Hoeveel blocks / keys zijn 123000 WU's?

Pagina: 1
Acties:

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43
Ik kwam een oude client tegen met 123 duizend niet geflushte work units. Nu ben ik nieuwschierig hoeveel blocks c.q. keys dat zijn, maar ik kon dat niet terug vinden op dnet. Wie weet het mij te vertellen?

geeft geen inhoudelijke reacties meer

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 15:27

DJ

Gewoon flushen :) , dan zie je vanzelf hoeveel keys het zijn :)

Je moet trouwens wel opletten dat de blokjes niet ouder zijn dan 3 maanden. Dan zijn ze verlopen, en worden ze niet meer meegeteld bij DNET (d8 ik tenminste, correct me if i'm wrong) :)

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

1 wu = 2^28 keys = 268.435.456 keys
Hoeveel wu's er in een block zitten hangt af van wat je ingesteld hebt in je client (block size) en wat je van de keyserver krijgt. Maar misschien bedoel jij blokjes wat hier gelijk staat aan wu's ;-)

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:30
Nope, na 90 dagen loop je de kans dat ze opnieuw door DNET worden uitgegeven, en kan het dus zijn dat de blokjes al door iemand anders zijn gekraakt en teruggestuurd. Aangezien dnet alleen de eerst teruggestuurde blokjes telt, kan het dus zijn dat een gedeelte van je blokjes niet wordt meegeteld. Verder zijn die 123k al de wu's waar dnet meetelt (het zijn trouwens 123k * 2^28 keys, packets kun je niet zeggen aangezien 1 packet tussen de 1 en 32 wu's kan bevatten). Gewoon opsturen, en dan zie je wel hoeveel er worden meegeteld.

Oh ja, aangezien je zegt dat het een oude client is die je schijnbaar al een tijdje niet meer geupdate hebt, zal ie waarschijnlijk wel veel random blokjes hebben gedaaid. Deze zijn op het moment al veel gekraakt, en daarom zijn er meestal maar weinig nieuwe. Ik zou dus niet al te hoge getallen verwachten als je ze naar dnet stuurt :(

[removed]

Verwijderd

1 work unit (=wu) wordt in koeientaal een block genoemd. En 'n packet bestaat uit 1 tot 32 blocks. En na 90 dagen kunnen ze verlopen, dus snel flushen.

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:43
Ik heb ze gisteren geflusht. Ben dus héééél erg benieuwd hoeveel het oplevert.

Grrr, dnet moet snel gesponsord worden met een nieuwe stats server!

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Verwijderd

Je hebt dus 123K aan packets? Nou.. stel dat elke packet 1 WU'tje bevat. Dan heb je dus 123K aan WU's. Er is nu zo'n 31,xxxx% van het poject eklaar. Dus de kans dat een random WU'tje "goed" is, is zeg maar 68%..
En 68% van 123K = 83,64K WU's Dit is maar een theoretische kans en dit klopt niet aangezien dit voor NU geldt en niet voor een tijd geleden...

Mhh wat mijn point is weet ik ook niet meer maar laten we hopen voor je dat er veel "goede"WU's bij zitten!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:30
Helaas werkt het zo niet helemaal, aangezien de random blokjes uit een aparte keyrange worden gehaald. Deze range is al veel verder dan 35% gekraakt, en random blokjes leveren meestal dus nog een stuk minder op dan jij nu zegt :( (voordeel is wel dat blokjes die je net van distributed krijgt dus niet random al door iemand anders kunnen zijn gekraakt.)

[removed]

Verwijderd

Ik hoop dat the lord wel zo slim is geweest om een kopie te maken van die blokjes en die over 3 dagen dubbel te dumpen.
D.net heeft nog al moeite met blokjes verwerken, en zo kunnen er nog extra blokjes uit die 123k tevoorschijn komen.

Kans det je blokjes kwijt bent is heel groot als je bedenkt dat het team waar aan ik mee werk gemiddelt 10% kwijt raakt en na een dubbele flush een dag later er van die ontbrekende nog een aantal terug komen dan kun je wel raden hoegoed d.net werkt als je veel dumpt.
Pagina: 1