Ik ben bezig met een search voor een website en om het mezelf niet al te moeilijk te maken wil ik gebruik maken van de FULLTEXT mogelijkheden van MySQL.
Nu heb ik in een tabel product_teksten op het veld Tekst een FULLTEXT index gezet.
Ik heb nu 1 record in die tabel staan met de volgende tekst in het veld Tekst:
Als ik nu de volgende query uitvoer, vind hij tot mijn verbazing het record niet ondanks dat het woord wel voorkomt in het veld:
SELECT * FROM product_teksten WHERE MATCH(Tekst) AGAINST ('automatisch')
Het resultaat:
Empty Set (0.00) sec
Ik heb ook de MySQL documentatie erbij gehaald, maar daar doen ze precies hetzelfde als ik
Nu heb ik in een tabel product_teksten op het veld Tekst een FULLTEXT index gezet.
Ik heb nu 1 record in die tabel staan met de volgende tekst in het veld Tekst:
code:
1
| Eén druk op de knop en geheel automatisch wordt een document gescand, geïndexeerd, afhankelijk van de beschikbare intelligente filters omgezet naar een gewenst resultaat en als laatste stap op de juiste plaats in een applicatie of folder geplaatst. |
Als ik nu de volgende query uitvoer, vind hij tot mijn verbazing het record niet ondanks dat het woord wel voorkomt in het veld:
SELECT * FROM product_teksten WHERE MATCH(Tekst) AGAINST ('automatisch')
Het resultaat:
Empty Set (0.00) sec
Ik heb ook de MySQL documentatie erbij gehaald, maar daar doen ze precies hetzelfde als ik
It’s nice to be important but it’s more important to be nice