Dual Athlon of Duron mobo's. Ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01

OgWok

U.N.C.L.E.

Topicstarter
Wie heeft er al een dual Athlon of Duron mobo draaien en is dat nu de moeite waard? Al de moeite (geld) waard of nog wachten?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:40

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wat ben je van plan om te gaan doen met zo'n systeem? Sneller wordprocessen, gamen, photoshop, 3D modellen, MPEG encoden?

Dual Duron is IMO een dwaas idee, dan kun je beter één snelle Athlon XP nemen?

* Femme is erg gelukkig met zijn Tiger MP + 2x Athlon XP 1700+. Draait rock solid en erg snel onder WinXP.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 17:57
Mijn ervaringen? zie hierboven (zelfde bord + cpu's, alleen ik draai W2K SP2). Mening wat betreft dual Duron? Zie nogmaals hier boven (terugval in FSB en cache omvang doet zo'n set-up de das om).

Het belangrijkste is weten wat je er mee wil doen; het is makkelijk teleurgesteld te raken in een SMP bak als je dingen doet die niet het potentieel uit je set-up weten te slepen.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Tyan Tiger met 2xMP1800+, voordeel voor mij van SMP is dat alles lekker soepel loopt (uiteraard als je meerdere rekenintensieve dingen doet)
Voor office/inet/gamez heeft het weinig nut en ik zou zeker geen dual Duron nemen, is verkeerde bezuiniging

• justice strike
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-07 21:21
ik heb gemerkt dat spellen bij mij ietswat vaker de neiging hebben om te crashen... licht niet aan 1 spel maar meerdere.

heb overigens een tiger mp + 2x xp1600

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een tiger MP met 2 1200 MP's en ik wil noooooooooooooooit meer anders heel relaxed, renderen en autocad en photoshop tegelijk.

specs

Verwijderd

en als je gaat voor een dual systeem met MP/MPX chipset kun je het beste XP pro draaien, is in dit geval beter dan W2000 (AGP drivers voor W2000 zijn nogal brak)
Pagina: 1