Ik ben bezig met een shell scriptje die wat dingetjes installeerd. Er wordt oa. een groot tar bestand uitgepakt. Ik wil de voorgang van het uitpakken graag weergeven met een 'gauge' met het programma dialog. (Zo'n progressbar zeg maar) Daarvoor is het nodig om tar zo uit te laten voeren dat om de zoveel tijd een getal op stdout wordt gezet dat het percentage van de voorgang voorsteld. 1 getal per regel. De hele reeks moet afgesloten worden met EOF.
Nu heb ik op de manpage van tar gekeken maar tar heeft geen optie om zoiets op de stdout te zetten. Weet iemand misschien een handig stukkie scriptcode om dit wel voor elkaar te krijgen. (Of gewoon wat tips, dan verzin ik de code wel)
(Ik weet dat het mogelijk is, ik heb zoiets wel eerder gezien. Ik kan het helaas niet meer vinden)
Nu heb ik op de manpage van tar gekeken maar tar heeft geen optie om zoiets op de stdout te zetten. Weet iemand misschien een handig stukkie scriptcode om dit wel voor elkaar te krijgen. (Of gewoon wat tips, dan verzin ik de code wel)
(Ik weet dat het mogelijk is, ik heb zoiets wel eerder gezien. Ik kan het helaas niet meer vinden)