Toon posts:

Geen USB poort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik een oudere PC heb (PII 350 mhz)
weet ik niet zeker of ik een usb port heb. Dus toen
ik me pc eens vanachter bekeek. Zag ik twee poorten onder de ps/2 zitten die erop leken. (2 dunne spleten, rechhoek vorm.)

Aangezien ik een usb muis heb (die op me ps/2 zit door verlengstukje) deed ik hem in het eerste USB slot. (als dit het usb slot is)

Starte de pc op win xp lade en ik kwam in het login scherm. De muis reageerde nergens op, de laser begon ook niet te schijnen.
Moet je zon USB poort eerst activeren in windows of moet je er eerst drivers voor installeren. Of heb ik de verkeerde poort te pakken.

Kan iemand mij met deze zaak helpen want ik wil nl een gamepad kopen die met usb werkt..

Afbeeldingslocatie: http://demonieuws.gameone.nl/stuff/20020401031036.gif Ze lijken hier erg veel op volgens mij zijn het ze..

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-07 18:08

Arioch

<geek>

Kijk eens in je bios of je USB poorten wel geactiveerd zijn...

• Dennis Nijhuis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-03-2025
Misschien moet je je usb-poort nog even aanzetten in het bios. Maar probeer eens in te loggen bij xp met het toetsenbord (tab-toets en enter) en wacht dan even. Als het goed is word er dan nieuwe hardware op je usb-poort gevonden, als dat niet gebeurt zal hij waarschijnlijk zijn uitgeschakeld in het bios.

Bestuh!!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 15:07 schreef Bl4cKH4T het volgende:
Kijk eens in je bios of je USB poorten wel geactiveerd zijn...
Aangezien ik niet zo goed met pc's ben, en net weet dat je met de bios je pc kan molle.. Weet jij mischien waar dat staat?

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:43

Flexx

This side up

Haal die muis een uit het USB slot terwijl je in windows zit en stop hem er weer in, misschien vind windows nu wel je muis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

een PII 350 heeft 99.999% zeker wel USB poort. de 0.001% kans dat de er niet in zit is makkelijk op te lossen door een USB PCI kaartje.

Maar check device manager eens.

maar je gaat toch niet zeggen dat je niet weet hoe USB eruit of wel, want dan is het wel zeer erg als jij jezelf een tweaker durft te noemen. NOFI natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 15:12 schreef Terw_Dan het volgende:
een PII 350 heeft 99.999% zeker wel USB poort. de 0.001% kans dat de er niet in zit is makkelijk op te lossen door een USB PCI kaartje.

Maar check device manager eens.

maar je gaat toch niet zeggen dat je niet weet hoe USB eruit of wel, want dan is het wel zeer erg als jij jezelf een tweaker durft te noemen. NOFI natuurlijk
Ik heb nooit gezegd dat ik een echte tweaker bent. Ik probeer van jullie te leren dat mag toch wel ;). En er bestaan toch geen domme vragen?

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nou, volgens mij is het wel duidelijk dat het USB poorten zijn.
En zijn muis doet het niet in WinXP. Conclusie --> Ze staan uit in de bios.

Een paar jaar geleden begreep ik ook nog niet veel van pc's en ook ik wist dat je van die bios van moest blijven. Ik durfde zelfs niet met opstarten op "DEL" te duwen uit angst dat mijn ouders erachter zouden komen :S
Gewoon erin gaan en NIETS veranderen tenzij je zeker weet dat het geen kwaad kan. :)
En je kan ALTIJD eruit gaan zonder je veranderingen op te slaan. Zoek gewoon iets uit waar USB bij staat en je de opties ON/OFF kunt kiezen.
Ik reboot dadelijk ff om te kijken wat er bij mij staat.
(de bios-instellingen/menu's zijn bij veel moederborden weer heel anders)
Suc6 ermee! :)

T.net gallery | V&A ads

• internetinfo
  • Laatst online: 14:36
als het goed is staat er het volgende:
code:
1
2
3
4
USB Suport Enable/Disable
USB Modem suport Enable/Disable
USB mouse suport Enable/Disable
USB Keyboard suport Enable/Disable

als de eerste op disable staat, staan de onderste 2 automatisch ook op disable (gek he :) )
wat doe je:

je zet de eerste op Enable en vervolgens de 3e ook.

dit hangt natuurlijk sterk van je mobo af, dit is ook maar iets overgenomen van mijn mobo :+

[off-topic]
Enable is aan
Disable is uit
:+

• Zegato
  • Niet online
Bij mij (Gigabite mobo) stond er het volgende: Chipsetfeatures --> USB Controller

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga zo kijken, ik heb ook even in mijn device manager gekeken. Toen bij usb controllers, daar staat een intel(r) 82371AB/EB PCI naar USB universele host-controller (dit is zeker de usb > naar ps2 verlengstukje wat ik voor me muis gebruik?)

En daaronder: USB-hoofdhub

(Volgens XP werken ze allebei correct en staan ze aan)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me hele BIOS uitgepluist maar kan niks vinden?

• Zegato
  • Niet online
Het moet er toch volgens mij ergens staan :?
Heb je ook alle submenu's doorgepluisd?

T.net gallery | V&A ads

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 16:17 schreef Juniorrules het volgende:
Het moet er toch volgens mij ergens staan :?
Heb je ook alle submenu's doorgepluisd?
Sorry je hebt gelijk, ik heb het gevonden:

USB IRQ : enabled

(vond ik in mijn boekje) Als dit enabled staat houd hij een IRQ voor de USB achter. Als dit disabled staat dan houd hij geen IRQ achter en is de USB offline.
Toen ik in mijn bios keek was hij gewoon ENABLED. Dus ik zie wel wat er morgen gaat gebeuren met mijn gamepad.
Nog bedankt, als iemand nog tips heeft graag.

Verwijderd

je kan eerst ff kijken bij apparaat beheer en kijken of ze zijn gevonden of anders kan je midden in windows eens proberen je stekkertje eruit halen en er weer in doen mischien helpt dat

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 16:41 schreef timmy-2000 het volgende:
je kan eerst ff kijken bij apparaat beheer en kijken of ze zijn gevonden of anders kan je midden in windows eens proberen je stekkertje eruit halen en er weer in doen mischien helpt dat
Oke ik ga zo kijken, ik heb ook even in mijn device manager gekeken. Toen bij usb controllers, daar staat een intel(r) 82371AB/EB PCI naar USB universele host-controller (dit is zeker de usb > naar ps2 verlengstukje wat ik voor me muis gebruik?)
En daaronder: USB-hoofdhub

(Volgens XP werken ze allebei correct en staan ze aan)
Pagina: 1