Toon posts:

Nog even wachten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij ben je niet helemaal goed bij je hoofd als je nu een moederbord + processor koopt. Je weet dan zeker dat je dinosaurus technologie koopt, je kan nooit meer upgraden. Je moet wachten tot de eerst generatie DDR processor + moederborden + dimms uit de poepluiers zijn. Als dat eenmaal uitontwikkeld is (volgende lente) kan je gaan denken over nieuw kopen. Met een beetje mazzel heeft nVidia tegen die tijd ook weer een nieuwe GPU die mooi gebruik m aakt van de mogelijkheden van de nieuwe generatie hardware.

=======================
Kijk dat commentaar vind ik nu aardig. Ik ben ook een tweaker, maar wel eentje die niet al z'n zuur verdiende centjes in bijvoorbaat doodlopende technologie stopt.

Door goed de computertechnologie te volgen heb ik o.a. de Vesa Local bus overgeslagen, geen EDO-ram maar 100 MHz SDRAM gekocht, geen Pentium MMX maar een AMDK6-500 gekocht. Daartoe heb ik maar 1x mijn 486 moederbord vervangen door een P5-moederbord, en twee keer van processor gewisseld. Mijn doosje gaat nu al 7 jaar mee! (en is nu dus wel op)

Ik wacht nog even totdat DDR-SDRAM, Firewire, ATA100 e.d. goed zijn geimplementeerd, en dan ga ik weer eens overstappen, om weer jaren vooruit te kunnen.

Oh ja, ik vergeet nog te zeggen dat het snelste van het snelste wel gewoon voor me op m'n bureau staat, en naast me als laptop, betaald m'n baas

Toch dank voor jullie constructieve bijdrage :)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Wat een onzin.
Als je zo graag helemaal BIJ wil blijven qua computertechniek zal je miljonair moeten zijn of verder ergens anders geen geld aan uit willen geven. (get a life ...)
Ik denk dat als iemand NU een PC nodig heeft helemaal niet hoeft te wachten, die spullen die jij als voorbeeld gebruikt zijn bij release nog veel te duur.
Of heb jij ook al een Pentium 4 in je computer zitten ?

Verwijderd

Ja, en als je dan NOG een jaartje of anderhalf wacht zijn alle computers 2x zo snel, en dan moet je nog éven wachten, want dan gaan alle fabrikanten alles zo klein maken dat je alles in je hoofd kan laten bouwen, en geen lelijke kast meer op je buro hebt... enz. enz...

ik wacht dus NIET!

Verwijderd

Kweksma, Waar kom jij vandaan? MARS of zo, of je snapt er niets van of je bent gewoon heel erg eigenwijs! Tweakers proberen alles.

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-12-2025
Als je blijft wachten schiet het toch niet op?

ALs dan eindelijk die nieuwe zooi uit is, is er weer wat nieuws in aantocht. Dus je blijft dan wachten. Dus koop wanneer je het nodig hebt.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 20:47

Dark

who tweaked the light?

Gewoon niet blindstaren op de upgrade mogelijkheden, dat is toch een farce. Tweakers weten dat er voor bijna elke echte upgrade een andere cpu, ander geheugen en dus een ander mobo nodig zijn ook met de ide-controllers is het altijd feest, er komen steeds snellere en betere, en je wilt toch niet achter lopen! Sure, geheugen bijprikken kan altijd nog, maar als je over een jaar of twee een echte upgrade wilt kan je toch alles vervangen.
Vandaar mijn advies: gewoon nu doen, wachten op beter kan, maar dan kan je altijd wel wachten, want morgen komt er nog iets beters uit. Neem een mobo waar geen ingebouwde apparaten op zitten zoals scsi, vga of sound, dat heeft als voordeel dat een latere mobo-upgrade relatief goedkoop blijft.
Pagina: 1