Toon posts:

Twee netwerkkaarten geeft getrubbel.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik twee netwerkkaarten installeer (1 voor netwerk, 1 voor internet), dan werkt 1 van de twee niet.
Windows 98Se geeft de kaarten hetzelfde ip-adres. Als ik kijk naar het dos commando route print, dan zie ik dat ze beide hetzelfde dynamische ip adres hebben.
In een andere volgorde installeren werkt niet.
Hoe kan ik deze kaarten dynamisch een ander adres geven, als ze statisch zijn kan ik geen internet sharen.
Is er anders een manier om internet te sharen met statische ip-adressen (geen programma's zoals wingate of sygate), of misschien via netbeui?
Alvast bedankt

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-05 08:57
Ik had in win2000 ook zoŽn soort probleem. De oplossing was om de ene in een ander pci-slot te steken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik geprobeerd. Ook heb ik een andere netwerkkaart getest, Win98 blijft ze dezelfde ip-adressen toekennen.

Verwijderd

Heb je al eens geprobeerd handmatig een IP adres toe te kennen (dus bij TCP/IP in de netwerkinstellingen)?
Wat je ook kan doen is bij de netwerkkaart voor het thuisnetwerk de binding uitzetten naar TCP/IP...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn thuisnetwerk gaat via tcp/ip, uitzetten en via netbeui werken gaat wel maar dan kan ik internetsharing op mijn buik schrijven.
Hetzelfde geld voor statische ip nummers (dus handmatig ip's toekennen).

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb het perfec draaien.....

Ik heb 1 kaart op DHCP dus automatisch staan. Voor het internet.

En een heb ik zelf een IP toegekent.

Onder Win2000 is het nog makkelijker. Zet je voor de kaart naar het internet zet je internet connection sharing aan. En voor je andere machine zet je DHCP aan. Klaar is kees....euh Joeri

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Vreemd, ik heb thuis ook twee kaarten erin, 1 met een handmatig toegekend IP waarvan de binding met TCP/IP is uitgeschakeld, maar ik kan toch nog mijn internetverbinding delen (met sygate)...

Verwijderd

Ik heb er ook 2 kaarten in en allebei handmatig ip gegeven, werkt perfect (met sygate, proxyplus, wingate en nog een onbekendere)
Pagina: 1