Voltage verhogen

Pagina: 1
Acties:

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik heb pas een nieuwe computer met een Aopen mobo. Nu wil ik de fsb verhogen maar ik kom nie verder dan 140 :'(
Ik denk dat als ik het voltage verhoog van mijn geheugen wel hoger kom, maar ik zie totaal niet hoe ik dat moet veranderen in het bios. Ik kan alleen voltage veranderen van mij cpu in het bios. Kan iemand mij helpen plz.

Amd Athlon XP 1900+ @ 2000+
Aopen AK77 Pro
256 ddr-ram kingston
128 x 2 ddr-ram no name
GF2 MX-400 (Deze week komt mijn GF4 TI4400 binnen)
Soundblaster Audigy
Samsung SyncMaster 957DF 19"

Verwijderd

voltage van het geheugen verhoogen???????
koop beter geheugen daar berijk je meer me

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:14
128 x 2 ddr-ram no name
Waarschijnlijk is dat je probleem. of een PCI kaart die niet mee werkt.

Koop corsair geheugen ofzo als je echt wil overclocken

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 18:06 schreef maartenb het volgende:

Koop corsair geheugen ofzo als je echt wil overclocken
Nee.... Samsung PC2700, klokt beter en natuurlijk het belangrijkste..... het is goedkoper *D

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat kingston schijnt wel tot 170 te komen hoor..dus wat dat betreft. Begin met het verhogen van Vcore als de boel instabiel is. En hoe zit het met koeling?

I reject your reality, and substitute my own.

Verwijderd

Ik zou in ieder geval het proberen zonder dat 2x128 MB no-name, dat is simpel erin en eruit te halen en als dat het niet is ben je hoogstens een paar minuten kwijt.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

kun je de divider van de PCI sloten niet instellen, want dat is waarschijnlijk het probleem. als je de FSB verhoogt, verhoog je ook de PCI snelheid, en sommige kaarten kunnen daar niet echt tegen...

Gregor van Egdom Krekr

• Chandler479
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-10-2019

Chandler479

*iBlink

soundblaster wil nog wel is irri doen als je je voltage omhoog probeert te krijgen

thunderstruck

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
Ik ga morgen wel eens proberen mijn no-name geheugen eruit te halen en kijken hoe ver ik dan kom. Ook wordt er genoemd dat ik het voltage kan verhogen, maar das nou juist het probleem, ik zie nergens in het bios hoe dat moet (moet het met jumpers??).
En wat betreft de pci divider kan ik instellen op 3x, 4x (staat op 4x) en op een soort van automatische stand. Ik kan ook wel eens kijken of het mijn soundblaster is. Bedankt voor de vele reacties, maar ik wil nog wel weten hoe ik het voltage omhoog moet schroeven. Alvast bedankt.
Pagina: 1