Toon posts:

[Linux}Automatisch user laten inloggen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een linux systeem met een hele stapel muziek erop aangesloten op mn stereo. Nu wil ik dat zodra dat systeem aangaat, dat dan automatisch op bv tty06 mp3blaster gestart wordt en mp3s gaat afspelen.8-)

Ik heb het al voor elkaar gekregen om de output naar tty06 te moven, maar daar heb ik niks aan omdat ik mp3blaster ook wil kunnen bedienen! :)

Nu heb ik een user aangemaakt, en als je als die user inlogt wordt mp3blaster gestart en gaat hij mp3s spelen. Hoe zorg ik ervoor dat die user automatisch wordt ingelogd op (bijvoorbeeld) tty06 bij het opstarten?

PS. ik weet dat zoiets al hier: [topic=141600/1/25] is behandeld(ik heb gesearched ja), maar daar is er nooit antwoord op gekomen :?

[edit: typo's verwijder :D]

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Dan moet je daarvoor een regel toevoegen aan de file /etc/inittab. Ik weet de syntax niet zo uit mn hoofd maar er is een manpage voor ('inittab' of als die er niet is 'init')

Init is het programma dat als eerste door de kernel wordt opgestart als het systeem klaar met booten is. Init start vervolgens op de eerste 6 consoles het login programma op (getty ofzo is dat).

edit: /etc/inittab is de config file van init.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

[quote]Op maandag 01 april 2002 15:44 schreef ruuddie het volgende:
Ik heb hier een linux systeem met een hele stapel muziek erop aangesloten op mn stereo. Nu wil ik dat zodra dat systeem aangaat, dat dan automatisch op bv tty06 mp3blaster gestart wordt en mp3s gaat afspelen.8-)

Ik heb het al voor elkaar gekregen om de output naar tty06 te moven, maar daar heb ik niks aan omdat ik mp3blaster ook wil kunnen bedienen! :)

Nu heb ik een user aangemaakt, en als je als die suer inlgot wordt mp3blaster gestart en gaat hij mp3s spelen. Hoe zorg ik ervoor dat die user automatisch wordt ingelogd op (bijvoorbeeld) tty06 bij het opstarten?

PS. ik weet dat zoiets al hier: [topic=141600/1/25].

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand dat alogin?
zo ja, zou je dat online willen gooien, en t adres hier posten...
freshmeat url werkt niet meer :(

Verwijderd

http://freshmeat.net

doet het gewoon hoor. Alleen een ander kleurtje
op de homepage.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 17:31 schreef pir-p3 het volgende:
http://freshmeat.net

doet het gewoon hoor. Alleen een ander kleurtje
op de homepage.
klik de download link maar eens aan bij het progje alogin :7

Verwijderd

Topicstarter
dubbele quote, sorry.... |:(
edit en quote lijken ook zo op elkaar :)
Pagina: 1