Toon posts:

IRQ problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem:

Omdat diablo2 regelmatig tijdens een bnet-sessie vastloopt, en dit volgens een aantal mensen kan liggen aan het feit dat mijn Asus V6800 Geforce en mijn Soundblaster Live dezelfde IRQ delen, namelijk IRQ11, probeer ik al een aantal dagen éé van deze kaarten ervan te overtuigen dat hij beter voor IRQ5 kan kiezen, deze is vrij namelijk. Helaas nog zonder resultaat. Ook het uitzetten van de SB-emulatie (IRQ7) biedt geen soelaas.

Wat ik ook probeer, of het nu softwarematig is via configscherm > systeem > apparaatbeheer, of hardwarematig door aan PCI-slot2 (Sblive) in het bios IRQ5 toe te wijzen, bij het installeren van de kaart blijven beide kaarten gezellig IRQ11 opzoeken.

Heeft iemand verder een idee hoe ik één van beide kaarten (het liefst de SB) ervan kan overtuigen zich in IRQ5 te nestelen?

Verdere specs: AMD550, 128mb, MSI K7pro, Ethernetkaart, extern kabelmodem (casema), Windows 98 SE NL.

Alvast bedankt

Peter
pvbragt@hhsav.nl
pbragt@casema.net

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Ik denk dat je ACPI aan staat, zet die eens uit...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Steek je SB-Live in een ander PCI slot.

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 19 september 2000 09:19 schreef RainManX het volgende:
Ik denk dat je ACPI aan staat, zet die eens uit...[/quote]Ik geef het meteen toe, ik ben geen echte tweaker, maar ik neem aan dat ik die ACPI ergens in mijn bios vind ?

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:13

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Koppel je SB aan een IRQ in het Bios, doe ik ook altijd... *D

Whatever.

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
hoe gaat dat koppelen in de bios dan?

• Rashann
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Mensen, hij heeft het al in z'n BIOS vastgezet:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>hardwarematig door aan PCI-slot2 (Sblive) in het bios IRQ5 toe te wijzen[/quote]En om je vraag te beantwoorden, ja ACPI staat in je BIOs. Bij mijn BIOS staat het geloof ik onder de 'Power nogiets':)

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Met ASPI uitschakkelen moet je uitkijken. Hij vind dan je P&P BIOS opnieuw en alle andere shit! Moet je wel zorgen dat je je win98 dir op je schijf heb staan. Je CD-Rom speler is niet toegankelijk totdat ie de IDE controllers opnieuw gevonden heeft. Jammer dat je daarvoor de CD al nodig heb.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• hufkes
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Fox: gewoon redirecten naar c:windows of c:windowssystem.
Heb je slechts zeer zelden de hele CD nodig, alle drivers waren immers al aanwezig. Mochten ze niet in een van bovenstaande te vinden zijn, doe eens een find naar het bestand dat 'ie wil hebben. :)

edit:

Maar ok, voor diegenen die zeker willen zijn en genoeg vrije ruimte hebben is het kopieren van de cd de beste optie...

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Pagina: 1