pc spontaan in standby?

Pagina: 1
Acties:

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 20:49
ik heb sinds toenet een raar probleem. Ik zat gewoon wat te internetten en opeens gaat de pc in standby- modus. De monitor gaat op standby, HD lampje blijft branden, netwerkkaart gaat uit maar alle fans draaien nog. De power en reser button werken niet meer. Ik heb dus uitgezet, gereboot, win2k doet disccheck, daarna weer op standby (?).
Ik heb nergens in windows of in het bios ingesteld dat ie na een bepaalde tijd uit of in standby moet gaan. Ik had dit eind vorig jaar ook een paar keer. Maar na enkele uren uitzetten was het weg. Het bios laat gewone temperaturen zien die niet hoog zijn. Ik weet echt niet meer waar het aan ligt :(
specs:
win2k SP2
amd TB 1ghz
MSI KT7M PRO2
256mb SD-Ram
Nvidia riva tnt 2, 32mb

Ik had btw die topic gevonden wat er een beetje op leek [topic=216534/1/50] maar dat heeft me ook niet verder geholpen :(

Weet iemand een oplossing??

Verwijderd

Misschien is je voeding aan de krappe kant, dan krijgt het systeem op een bepaald moment te weinig vermogen. Andere nogelijke oorzaak, je processor wordt warm, en je systeem gaat throttlen, de snelheid terugschroeven. En zo zij er nog heel veel mogelijkheden, m.a.w. je vraag is nogal algemeen van aard.

• holoX
300 watt voeding, heeft altijd gewerkt en lijkt me trouwens ook genoeg. Maar waarom zou dan opeens de CPU te warm worden? dan zou het toch eerder moeten gebeuren als ik bijv een spel zit te spelen dan gewoon internetten. Ik dacht aan een HD die brak zit te worden of te warm.

• Auctorial
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Is er geen exotische toets(combo) waarmee je je PC (per ongeluk) in standby zet?

Verwijderd

Welke windows gebruik je?

98/98SE/Me hebben bijv. een conflict met modem en netwerkkaart.
Zo kan hij dus plotseling herstarten of in standby gaan.
Iets anders is dat op het moment dat er zich ook maar ergens iets van een kortsluiting voordoet, het systeem in stanby gaat.
Verder wordt een systeem nog al eens onstabiel als je het geheugen sneller laat lopen.

Geef wat meer info.
Het kan nog alle kanten op.

Verwijderd

Ok, zag nu pas je specs; w2k,..
Weet niet of die ook conflicten heeft met modem/netwerkkaart?

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-07 00:01
Ik heb echt bijna exact hetzelfde probleem
( [topic=383448/1/50] )

Ik heb inmiddels uitgesloten dat het iets met het OS, drivers of software te maken heeft. Ik heb het in WinXP, en bij testen met Win2000 hetzelfde liedje.

Ik denk dat het een voedingprobleem (heb wel 300 watt maarja) of videokaartprobleem is (denk ik eerder, het gebeurt bij mij alleen bij het gamen).

Zou ook graag de oplossing weten, al denk ik dat het gewoon een nieuwe voeding/videokaart gaat worden :(

Mijn fotografie en videografie

• holoX
Dit alles heeft niks opgelost :(
Morgen gaat ie even terug naar de winkel waar ik de onderdelen had gekocht, ze zouden het helemaal nakijken, dan maar hopen dat ze iets vinden en dan post ik het resultaat wel, als iemand dit probleem ook heeft, vind ie maybe oplossing hierdoor :)

Verwijderd

Ok, dit topic is misschien wat oud, maar mijn probleem is precies hetzelfde.
Nu heb ik het ook al eerder gehad, en toen heb ik em gewoon 3 dagen uit laten staan, dat scheen te helpen, maar het probleem komt toch weer terug.
Ik heb het in Win98 SE en Win XP pro (zonder service pack).
system specs:
AMD 1,1 Ghz
256 / 512 mb SD-ram (ja bij allebei afzonderlijk ook)
Geforce 2 Pro 32 mb
Voeding zou ik niet weten, gewoon standaard neem ik aan
en ik heb er al een externe Fan op gezet om het een beetje te koelen, maar ik zou niet kunnen uitsluiten of dit het probleem is.
misschien heb je al een oplossing gevonden en kan je dit ff hier neerzetten..

btw ik heb de search gebruikt zoals je ziet :P , ennuh, ik kwam wel iets tegen over een batterij opo mobo, maar dat is het niet dacht ik

• holoX
Verwijderd schreef op 25 oktober 2002 @ 20:14:
Ok, dit topic is misschien wat oud, maar mijn probleem is precies hetzelfde.
Nu heb ik het ook al eerder gehad, en toen heb ik em gewoon 3 dagen uit laten staan, dat scheen te helpen, maar het probleem komt toch weer terug.
Ik heb het in Win98 SE en Win XP pro (zonder service pack).
system specs:
AMD 1,1 Ghz
256 / 512 mb SD-ram (ja bij allebei afzonderlijk ook)
Geforce 2 Pro 32 mb
Voeding zou ik niet weten, gewoon standaard neem ik aan
en ik heb er al een externe Fan op gezet om het een beetje te koelen, maar ik zou niet kunnen uitsluiten of dit het probleem is.
misschien heb je al een oplossing gevonden en kan je dit ff hier neerzetten..

btw ik heb de search gebruikt zoals je ziet :P , ennuh, ik kwam wel iets tegen over een batterij opo mobo, maar dat is het niet dacht ik
Bij mij was het dus een brak mobo :)

Verwijderd

mooi er is weer leven in dit topic geblazen :)

ik heb het ook,
soms spontane reboots en soms gewoon geen beeld meer
gebeurt gewoon willekeurig, alles heb ik al geprobeerd,
niet overclocken, xp, 98, me, 2k, voeding, proc, geheugen, video, hd, netwerk, modem, audio, bios, drivers, de hele zooi
behalv het mobo, een msi 6380LE
en ik zag dat ook jij een msi had dus misschien ligt het daaraan
ik ga het dinsdag proberen

Verwijderd

hmm tjah, ik heb geen zin om mobo te vervangen, als dat het echt is baal ik flink

Verwijderd

bij mij is het niet het mobo (phoei),
maar een combinatie van slechte netspanning en voeding,

ik heb nu een 450 watter en een surge-protect stekkerdoos,
en er geen last meer van :)

• holoX
Verwijderd schreef op 30 oktober 2002 @ 18:50:
bij mij is het niet het mobo (phoei),
maar een combinatie van slechte netspanning en voeding,

ik heb nu een 450 watter en een surge-protect stekkerdoos,
en er geen last meer van :)
:)
Ik had ook een nieuwe voeding erin gezet, dat werkte 2 weken goed maar toen begon hij weer te zeiken, dus ik naar een computershop of ze ff wilden testen, zij getest met ander mobo en het werkte dus meteen dat mobo gekocht :)
Pagina: 1