Toon posts:

ERROR in startup script

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanaf de site http://msn.compucreations.com/ het programma ccmsn gedownload om te kunnen msn'en onder Linux...

Ik heb het programma uitgepakt naar de folder /home/patrick/ccmsn
Het opstartbestand is ccmsn
Wanneer ik naar de folder ccmsn ga en van dááruit het commando ./ccmsn start, kan ik het programma gewoon gebruiken.

Maar; wil ik vanuit een andere directory dit programma opstarten,.. dan lukt mij dit niet.
Als ik bijvoorbeeld /home/patrick/ccmsn/ccmsn wil uitvoeren krijg ik de volgende melding
code:
1
2
3
Error in startup script: couldn't read file migmd5.tcl: no such file or directory while executing 
'source migmd5.tcl'
(file 'ccmsn/ccmsn' line 27)

Ik zou graag een koppeling naar het bestand ccmsn willen maken, zodat ik het programma vlúg kan opstarten, zonder telken weer verplicht naar de folder ccmsn te moeten gaan.

--> Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
(vergeet ik iets bij het invoer van het 'startup script'?)

,... alvast bedankt voor de reply's

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:22

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je zou een klein scriptje kunnen schrijven met een inhoud als de volgende:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
cd /home/patrick/ccmsn/
./ccmsn

Ik heb het idee dat dat wel zal werken. Vervolgens maak je dat script executable en je linkt daarnaartoe in plaats van naar het originele opstartbestand.
Een andere optie is om /home/patrick/ccmsn/ccmsn te wijzigen, het lijkt erop dat dat een gewoon scriptje is. Het zou dan ook vrij gemakkelijk te wijzigen moeten zijn.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08 23:25
dat scriptje ff editten en dan het volledige path opgeven naar dat tcl bestand, hetzelfde moet je doen met de i (icons directory), heb zelf ook dat probleem gehad, als je het volledige path naar alles doet werkt het normaal.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 12:53 schreef odysseus het volgende:
Je zou een klein scriptje kunnen schrijven met een inhoud als de volgende:
code:
1
2
3
#!/bin/bash
cd /home/patrick/ccmsn/
./ccmsn
#> chmod +x msn

'T is gelukt hoor , BEDANKT

--> Maarruh,.. als ik dat hele ccmsn-bestand moet gaan aanpassen, met volledige paden ! Dan ben ik denk ik erg lang bezig :Z