KT7-RAID + WinME + Netwerkkaart = Blauw Scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Gisteren heb dus een Simpele Coolermaster gekocht voor de SockA Athlon omdat de ALPHA nog niet leverbaar zijn.

Dus ik dat ding aanzetten. Bios instellen. Gelijk maar ff overgeklokt naar 1000MHz (ori. 900MHz), maar toen werd hij wel erg warm. Zonder te stressen werd hij al 56 a 60 graden.

Dus nu is mijn vraag hoeveel/hoehoog mag de temp maximaal zijn van een CPU???

Maar ok, ik hem dus terug gebracht naar 950 en is nu redelijke temperatuur. Dus ik hem opstarten WinME gewoon booten. Ik dus w8twoord opgeven. En gelijk hierna krijg ik een blauw scherm. Dus ik dat ding uitzetten. Als er uit gerukt behalve de videokaart en zo langzaam als er weer ingedaan. BLijkt dus dat dat ding gaat flippe zodra ik mijn netwerkkaart erin duw. NU heb ik meer dan een netwerkkaart dus die andere geprobeerd zelfde resultaat.

Hier is een lijstje met gegevens:

1x AMD Athlon T-Bird 900 @ 950 (SockA)
1x Abit KT-Raid
1x Maxtor 4.3 GB 5400RPM
1x IBM DJ... 13.5GB 7200RPM
1x Mitsumi 32x CD-ROM
1x HP 8x4x32 CR-RW

1x Realtekk 10/100MBit Ethernetkaart(COAX/UTP)
1x Realtekk 10/100MBit Ethernetkaart UTP
2x 3COM 10/100MBit Ehternetkaart XL 905B UTP

1x RivaTNT 2 Ultra (creative met 6.18 drivers)
1x SB-LIVE (met LIVEware 3)

en ik heb ook de VIA4in1 4.24 geinstalleerd.

DUS WAT MOET IK DOEN???

Any1?

Verwijderd

T-brd 900 gaf mij ook problemen. Kreeg hem echt niet eens vatsoenlijk aan de praat. Processor heb ik inmiddels niet meer en een 800 gekocht. Deze loop prima op 950 zonder al te veel hitte. Ik weet niet of het aan de proc ligt of aan iets anders. 900 t-bird lijkt niet erg stabiel!!

• KALN
Hij loopt nu dus gewoon "stabiel" zover hij stabiel kan zijn. Ik heb alleen een veel betere koeler nodig want als ik ff een koetje laat grazen dan gaat de temp van 45 richting de 55 a 60 graden. (vindt ik dus best veel)

Mar dat van die netwerkkaart snap ik dus niet, zonder die kaart heb ik namelijk ook geen internet en dat zou jammer zijn (internet via de kabel boedoel ik)

• KALN
Is er dan niemand die weet hoe ik dit kan verhelpen???

( ik wil uiteraard nog wel me netwerkkaart er in hebben )

[UPDATE]

Ik heb een Winbond Ethernetkaart gebruikt, EN
jawel hoor zelfde resultaat =BlAUW SCHERM= :(

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het ligt echt aan de netwerkkaart, die dingen zijn achtelijk gevoelig voor PCI bussnelheid. Ik zit er zelf ook mee- m'n Celly 366 draait zonder netwerkkaart prima@498, maar zodra ik er een in gooi (of het nu 3Com, Target of Highscreen, 10 of 10/100Mbps, maakt geen barst uit), ho maar. Zelfs 75MHz FSB(=37.5 MHz PCI) geeft onherroepelijk die ME bootproblemen (met Win95 overigens ook!). Ik zit zelf in de richting van een USB Ethernet adapter te denken. Iemand andere ideeen?

Oslik blyat! Oslik!

• Rhino
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Enne...

1) als je er nou een willekeurig ander kaartje in stopt (dus geen netwerk kaart), loopt ie dan ook vast?
2) Is het dan niet gewoon een voeding probleem?
3)Of bijvoorbeeld je PCI slot dat verneukt is?
4)Loopt ie ook vast als je Safe mode start?

