[KT333]keuze: Epox, Gigabyte, Soltek anders.....

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moet de keuze maken tussen 3(of meer)moederborden met de KT333 chipset. Ik heb al gekozen voor AMD dus daar over geen gezeik. De moederborden:
Epox 8K3A,
Gigabyte GA-VRX,
Soltek SL-75DRV5,

Reviews heb ik gelezen van de Epox en de Gigabyte. De Epox heeft, in een ander topic, nog flink wat problemen en bugs dus daarvoor al een minnetje. De Gigabyte is goed getest, alleen geen verdere meningen over gehoord. De Soltek heb ik helemaal niks over gehoord en gelezen. En als je nog een ander goed moederbord weet, laat het maar horen.

Hierbij dus de vraag; jullie meningen over de betreffende moederborden. Graag zou ik ook ervaringen van de gebruikers horen.

Er komt een AMD XP 1700 en Kingmax ddr333 geheugen op.
Verder moet hij compatible zijn met een Winfast Geforce 2ti en de Soundblaster 5.1.

Verder alsjeblieft niet flamen en geen slecht onderbouwde meningen maar feiten.

Ik wil er trouwens mee gaan overclocken, spelletjes opspelen, mp3tjes enz. Tweaken vindt ik dus een belangrijk iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50920

Ik heb zelf ook een Gigabyte MOBO en deze is perfect te overclocken, veel ruimte, vooral een beetje design om de warmte te laten ontsnappen, In het BIOS zelf kun je zo de multipliers instellen voor de kloksnelheden. Dus best wel belangrijk voor tweaken. Van de andere 2 mobo's weet ik niks, maar ik ben dik tevreden over mijn mobo, de Gigabyte.

Have fun,

Cr@zY L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopioware
  • Laatst online: 19:21
Uhm heb de MSI KT3 ultra plus 512 DDR 2700 (samsung).
Ben er wel tevree mee, maar elk nieuw mainboard heb kuren in begin dus we wachten wel op bios upgrade voor betere perfectie.
Me eerste had dus problemen met geheugen bij 128 ddr 2100 draaide het wel , zodra ik meer geheugen plaatste dan fout op fout melding.

systeem van Jopioware have lucky, have fun, funny lucky human

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 13:55 schreef crazyl666 het volgende:
Ik heb zelf ook een Gigabyte MOBO en deze is perfect te overclocken, veel ruimte, vooral een beetje design om de warmte te laten ontsnappen, In het BIOS zelf kun je zo de multipliers instellen voor de kloksnelheden. Dus best wel belangrijk voor tweaken. Van de andere 2 mobo's weet ik niks, maar ik ben dik tevreden over mijn mobo, de Gigabyte.

Have fun,

Cr@zY L
Is de stabiliteit verder ook goed? En werkt hij(goed) met een soundblaster(als je die hebt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NJ-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-12-2024
hoewel ik altijd asus moederborden heb gehad, voor de verandering maar es een Gigabyte (GA-7VRXP) gekocht

installatie ging soepel en draai er nu anderhalf week mee

totdusver geen problemen, alles draait lekker stabiel (winxp)

aanradertje :) (geen ervaring met epox en soltek)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Heb de MSI-KT3 Ultra voor 160 euro gehaalt en hij is echt superstabiel, had problemen met de Epox 8kha iswm een Hercules 8500LE, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.

Voor mij een perfect bord dus (En net zo goed oc'baar als mn epox)

En ook nog helemaal geen bugs ofzo tegengekomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-05 15:27

epo

Op maandag 01 april 2002 15:56 schreef Revision het volgende:
Heb de MSI-KT3 Ultra voor 160 euro gehaalt en hij is echt superstabiel, had problemen met de Epox 8kha iswm een Hercules 8500LE, maar daar heb ik nu ook geen last meer van.

Voor mij een perfect bord dus (En net zo goed oc'baar als mn epox)

En ook nog helemaal geen bugs ofzo tegengekomen :)
bullshit, waarom zijn de msi eigenaren zo eigenwijs !
Kan je een fsb halen van 160 en hoger ? NEE he !
dus je kan niet zo goed overklokken als een epox.
Elke review die er te vinden is blijkt dat een gigabyte of msi niet te klokken zijn en vaak ook nog eens tegenvallen in prestaties. In geval van de msi die is nog trager dan de asus a7v266-e.

http://www.amdmb.com/article-display.php?ArticleID=170

neem dan liever een asus a7v333 dan de msi of de gigabyte als je geen epox wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Doe ff chill man :r

Als ik et een mooi bord vind, zegt niet meteen dat iedereen dat hoeft te vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

hehe, oke soz maar lees dit eens :

8K3A+ at PCPowerZone

News that is good enough for the main news as well as the reviews page !!

