Toon posts:

scsi: 68 of 80 pin

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen

Sedert dat ik een nieuwe scsi schijf zoek viel mijn oog op een quantum atlas 10k II. Maar daar bestaan 2 modellen van, één van 68 pin en één van 80 pin (volgens een website van een computerwinkel). Nu heb ik daar een vraagje over:

Wat is het verschil tussen 68 en 80 pins? Ik heb op google gezocht en ik vond alleen maar het verschil tussen 50 en 68 pin :)
Ik denk dat het geen typfout is want op de site van maxtor vind je bij specificaties ook 80 pin.

Als er iets niet klopt verbeter mij dan gerust :) want van scsi ken ik niet zoveel van.

Iniedergeval dank op voorhand

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
met een 80 pins aansluiting heb je een speciale converter nodig, 80 polig heeft namelijk signaal en stroom door 1 aansluiting (sca= single connector attachement)

68 polig is gewoon standaard en deze kun je dan ook het beste nemen, je hebt er geen converter voor nodig..

A wise man's life is based around fuck you

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-03 15:17

Papillon

Spring 's in the Air...

80 pins is veelal voor hotswap bedoeld. Als je gewoon intern een SCSI schijf wil inbouwen (thuiscomputer) met een SCSI controller (>UW) dan kun je het best gewoon een 68 pins schijf nemen.

met 80 pins wordt de voeding via de connector doorgegeven, daar kun je dan niet zo;n standaard power stekkertje insteken. Het is wel mogelijk door middel van een converter een 68 pins kabel met een power connector zo'n schijf aan te sluiten op een (interne) SCSI controller. Maar dan moet je dus een extra convertertje hebben.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk dank voor jullie snelle uitleg. Nu ben ik zeker dat ik niks verkeerd zal kopen!

nogmaals bedankt ;)

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Als je een 80 pins schijf goedkoop op de kop kunt tikken houdt er wel rekening mee dat als je een convertor koopt dat deze geschikt is voor je scsi kaart.
Niet iedere convertor is bijvoorbeeld geschikt voor Ultra160 of Ultra 2 LVD en draaien meestal op UW of lagere snelheden.

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Bestaan er ook converters voor 68 pins naar 80 pins SCA-2? :? :?

Ik wil namelijk een 68 pins Maxtor/Quantum Atlas 10kIII 18Gb U-160 omzetten naar een 80 pins uitvoering...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Op donderdag 25 april 2002 17:43 schreef Gash het volgende:
Bestaan er ook converters voor 68 pins naar 80 pins SCA-2? :? :?

Ik wil namelijk een 68 pins Maxtor/Quantum Atlas 10kIII 18Gb U-160 omzetten naar een 80 pins uitvoering...
had ik toevalligerwijs vorige week ook nodig, navraag bij diverse leveranciers leerde me dat deze er niet zijn,

wel van 80 naar 68, maar niet andersom...

A wise man's life is based around fuck you

• Gash
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05-2022
Shit! :(

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:53

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Bestaan wel (heb er 1 in gebruik) deze zijn van IBM. Ik weet niet of ze los verkocht worden, maar ze bestaan. Ik heb de mijne van IBM gekregen (om een 68pins disc op een SCA backplane aan te sluiten).
Wie weet dat de support van IBM een goede dag heeft, je kan allicht kontakt met ze opnemen.

I play my enemies like a game of chess...

Pagina: 1