Toon posts:

2 netwerkkaarten in 1 PC?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje. Ik heb net kabel internet van Chello, en nu wil mijn vader boven natuurlijk ook internetten via de kabel. De oplossing lijkt simpel, een netwerk. Ik ga dus aan de slag, maar loop al hardstikke vast:

Ik heb 2 sitecom fast 10-100 Mbps PCI ethernet Card netwerkkaarten, en 1 PCI bus Network adapter... Ik wil er dus 2 netwerkkaarten in 1 pc, 1 omdat ik de kabel moet ontvangen, en de tweede om het netwerk te draaien. Ik krijg ze alleen niet samen geinstalleerd. Apart doen ze het prima, maar als ze er samen inzitten start windows (98) niet volledig op... Ik heb gekeken naar de IRQ en die zijn hetzelfde, maar zelfs als ik die verander doet hij het ook niet. Ik heb alle varianten van de verschillende netwerkkaarten bij elkaar geprobeerd. WIe kan mij helpen?
contact me ook op msn: oneoneone@hotmail.com of ICQ: 67653970
bedankt!! plz, want me vader is volop boos dat hij geen internet heeft :(
cya ;)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
win98 staat er om bekend dat het soms nog wel eens moeilijk wil doen met 2 netwerkaartjes, maar het zo overigens wel moeten werken...

heb je nog andere netwerkaartjes om het mee te probereren?

A wise man's life is based around fuck you

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Probeer een ander PCI slot.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Stel de IRQ's handmatig in in je BIOS

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 15:07 schreef ir_overclocked het volgende:
Stel de IRQ's handmatig in in je BIOS
hij zei dat die verschillend waren en dat íe al een ander had geprobeert dus dat zal wel goed zitten :)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Probeer een anders os :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Als je nou ook eens vertelt welk moederbord je hebt, of je acpi aan hebt staan en dergelijke.....

Ik draai op onderstaande configuratie met win2k ook twee nic's, en dat gaat perfekt.

Workstation

• Zwelgje
Op maandag 01 april 2002 15:10 schreef bobo1on1 het volgende:
Probeer een anders os :)
inderdaad daar zat ik ook al aan te denken:

is de topicstarter in het bezig van windows 2000? en heeft ie genoeg hardwarepower om dit te draaien?

overigens moeten 2 nics op hetzelfde irq geen probleem zijn(zolang als dat de drivers 'irq sharing' ondersteunen natuurlijk)

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Idd als ie nou verteld wat voor configuratie hij heeft, want windows 2000 met sp2 geinstalleerd draait op mijn pc sneller dan windows 98 se :)
En dat vind ik helemaal niet erg *D

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Topicstarter
sorry guys, natuurlijk hebben jullie recht op mijn config:
Pentium III 450
12 gig scsi hardeschijf, met scsi adapter ernaast natuurlijk
128 mb intern
32 mb video geheugen... nog meer?

cya

Verwijderd

Topicstarter
owja, moederboard:
Asus P3B-F, slot 1, BX-chipset, 6.PCI, 1x ISA

• komkommer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

komkommer

Koffie

ik zou xp erop gooien, das super simpel met meerdere netwerk kaarten, ik heb er 4!! in zitten, dus moet kunnen

Makerij Hofman

Verwijderd

wake on lan stekkertje er uit trekken werkte bij mij ook

en das geen 1 april grap dit

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 15:11 schreef BusMastah het volgende:
Als je nou ook eens vertelt welk moederbord je hebt, of je acpi aan hebt staan en dergelijke.....
sorry maaruh, acpi? plz help me out a littlebit

ik weet nix, maar wil wel graag leren..

cya en thanx

• Zwelgje
Op maandag 01 april 2002 15:28 schreef KabaYoshi het volgende:

[..]

sorry maaruh, acpi? plz help me out a littlebit

ik weet nix, maar wil wel graag leren..

cya en thanx
in de bios setup (del tijdens het opstarten) dan naar 'power management' daar moet iets staan met acpi..

check dit ff

• BreadFan
  • Niet online
Soms werkt het ook als je een PCI slot leeglaat tussen de 2 waar je je NIC's inzet. Er staat als het goed is iets over in de manual van je mobo-handleiding. Bijv dat slot 2 en 3 slecht samenwerken oid, ivm gedeelde IRQ's. :)

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik ken dit gezeur... Het kan soms lijken dat windows niet opstart, maar als je heeel lang wacht krijg je vaak wel de desktop (mits je geen IRQ problemen hebt). Het komt omdat Windows in eerste instantie op beide kaarten een DHCP verzoek doet, wat nogal lang kan duren. Als je eenmaal IP's hebt ingesteld werkt het wat sneller.

