Linux mp3 speler

Pagina: 1
Acties:
  • 61 views sinds 30-01-2008

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 12:30
Ik heb hier een Toshiba p90mhz laptop met 24mb intern en 800mb hardeschijf. Ik heb ook een PCMCIA netwerk kaart erin.

Ik wil hiervan graag een mp3 speler maken die ik over het netwerk (via internet) kan instellen en mp3 erop kan zetten. Ik heb Caldera Open Linux 2,3 en Linux Mandrake 7.2 en SUSE ook nog ergens. Maar ik weet niet precies hoe ik dit moet instaleren. Wie heeft er handige links voor mij?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou als ik jou was beginnen met Mandrake 7.2 (ook wel de n00b distro. genoemd), deze is het makkelijkste en zeer gebruikvriendelijk in de installatie en gebruik. Deze disto is het makkelijkste voor de Windows gebruikers die net overstappen naar Linux.

Ik raad je trouwens ook aan om [topic=395099/1/150] door te lezen, hierin staat een soort van review/readme over de setup van Mandrake, mocht je nog problemen hebben :).

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Ik betwijfel of het slim is om Mandrake op een P90 te installeren, dat is niet echt de machine waar die distro op gericht is.
Nuttige informatie over het gebruik van GNU/Linux als MP3-speler/server vind je hier en hier.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
ik d8 altijd dat Red Hat 7.2 de n00b distro was :?

tenminste, daar ben ik mee begonnen omdat het allemaal grafisch is enzo.
je moet je wel realiseren dat als die mp3-tjes op een niet ext3 partitie staan dat je ze niet kan lezen, op de drives na dan.

bovenstaande info klopt toch?
vraag het maar ff, vind het toch een beetje raar staan,

• wij
Ik heb caldera open linux erop gezet nu en het laden van de KDE duurt meer als 20min dus ik denk dat het zo niet echt gaat werken. Ik had ook een bootable versie (op floppie) die automatisch mp3 gaat spelen maar hiervoor was de cd-rom speler te traag. Ik zoek nu een hele eenvoudige Linux die een webbased mp3 speler draait en een ftp/sambe account om te uploaden.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:05
iig geen mandrake. mp3 zal je op die machine niet kunnen afspelen als je grafische shit draait en mandrake installed er graag nog wat extra dingen bij om je resources op te vreten.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op maandag 01 april 2002 14:54 schreef odysseus het volgende:
Ik betwijfel of het slim is om Mandrake op een P90 te installeren, dat is niet echt de machine waar die distro op gericht is.
Mandrake is geoptimaliseerd voor i586, dus waarom niet? :)

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 april 2002 14:59 schreef internetinfo het volgende:
ik d8 altijd dat Red Hat 7.2 de n00b distro was :?

tenminste, daar ben ik mee begonnen omdat het allemaal grafisch is enzo.
Mandrake is ook compleet grafisch en naar het schijnt nog eenvoudiger dan RedHat. Waar RH zich ook richt op bedrijven en servers is Mandrake vooral gericht op de echte beginner.
je moet je wel realiseren dat als die mp3-tjes op een niet ext3 partitie staan dat je ze niet kan lezen, op de drives na dan.
Die mp3's kunnen van elke partitie gelezen worden die je maar wilt zolang je kernel er maar van kan lezen. Dat kan dus NFS, ext2, ReiserFS, ext3, JFS, XFS of nog iets heel anders zijn. Of zelfs streaming vanaf een andere pc.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Op maandag 01 april 2002 15:04 schreef ACM het volgende:
Mandrake is geoptimaliseerd voor i586, dus waarom niet? :)
Omdat ik zo'n vaag vermoeden heb dat Mandrake niet eens wil installeren met 24MB RAM... :)

• wij
Oke, wel heel erg bedankt iedereen.
Ik denk dat ik gewoon maar windows 95 ga gebruiken want dit is een stuk makkelijker en ik heb de tijd gewoon niet om echt te experimenteren.

