Toon posts:

Dell Optiplex aanzetten zonder PowerSwitch?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is er iemand die mij kan vertellen hoe een Dell Optiplex GXi p133 (de platte versie zeg maar) aan te zetten?! Ik dacht het apparaatje laatst wat te modden, maar dat heeft me de powerswitch gekost. En aangezien Dell natuurlijk weer een andere pin layout en een speciale ps moest gebruiken, heb ik geen idee hoe ik dat ding aankrijg!! :'(
Ik heb al geprobeerd om meerdere pinnetjes op het mobo met elkaar te verbinden, tot de draadjes waarmee ik dat deed zichtbaar letterlijk roodgloeiend heet werden... daar ben ik dus maar mee gestopt. Iemand die weet welke pinnetjes met elkaar te verbinden om m aan te zetten?!

Ow ja: zoeken met Google leverde mij weinig op... :P

Verwijderd

Dan zal ie nu ook wel naar zijn grootje zijn, na die BBQ draadjes :)

Verwijderd

Topicstarter
nope... na de powerswitch nog even aangesloten te hebben die al gesloopt was en met een schroevendraaier een beetje over die solderingen van de ps te gaan, hoorde ik wel duidelijk dat hij af en toe 'probeerde' te starten. Echt opstarten doettie niet. Het mainboard leeft echt nog wel, dat weet ik zeker. De PSU ook. De vraag is alleen, welke pinnetjes op het mainboard moet ik met elkaar verbinden om m aan te krijgen?!

En dan heb ik nog even een ander vraagje wat hiermee te maken heeft. Op een ATX mainboard hoeven de pinnetjes maar even kort een verbinding met elkaar te hebben en je peecee gaat aan... (pulsschakelaar?!)... hoe gaat dat met oudere pc's?! Ik heb namelijk het idee dat de verbinding tussen de 2 pinnetjes (die m uiteindelijk aan zetten) constant moet zijn om m aan te kunnen zetten... klopt dit?! (heb niet echt veel ervaring met de AT mainboards)

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:27
Is het een 220 V powerswitch (redelijk gebruikelijk bij AT) of een laagspannings-schakelaartje?

Verwijderd

Ik heb net vandaag zo'n dell moederbord in een andere kast gemod ( :r ), ging zo kut.

Maar effe to the point: dat bordje waar die aanknop aanzit is maar een sleepcontact. Dwz: effe een puls naar de (ATX)-voeding om de voeding aan te zetten.

Kijk effe op het moederbord. Daar zit een blokje met zes pinnetjes waar er 1 van mist. Je moet daar een van de buitenste drie van verbinden met een van die drie pinnetjes, dan zou het moeten lukken.

Edit: het zijn 8 pinnetjes.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 23:50 schreef ESteg het volgende:
Is het een 220 V powerswitch (redelijk gebruikelijk bij AT) of een laagspannings-schakelaartje?
Geen id...

drwho81: 8 pinnetjes?! Op mijn mainboard zit een blokje van 9 pinnetjes (rijtje van 5 en eentje van 4)! Daaraan zat een flatcabletje met daaraan een klein printplaatje met daarop een powerswitch, resetknop en ledje... maar ik ga morgen misschien nog even proberen om met draadjes een aantal pinnetjes te verbinden denk ik (en dus weer mn fikkuh verbranden)...

Verwijderd

Op dinsdag 02 april 2002 00:06 schreef Ceyene het volgende:

[..]

Geen id...

drwho81: 8 pinnetjes?! Op mijn mainboard zit een blokje van 9 pinnetjes (rijtje van 5 en eentje van 4)! Daaraan zat een flatcabletje met daaraan een klein printplaatje met daarop een powerswitch, resetknop en ledje... maar ik ga morgen misschien nog even proberen om met draadjes een aantal pinnetjes te verbinden denk ik (en dus weer mn fikkuh verbranden)...
Je moet die draadjes niet constant verbinden, maar even is al genoeg. Het is namelijk een ATX-aanknop. AT-voedingen moeten met een constante aanknop gebruikt worden. ATX-en niet meer.
Pagina: 1