---------------------------------------------------------
8K3A+ at PCPowerZone

"The Epox engineers have done a wonderful job with the 8K3A+, not only have they been able to meet expectations with regards to matching or besting the near-legendary 8KHA+, they have exceeded them in taking the KT333 chipset and squeezing an awesome amount of performance from it. This board completely blows the MSI KT3 Ultra-ARU out of the water with performance like this. I doubt many other board manufacturers will be able to match this kind of performance, Epox have brought out a board that meets the requirements of the most avid overclockers out there - simply awesome! Who would complain about hitting 200MHz FSB straight out the box with no voltage mods etc.? Not many I bet."
----------------------------------------------------------
:7 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
Ok dus de MSI valt af(ik wil toch wel fsb's van over de 160)
De Epox is een super OC beestje zo te zien, maar die problemen van sommige bezitters staan me niet zo aan, ik zie net dat topic weer, nieuwe bios en rev 1.1 schijnen beter te zijn. De Gigabyte ziet er ook goed uit, maar daar wil ik nog wel OC uitslagen van zien.
Niemand verder met een Soltek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35937

IK heb een Soltek DRV4 KT266a gehad. Die haalt net een fsb van 150 stabiel en daar houdt het meteen mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epo

epo

ik draai nu met een fsb van 205 :9~ epox rulez

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 19:53 schreef epo het volgende:
ik draai nu met een fsb van 205 :9~ epox rulez
Op maandag 01 april 2002 18:25 schreef Soldier2000 het volgende:Ik heb een Soltek DRV4 KT266a gehad. Die haalt net een fsb van 150 stabiel en daar houdt het meteen mee op.
Ok mooi, Soltek lijkt me dan eigenlijk toch niet zo'n goed bordje. Epox is en blijft dus retegoed te OCen. Nog iemand OC resultaten van de Gigabyte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
De Epox gaat het worden, zijn er nog problemen waar ik tegen aan kan lopen i.v.m. mijn spullen? Mobo dus Epox 8K3A, Amd xp 1800, 256 drr 333Mhz, Leadtek geforce 2ti, Soundblaster Live 5.1, en Windows 98 :Y) .
Kan ik ook eindelijk eens m'n geforce gebruiken :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViolatoR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 17:47
EPoX is zeer goed IMO. Erg goed over te clocken en zeeeeeeer stabiel. Heb hem nu bijna 2 weken en is in al die tijd nog geen één keer vastgelopen ofzo. Ook zijn de prestaties erg goed en de installatie ( dus van de hardware en windows enzo ) ging soepel. Ben tot nu toe nog geen problemen tegen het lijf gelopen.

Met de andere merken heb ik geen ervaring alhoewel ik over MSI nog wel eens nare dingen hoor.

Je hoeft je dus iig niet zorgen te maken over eventuele problemen :D

fotoblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19009

Op maandag 01 april 2002 14:39 schreef -NJ- het volgende:
hoewel ik altijd asus moederborden heb gehad, voor de verandering maar es een Gigabyte (GA-7VRXP) gekocht

installatie ging soepel en draai er nu anderhalf week mee

totdusver geen problemen, alles draait lekker stabiel (winxp)

aanradertje :) (geen ervaring met epox en soltek)
epox geeft prob met hercules8500le??? ik was nl van plan om die epox te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05 21:24
Op maandag 01 april 2002 20:33 schreef cooolkast het volgende:

quote van Solder2000:
------------------------------------------------------------------------
Op maandag 01 april 2002 18:25 schreef Soldier2000 het volgende:Ik heb een Soltek DRV4 KT266a gehad. Die haalt net een fsb van 150 stabiel en daar houdt het meteen mee op.
------------------------------------------------------------------------

Ok mooi, Soltek lijkt me dan eigenlijk toch niet zo'n goed bordje. Epox is en blijft dus retegoed te OCen. Nog iemand OC resultaten van de Gigabyte?
Die soltek is heus wel een goedbordje, maar hij komt niet hoger dan 150mhz FSB omdat het Twinmos geheugen van Soldier2000 misschien niet veel hoger komt.
Toch valt de Epox het beste te OCen

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 52450

Op dinsdag 02 april 2002 18:47 schreef PASware het volgende:

[..]

