[debian] Woody install van HDD

Pagina: 1
Acties:

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Ik wil Woody installeren van een DOS-partitie. Geen probleem lijkt me, heb alle images naar beneden getrokken en dezelfde structuur gemaakt als op de ftp.

Daarna vertrokken naar DOS om install.bat uit te voeren. Kreeg een error dat ie geen kernel image kon vinden, geen probleem, ff met de hand opgegeven. Begint ie te booten maar op het moment dat ie moet aaan mounten krijg ik een Kernel Panic error dat hij VFS niet kan mounten. Dit komt waarschijnlijk omdat ik van die DOS-partitie werk. Hoe kan ik hem de goede richting opduwen naar me ext2 partitie? In de Debian Install Docs kon ik er niks over vinden.

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Dat kan denk ik nog wel eens pittig worden. Je moet zelf voor een kernel zorgen met FAT support er in. Ik geloof niet dat die support in de standaard installatie kernel zit.

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Hmm... shit...

Maar hoe werkt dat dan met een CD? Daar wordt toch ook install.bat uitgevoerd?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 01 april 2002 15:41 schreef Froggie het volgende:
Hmm... shit...

Maar hoe werkt dat dan met een CD? Daar wordt toch ook install.bat uitgevoerd?
Ehm, als je van CD boot komt daar geen install.bat aan te pas hoor.

De standaard potato install kernel heeft overigens FAT16 (aka FAT) in de kernel en FAT32 (aka VFAT) als module.

• metaal
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01-2025
Op maandag 01 april 2002 17:55 schreef deadinspace het volgende:

De standaard potato install kernel heeft overigens FAT16 (aka FAT) in de kernel en FAT32 (aka VFAT) als module.
Als je een fs als module in je kernel hebt zitten, kan je em toch niet gebruiken voor je rootfs?

Maar misschien is dit wel geen probleem... Is FAT32 backwards compatible met FAT16? Ja toch?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 02 april 2002 11:24 schreef metaal het volgende:
Als je een fs als module in je kernel hebt zitten, kan je em toch niet gebruiken voor je rootfs?

Maar misschien is dit wel geen probleem... Is FAT32 backwards compatible met FAT16? Ja toch?
Nee en (afaik) nee.
Pagina: 1