Toon posts:

Audigy vs Dolby5.1 vs DTT3500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen ? Ik heb een audigy gamer met een dtt 3500 speakerset en een DXr3 decoderboard voor mijn dvd's.
Nu draai ik alles onder XP dus heb de beta drivers voor de dxr3 geinstalleerd.Dit is dus een realmagic versie voor creative.Nu kan ik mijn dolby geluid niet van mijn audigy krijgen en alleen via een coax kabel van het DXr3 boardje.
Nu weet ik dat dit het bij lange na niet redt met bijvoorbeeld de kwaliteit van mijn Audigy.Maar er is geen enkele mogelijkheid om mijn Audigy aan te wijzen als geluidsbron voor mijn dvd films in hun programma (van DXr3)
Is het iemand wel gelukt om met dezelfde hardware en software de audigy als geluidsbron te selecteren, zo ja...HOE ?????
Prettige PaasHaasDagen

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:45

Floor-is

5.2

Move HA -> AV

Bericht hierboven

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het maakt geen ruk uit of je audigy of je DXr3 het dolby digital geluid doorstuurt. Het is absoluut niet zo dat een audigy dat ineens beter kan ofzo...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Ik weet niet of ik je verhaaltje helemaal begrijp. Als ik het wel begrijp heb ik ongeveer hetzelfde.
Ik heb een SBLibe 5.1 platium, een realmagic hollywood+ en een dtt3500. Tevens draai ik o.a. Windows XP. Een dvd via de hollywood plus afspelen gaat perfect. Geluid is super. Zodra ik echter via software (bijvoorbeeld powerdvd 4.0/ directdvd 4.0) en het geluid via m'n SBlive gaat lopen is de kwaliteit stukken minder. Voor m'n gevoel/gehoor is het geen 5.1 geluid meer. Het maak niet uit hoe ik m'n geluidskaart/dtt3500 instel, het geluid via de realmagic is gewoon echt veel beter. Het lijkt wel of de geluidskaart geen 5.1 overbrengt naar de dtt3500.

Verwijderd

klopt de soundblaster live kan geen 48k formaat aan vandaar dat je geen dolby surround krijgt

de audigy moet het wel kennen
dus daar zal het wel aan de drivers liggen

ps

ik heb een lenco met een cm18738/pci-6ch-mx die wel dolby digital aan kan onder power dvd (word er bij geleverd)

deze chip zit ook op de hercules game theatre en fortissimo2
trust heeft ze ook
en de teratec 6pack 5,1+

dit zijn alternatiefe voor een soundblaster live 5,1
eax1\2 en A3D 1.0 worden ook ondersteund