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

Probeer dan eens op 900 Mhz te zetten, en dan ff geen netwerkkaart erin en kijk hoe het gaat,gaat het goed dan stop je die netwerkkaart erin en hopen dat ie werkt, anders moet je misschien ff WINME opnieuw installeren....

Don't You stare there, Operate!

• KALN
Ik heb hem op 900 MHZ gezet. En hij boot prima. (met alleen TNT2 ULtra erin)
Nu zet ik hem weer uit. Geluidskaart erin Ook prima.
Hierna zet ik een 3COM van een maat van mij erin. In een nog niet gebruikt PCI slot. Nog steeds het zelfde probleem. Terwijl de bus gewoon op 100 staat.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk maar kan het zijn dat het juist aan mijn geluidskaart ligt (SB Live!) deze zit namelijk op IRQ 5 die ook gebruikt wordt door nog een ander divece (weet niet uit mijn hooft welke)???

Any1???

[UPDATE]

Ik heb trouwens een 300Watt voeding (die van hard-ware.nl) Dit lijkt mij wel genoeg

• Rhino
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Ik had posts gezien over ppl die problemen hadden met hun SBLive onder WinME... ik zelf heb geen enkel probleem... maar je zou ff kunnen kijken.

Trouwens, de enige manier om er achter te komen of het je SBLive is is om die er uit te jassen en die 3COM d'r in. Oh ja... zet in je Bios dat PnP OS ding op Disabled...
Kan ook een heleboel problems voorkomen

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:03
Dat probleem met de SBlive was alleen met coppermine cpu's en dus niet met Thundervogel/duron.
Kaln. je mobo en processor zijn gewoon brak..

• KALN
===DE OPLOSSING===

De oplossing is te vinden op Abit.nl
Hier staat dat IRQ 5 op Legacy ISA moet worden gezet. Dit is te doen door naar het BIOS te gaan, hier PnP &... te kiezen en dan met manual de IRQ aanpassen.

Hierna gewoon booten en hij doet het weer goed.

Het probleem zat dus wel bij de SB Live!

=== REPLY TO REMSIE ===

He remsie je moet je commentaar natuurlijk wel kunnen bewijzen en niet zomaar zitten roepen van je CPU en MOBO zijn brak.

Misschien is het wel makkelijk als je je commentaar baseert op feiten en niet op die lompe mening van je.

BTW heb nu al die nieuwe voeding gekocht???
-Dit is off-topic, maar ach ik hoor het wel via mail of ICQ-

• Ermo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 18:08

Ermo

the syntax is painful...

hmmm, diverse dingen geprobeerd hier, maar dat MB is volgens mij niet erg stabiel, ik heb dezelfde problemen gehad en een voor een de kaarten uit het systeem gehaald maar het achterhalen van de oorzaak is niet gelukt. (uiteindelijk herinstallatie.) Wat ook opvalt is dat bij het gebruiken van de Raid controller de normale IDE poorten instabiel zijn en soms helemaal niet te benaderen :(

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
blablabla

xxxx + xxxxxx + WinME == BSOD

die wet geldt altijd

>:) >:)

• Powersoft744
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-06 20:27

Powersoft744

Maakt werk van Dromen

Nu heb ik zojuist een installatie met een kt7-raid en winme afgerond en ik heb totaal geen netwerkproblemen. Waar je voor moet zorgen is dat de soundblaster en de netwerkkaart geen irqs delen. Daarnaast voordat je de netwerkkaart erin prikt ervoor moet zorgen dat de sb 16 emulatie in windows uitstaat. Die geeft namelijk conflicten met de meest onverwachte dingen terwijl ie geen irqs deelt. Toen ik 'm uitzette waren de problemen die ik had ineens verdwenen. zowel netwerk als tv-kaart werkten ineens naar behoren.

alles draait nu als een zonnetje. Natuurlijk moet je eerst alles installeren voordat je gaat overklokken!!

groet,

Powersoft

MacBook Pro 14” (2023), Imac Pro (2017,3 Ghz 10 core Xeon W, 128 Gb, Radeon Pro Vega 64), Mac Mini (Late 2014, i5 2,8 Ghz, 8Gb) IPad Pro 13” 2024

Pagina: 1