Die soltek is heus wel een goedbordje, maar hij komt niet hoger dan 150mhz FSB omdat het Twinmos geheugen van Soldier2000 misschien niet veel hoger komt.
Toch valt de Epox het beste te OCen
Daarom toch maar voor de Epox, net dat kleine beetje zekerheid :P . Ik dacht trouwens zelf nog om er Kingmax(niet in pricewatch) kingston of Twinmos geheugen in te doen, die waren het beste getest. Weet iemand anders nog echt goed geheugen?

[Ik heb trouwens ff een andere account gemaakt, doordat me ouwe het niet doet :( password kwijt, maar het mailadres is ongeldig :( .]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37615

Op dinsdag 02 april 2002 17:53 schreef ViolatoR het volgende:
EPoX is zeer goed IMO. Erg goed over te clocken en zeeeeeeer stabiel. Heb hem nu bijna 2 weken en is in al die tijd nog geen één keer vastgelopen ofzo. Ook zijn de prestaties erg goed en de installatie ( dus van de hardware en windows enzo ) ging soepel. Ben tot nu toe nog geen problemen tegen het lijf gelopen.

Met de andere merken heb ik geen ervaring alhoewel ik over MSI nog wel eens nare dingen hoor.

Je hoeft je dus iig niet zorgen te maken over eventuele problemen :D
Ik heb zelf geen problemen met mijn msi boardjes.
Ik heb die epox geinstalleerd bij iemand anders, en geen vuiltje aan de lucht. Zeer makkelijk en ver te OCen. Raid :9 (+ edition) en geen problemen, wat wil je nog meer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 25-03 15:40

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op dinsdag 02 april 2002 19:16 schreef Cooolkast_2 het volgende:

[..]

Ik dacht trouwens zelf nog om er Kingmax(niet in pricewatch) kingston of Twinmos geheugen in te doen, die waren het beste getest. Weet iemand anders nog echt goed geheugen?
Samsung Brand/Brand Pc2700 DDR 333 is et best Ocbaar volgens velen inc mij ;)
Ga er zelf ook een bestellen :9

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PASware
  • Laatst online: 30-05 21:24
Kingmax en samsung PC2700 DDR zijn goeie (beide toch wel tot 200mhz te OCen)

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Laatst online: 28-05 19:57
Op dinsdag 02 april 2002 19:34 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:

[..]

Samsung Brand/Brand Pc2700 DDR 333 is et best Ocbaar volgens velen inc mij ;)
Ga er zelf ook een bestellen :9
cant agree more >:) samsung MMMmmmm :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21235

Mijn advies: KT266A mobo, want die hele KT333 chipset sukt.

Goed, mijn ervaring met de KT333 mobo's tot nu toe.

MSI bordje. Is mooi, da moet ik toegeven en bij normale snelheden redelijk stabiel. Maar dat overklokken kun je vergeten. Bovendien heeft het geen nut om je CPU te unlocken want dat pikt het ventje niet en lockt hem weer net zo hard. Meer dan een fsb van 141 is er amper uit te trekken en dan ben je al goed instabiel aan het draaien.

Asus bordje. Onder normale snelheid rete stabiel en tot een fsb van 140 redelijk stabiel. Maar een fsb van 141 is niet meer te doen. Zelfs als je de processor unlockt en de multiplier omlaag gooit. Het is net of er bij de 141 een switch omgaat. Heeft overigens wel C.O.P.

Gigabyte. Als je dan moest kiezen van deze drie is het de GB. Met de multiplier omlaag is er een fsb van 146 te behalen, die redelijk stabiel is.

Ik ga de Iwill nog proberen en als dat ook nix, dan gaat mijn Abit KR7A-raid weer gauw terug op zijn vertrouwde plekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
Op dinsdag 02 april 2002 22:25 schreef roadbird het volgende:

MSI bordje. Is mooi, da moet ik toegeven en bij normale snelheden redelijk stabiel. Maar dat overklokken kun je vergeten. Bovendien heeft het geen nut om je CPU te unlocken want dat pikt het ventje niet en lockt hem weer net zo hard. Meer dan een fsb van 141 is er amper uit te trekken en dan ben je al goed instabiel aan het draaien.