• wij
Ik heb nu windows 95 erop gezet en daarmee kan ik prima mp3 draaien op 22khz maar als ik hem op 44khz zet dan hapert de muziek continu. Ik wil toch wel linux erop zetten maar ik weet nogsteeds niet precies welke versie. Ik hem alleen samba en een mp3 speler die ik over internet kan instellen maar waar vind ik dat? zijn er geen readme's die dat precies beschrijven?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 01 april 2002 20:08 schreef wij het volgende:
Ik heb nu windows 95 erop gezet en daarmee kan ik prima mp3 draaien op 22khz maar als ik hem op 44khz zet dan hapert de muziek continu. Ik wil toch wel linux erop zetten maar ik weet nogsteeds niet precies welke versie. Ik hem alleen samba en een mp3 speler die ik over internet kan instellen maar waar vind ik dat? zijn er geen readme's die dat precies beschrijven?
Misschien dat je [topic=152316/1/25] eens moet lezen? Zoals je uiteraard al in de FAQ had gelezen? ;)

Ik raadt btw Debian aan, maarja, wanneer doe ik dat niet? :P

Verwijderd

Je zou het natuurlijk ook onder Dos kunnen proberen.

(mpxplay of DAMP ofzo ?)

Of zeg ik nou hele vieze dingen ?

Verwijderd

En om deadinspace nog even aan te vullen: Slackware Linux is ook een goede distro voor een dergelijk bakje.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Maar om als laatste aanvulling nog wat vervelende info te geven.
Een pentium 120 is het minimale om in stereo MP3 af te spelen in 44khz.
Dus ik zou zeer zeker kijken of je niet ergens een andere machine vandaan kan halen..
DIe p90 gaat wel werken hoor, ook wel met een linux distro. Welke je wilt gebruiken, ligt helemaal aan jouw. Sommige distro's maken de install wat makkelijker voor de beginners, en andere ditro's verwachten enige inhoudelijke kennis voor de installatie..

Suc6

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
Op dinsdag 02 april 2002 07:24 schreef CyberJ het volgende:
Dus ik zou zeer zeker kijken of je niet ergens een andere machine vandaan kan halen..
DIe p90 gaat wel werken hoor, ook wel met een linux distro. Welke je wilt gebruiken, ligt helemaal aan jouw. Sommige distro's maken de install wat makkelijker voor de beginners, en andere ditro's verwachten enige inhoudelijke kennis voor de installatie..

Suc6
http://www.mp123.de
op 486 120mhz 44khz mp3 in stereo

op mijn huidige p3 450 3,1% load...

if broken it is, fix it you should

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op dinsdag 02 april 2002 07:24 schreef CyberJ het volgende:
Een 486DX4 100 MHz lukt het in GNU/Linux met een mpg123 die voor 486 is gecooptimized.
Op dinsdag 02 april 2002 08:25 schreef elgringo het volgende:
op mijn huidige p3 450 3,1% load...
Dat zegt niks. Een pIII voert (veel) meer instructies per klokcycle uit dan een pI of 486, en een pIII heeft mmx en sse (een pI 90/150 en een 486 niet).

3.1% is best veel op een pIII-450 btw, xmms trekt 0.1% op mijn celeron-500.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 14:54 schreef odysseus het volgende:
Nuttige informatie over het gebruik van GNU/Linux als MP3-speler/server vind je hier en hier.
Ik heb Mandrake zelf op een 486 met 16 Mb ram en een 120 mb harddisk draaien, dat werkt prima.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:28

Apache

amateur software devver

Op dinsdag 02 april 2002 11:35 schreef DonzigEendje het volgende:

[..]

Ik heb Mandrake zelf op een 486 met 16 Mb ram en een 120 mb harddisk draaien, dat werkt prima.
maar waarschijnlijk geen 8.x reeks, die was volgens mij gecompiled voor i586 en installeert niet meer op 486's

debian/slackware etc voldoet, je hoeft ook niet echt veel bij te leren om er een mp3 speler van te maken, debian install, inloggen als root, apt-get install mpg123 en je bent vertrokken ;)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Okee... dit lijkt teveel op een doorsnee 'welke distro moet ik nemen' draadje... als je nog specifieke vragen hebt, kun je dit het beste hier vragen:
[topic=152316]
en mpg123 heeft een vrij duidelijke manual ;)
Succes ermee.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.