Sorry voor yet another digitale camera topic...
Heb de search gebruikt maar niks nuttigs kunnen vinden. Ik snap sowieso niet waarom de meeste topicposters geen eisen stellen aan hun cam (m.u.v. het aantal MP). Ikke niet snap doe...

Maar goed, ik ben dus een beginnende fotograaf (heb er nog niet zo heel erg veel know-how van) en ben op zoek naar een relaxe digitale camera waar ik een tijdje mee vooruit kan...
Ik heb de volgende eisen:
- minimaal 3 MegaPixel i.v.m. het laten afdrukken van foto's,
- minimaal 3x optische zoom,
- handmatige focus,
- handmatige sluitertijd,
- mogelijkheid om andere lenzen e.d. te gebruiken...
Vooral over de sluitertijd wil ik het e.e.a. weten. Aangezien ik wel eens op Zandvoort vertoef tijdens autoraces e.d. wil ik hier ook scherpe plaatjes van kunnen schieten. Zijn er digicams die hier in uitblinken? Is 1/2000 sluitertijd genoeg hiervoor?
Ik heb enige tijd op www.dpreview.com gekeken en vergeleken en ben tot de volgende selectie gekomen:
- Minolta DiImage 5
- Minolta DiImage 7(i)
- Nikon Coolpix 995
- Fuji Finepix 9600Z
- Fuji Finpix S602Z
- Olympus E-100RS
- Olympus C-2500L
Iemand tips of ervaringen met de door mij genoemde cams? Mijn budget is ongeveer maximaal €1000.
Of kan ik beter nog een paar jaar wachten?
Alvast bedankt!
Maar goed, ik ben dus een beginnende fotograaf (heb er nog niet zo heel erg veel know-how van) en ben op zoek naar een relaxe digitale camera waar ik een tijdje mee vooruit kan...
Ik heb de volgende eisen:
- minimaal 3 MegaPixel i.v.m. het laten afdrukken van foto's,
- minimaal 3x optische zoom,
- handmatige focus,
- handmatige sluitertijd,
- mogelijkheid om andere lenzen e.d. te gebruiken...
Vooral over de sluitertijd wil ik het e.e.a. weten. Aangezien ik wel eens op Zandvoort vertoef tijdens autoraces e.d. wil ik hier ook scherpe plaatjes van kunnen schieten. Zijn er digicams die hier in uitblinken? Is 1/2000 sluitertijd genoeg hiervoor?
Ik heb enige tijd op www.dpreview.com gekeken en vergeleken en ben tot de volgende selectie gekomen:
- Minolta DiImage 5
- Minolta DiImage 7(i)
- Nikon Coolpix 995
- Fuji Finepix 9600Z
- Fuji Finpix S602Z
- Olympus E-100RS
- Olympus C-2500L
Iemand tips of ervaringen met de door mij genoemde cams? Mijn budget is ongeveer maximaal €1000.
Of kan ik beter nog een paar jaar wachten?
Alvast bedankt!