Toon posts:

UTP kabel doorgebrand???

Pagina: 1
Acties:
  • 355 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik kon de laatste tijd zo goed als niet meer internetten en na een tijdje helemaal niet meer.

Nu had ik alles af lopen zoeke naar de oorzaak en ik kwam erachter dat de UTP kabel in de modem van Chello helemaal zwart was uitgeslagen.

Hoe kan dit ooit gekomen zijn? Ligt dit aan de modem of wat?:?:?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waar het aan ligt is moeilijk te achterhalen lijkt me.
lukt het met een andere kabel wel, of is heel je modem dood :? :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

Predator

Suffers from split brain

Is ie ook vervormd ?
Maak er eens een pic van als je kan.
Is er schade aan de socket van je modem ?
Kijk eens naar de pinnetjes, zijn die nog koperig ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Jah morgen gaan de winkels pas open en dan ga ik ff met een gehuurde UTP krimtang een nieuwe connector eraan zetten en kijken wat ie doet :9

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik heb nog zo gezegt tegen die Chello gozers dat ze geen krachtstroom moestten gebruiken! |:( |:( |:( |:( (8> :D :o :o :7

Dit soort dingen kunnen gebeuren omdat er een laag voltage op zo'm kabel staat maar met als het moet een heel hoog ampérage. Dus ik denk dat er gewoon kortsluiting is geweest.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:33 schreef laupro het volgende:
Dit soort dingen kunnen gebeuren omdat er een laag voltage op zo'm kabel staat maar met als het moet een heel hoog ampérage. Dus ik denk dat er gewoon kortsluiting is geweest.
Over onzin gesproken zeg. Ik weet niet of je wel eens de stroom gemeten hebt die door een kortgesloten UTP kabel loopt? Mijn meter geeft het niet eens aan, wat inhoudt dat het in ieder geval minder is dan 0.1mA (= 0.0001A). Waar wou je trouwens al die stroom vandaan halen? Uit het stekkeradaptertje van je HUB of van je kabelmodem?

Verwijderd

Topicstarter
Nou jah gebeurd is gebeurd ik heb er nu een nieuwe stekker aangeknipt en internet doet ut weer,, hoewel de stekker perfect is slaat ie toch nog af en toe af, als het vaker gebeurd laat ik chello maar kome en dan moete ze die modem maar vervangen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

J hebt zeker teveel zitten downloaden, en dat kon die kabel niet aan :+

Braaikamer - Smoke&BBQ

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
misschien bliksem ingeslagen? alhoewel ik het dan wel sterk vind dat je meter het nog wel zou doen en je pc ook enzo. Maar misschien toch een mogelijkheid?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 15:44

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 02 april 2002 08:50 schreef Grasvezel het volgende:

[..]

Over onzin gesproken zeg. Ik weet niet of je wel eens de stroom gemeten hebt die door een kortgesloten UTP kabel loopt? Mijn meter geeft het niet eens aan, wat inhoudt dat het in ieder geval minder is dan 0.1mA (= 0.0001A). Waar wou je trouwens al die stroom vandaan halen? Uit het stekkeradaptertje van je HUB of van je kabelmodem?
Je spreekt in jouw geval ook niet van kortsluiting... En ha maar is na mijn hub kan als het moet 2,5 A leveren op 5 volt nou reken maar dat zo'n draadje dan na verloop van tijd doorgaat hor!

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Super_ik

haklust!

uhh, das 10 watt == nix , jij hebt er echt verstant van, da zie ik wel :+

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Pagina: 1