wilt bewaren (Lekkere wijven) :9~

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 16:25 schreef RuuddieBoy het volgende:
Heel fijn om dat met ons te delen. Ben je ook bekend met de FAQ? :? :{

• Ruuddie
Sorry dat t zo lang duurde, maarja, niet iedereen is om 4 uur 's nachts wakker he :P

Jahzeker ken ik de FAQ. Ik vraag toch niet om links of zo!
Ik vraag gewoon om een goed programma.

Ennuh, het is niet voor p0rn >:)
't Is om stukjes uit opgenomen clips te halen. Als ik bijvoorbeeld een stukje van een andere clip heb meegenomen.

Het is me trouwens een beetje gelukt, maar t lukt me alleen om één frame te verwijderen, en niet een stuk tegelijk. (één seconde eruit halen is nog niet zo'n probleem zo, maar probeer maar us een halve minuut eruit te knippen zo :+)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Sjonge jonge.. je wilt illegale software (mag je hier absoluut niet requesten btw.) en dan ga je lopen zanniken dat je het niet zou begrijpen.. Daarom zit er een een manual bij een GEKOCHT software pakket.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:13

Maarja, is er ergens een handleiding te vinden over VirtualDub? Ik vond 't vrij lastig werken. (heb um al hiero, voor t capturen vanaf me tv-kaart)
Afbeeldingslocatie: http://sassiessite.endoria.net/temp/smilies_test/tusk_hamer.gif

Verwijderd

Hebben jullie ook dat bij een origineel filmpje van rond de 3 mb, een gesegmenteerd stukje film over de 50 mb gaat wegen?

Verwijderd

omg wat een kick :o

En je segment zal wel ongecomprimeerd zijn.

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:46

e1f

Nee... 8)7

Als je met VirtualDub werkt moet je, zoals al eerder gezegd, bij het knippen zowel je video als je sound op direct stream copy zetten. Waarschijnlijk heb jij het nog op full processing mode staan en maakt ie er een ongecodeerde avi van. Wanneer je de instelling direct stream copy neemt blijven de stukjes die je knipt in de originele codec.

Verwijderd

liever niet zo'n kick voor deze vraag aub, maar je hebt geluk geloof ik aangezien je al 2 antwoorden hebt. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.