Toon posts:

[C#] Nieuwe EventLogs maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met het aanmaken van een EventLog. Ik wil namelijk een aparte log hebben voor m'n programma (omdat er waarschijnlijk nogal veel gelogt gaat worden), en deze te laten bestaan uit een aantal sublogs. Dus als je in de MS Management Console zit en bij Logboeken kijkt, dan wil ik daar dus naast de standaard drie (Toepassing, Beveiliging en Systeem) eentje voor m'n eigen programma hebben staan. Maar ik krijg dit niet helemaal voor elkaar. Is het uberhaupt mogelijk om dit te doen?? Volgens mij dus wel, maar ik weet niet helemaal hoe.
Iemand hier een idee voor?

Verwijderd

Kijk es in de help, bij de Eventlog class...

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, daar heb ik al gekeken, maar ik raak steeds in de war tussen de Source en de Log property. Wat is nou wat?

Verwijderd

Cut'n'paste uit de help
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
C#] 
using System;
using System.Diagnostics;
using System.Threading;

class MySample{

public static void Main(){

//Create the source, if it does not already exist.
      if(!EventLog.SourceExists("MySource")){
        EventLog.CreateEventSource("MySource", "MyNewLog");
        Console.WriteLine("CreatingEventSource");
      }

//Create an EventLog instance and assign its source.
      EventLog myLog = new EventLog();
      myLog.Source = "MySource";

//Write an informational entry to the event log.    
      myLog.WriteEntry("Writing to event log.");

}
}

Echt veel simpeler kunnen ze het niet maken hoor..

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, zitten er dan bepaalde restricties aan die Log en Source properties. Mogen die een bepaalde lengte zijn, of geen spaties bevatten of zoiets?

Verwijderd

Het lijkt wel of je echt geen manual hebt...

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz, ik heb die code even geprobeerd met een normale Windows Applicatie in C#, en dan doet hij het wel. Maar als ik hetzelfde stukje code in een Windows Service doe werkt het niet, want hij maakt die log niet aan, en de service wil ook niet starten, maar ik kan niet precies zien wat er fout gaat.

Trouwens, dit stukje code maakt een top level EventLog, hoe kan ik vervolgens daaronder weer sub logs maken?

Verwijderd

Misschien moet je de simpleservice sample in de sdk even door kijken, het lijkt er zowiezo op dat je niet eerst zelf even zoekt in de documentatie + shitload samples die ze er bij leveren voor je vraagt..
Trouwens, dit stukje code maakt een top level EventLog, hoe kan ik vervolgens daaronder weer sub logs maken?
Simpel, Niet.

Verwijderd

Topicstarter
Mjah, 'k heb die Walktrough doorgelopen, en dat werkte allemaal. Maar nu heb ik zelf wat gebouwd en het werkt op de een of andere manier niet. Als ik m'n service start krijg ik de error:

De service heeft de start- of stuuropdracht niet op de juiste wijze beantwoord.

En ik kan nergens debuggen, tenminste niet die code.

En zo te zien loopt ie vast op het CreateEventSource stukje.

Sterker nog, hij loopt al vast op het SourceExists regeltje???? :?.
Pagina: 1