Asus bordje. Onder normale snelheid rete stabiel en tot een fsb van 140 redelijk stabiel. Maar een fsb van 141 is niet meer te doen. Zelfs als je de processor unlockt en de multiplier omlaag gooit. Het is net of er bij de 141 een switch omgaat. Heeft overigens wel C.O.P.

Gigabyte. Als je dan moest kiezen van deze drie is het de GB. Met de multiplier omlaag is er een fsb van 146 te behalen, die redelijk stabiel is.

Ik ga de Iwill nog proberen en als dat ook nix, dan gaat mijn Abit KR7A-raid weer gauw terug op zijn vertrouwde plekje.
Hier zie ik dat je dus nog geeneens de Epox hebt getest? Die haalt echt wel hoge fsb's met z'n KT333 chipsetje. Ik ga d'r voor, en misschien zou jij dat ook maar eens moeten doen. En trouwens aals je de Iwill gaat proberen, die hebben toch alleen mobo's met de Ali chipsets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:25
het zijn allemaal wel goede bordjes, maar persoonlijk zou ik even wachten op wat nieuwere revieuws, en misschien nieuwere biossen, want de preformance van de kt333 is nou nog niet 'van je het' , jammer genoeg.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-05 11:17
Op dinsdag 02 april 2002 22:25 schreef roadbird het volgende:

<knip>
eigen ervaring?
heb m zelf vanaf vandaag
me geunlockte(gepotlode) tbirdje eropgedouwd, multiplier op 10.5 gezet fsb op 133 gelaten hopla 1400 mhz, geen vuiltje aan de lucht, dus zal wel pech zijn bij jouw ofzo
nu nog kijken hoever de fsb wil gaan.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 11:45
MGSNK : nieuwe reviews zeg je, nou ik kan ze niet vinden hoor..

ik kep dus geen id welk mobo ik moet gaan aanschaffen,
wat ik wel graag wil weten is onboard sound/lan
of dit gewoon goed werkt ?

ik wilde een sb audigy erbij kopen maar..
iemand klein beetje opheldering ?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cooolkast
  • Niet online
Op zondag 05 mei 2002 19:39 schreef knights16 het volgende:
nieuwe reviews zeg je, nou ik kan ze niet vinden hoor..
Duh....het is toch logisch dat je moet wachten tot dat alle fabrikanten zo'n bordje hebben uitgebracht, er nieuwe problemen kunnen komen en dat er dan gewoon een perfecte bios komt.....Zodat je dan echt alle prestaties eerlijk en goed kunt vergelijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
ja psiez

dat begrijp ik ook alwel
alleen volgens mij zijn er al een boel boardjes op de markt!

met een kt333 chipset, dus laten we hopen dat er snel weer een review komt.

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53285

a7v333 van Asus :) die roelt :9~

paar kinderfoutjes, maar die zijn ernu wel uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:26
ik w8 denk ik maar op de abit kx7.
abit zal niet voor niks als laatste met een kt333 plank uitkomen (de at7 reken ik dan even niet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
jEDI, over wat voor 'kinderfoutjes' hebben we het?
weareborg : ja psiez, kep nu ook abit, alleen weet jij hoelang het nog duurt voordat deze uitkomt, de kx7?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99

Ik ga dadelijk mijn Asus a7v333 scoren... ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-05 09:19
SOLTEK DRV5 duidelijk !!!

ik heb de drv4 draaide 149 fsb en mem ALLES max, maar was pc133 geheugen.. met sneller geheugen weet ik zeker dat ie nog hoger gaat

de beste borden die ik ken, zo fucking stabiel en snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Waar blijft de Abit KX7-333 ?? Die is ook al op de markt hoor!

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
/OFFTOPIC
hmm
apart je icon nu..van iemand die net dood is..
rip..
/ontopic
/edit typoz
ben benieuwd wanneer hij in nederland te krijgen is

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
kan iemand me vertellen wanner de kx7 in nederland te verkrijgen is ?

PVoutput

Pagina: 1