Concrete Loop Watercooling

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

(jarig!)
Klik hier voor wat meer info over ACPI.

Overigens gaat ook mijn voorkeur uit naar een ander OS als het om meerdere netwerkkaarten in een PC gaat. WindowsNT/2K/XP lenen zich hier in het algemeen wel goed voor.

Verder is het misschien handig om deze link eens te volgen en daar bij je volgende postings rekening mee te houden! ;)

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Topicstarter
ik ga eerst ff dat in me bios bekijken en dan zal ik eens uren wachten :P

cya en tot zo, verder hoe meer hulp hoe beter.. THanx guys

Verwijderd

Topicstarter
ok feelzero! ur right en bedankt voor je info. Ik heb gekeken voor dat acpi, en snap nu wel redlijk wat het is. Ik kan het echter niet helemaal vinden in de bios

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

* alt-92 draait al een tijdlang win98 met 2 nics, dus het kan wel.

Ik zou ook een proberen om twee verschillende merken NICs er in te zetten, in plaats van 2 dezelfde.. dus een 3com en een realtek, bijvoorbeeld.
Dan kun je in ieder geval al een paar problemen mee omzeilen, buiten dat is het voor jezelf ook makkelijker uit elkaar te houden welke kaart wat voor verkeer krijgt (3com = chello, realtek = LAN).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb je gelijk in. Maar dat heb ik al gebrobeert (zie eerste mail). En ik kan nog steeds niet dat acpi vinden :S ben ik blind of kan het zo zijn met een pc van 2 jaar dat het er niet bij staat?

• Mentalist
  • Laatst online: 13:54

Mentalist

[avdD]

Op maandag 01 april 2002 15:57 schreef KabaYoshi het volgende:
heb je gelijk in. Maar dat heb ik al gebrobeert (zie eerste mail). En ik kan nog steeds niet dat acpi vinden :S ben ik blind of kan het zo zijn met een pc van 2 jaar dat het er niet bij staat?
Als je een Award bios hebt zou het bij power management moeten zitten. Anders kun je een bios flash doen *D.

Het zit er wel op als het goed is, jouw mobo is nog wel een ATX.

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:10
Het makkelijkst is om twee verschillende netwerkkaarten te gebruiken, dan zijn er weinig problemen die er op kunnen treden:
- je weet namelijk zelf welke netwerkkaart voor welk doeleind bestemd is
- er zullen geen conflicten op treden

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

• Zwelgje
goed nieuws,

topicstarter en ik hebben via icq het een en ander opgelost

het bleek dat het aan zijn sblive kaart lag, zonder deze kaart werkt alles prima!!!

we zijn nu bezig met het oplossen van het sblive probleem..

keep you posted!!!

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens allemaal bedankt want ik heb nu de computer gewoon kunnen opstarten zonder dat hij vastloopt met 2 netwerkkaarten EN mijn SB life kaart erin. Ik zit nu alleen met het volgende probleem. Op beide computers staat dat de netwerkkaarten het doen en helemaal prima, en als ik er een geteste, en dus goede, netwerkkabel tussen leg, krijg ik geen verbinding... De lampjes achterop de nerwerkkabel gaan niet eens branden :S what 2 do?

• Zwelgje
hoe defineer jij 'goede' netwerkkabel? is het een straightkabel of een crosskabel?

Verwijderd

Topicstarter
de netwerkkabel die van mijn modem naar mijn ene netwerkkaart loopt en die werkt. Het is echter zo dat als ik die kabel van de kabelmodem naar de nieuwe 2e netwerkkaart doe, mijn ineternet het niet doet :S problem..
Pagina: 1