Toon posts:

Israel is de tweede wereldoorlog vergeten?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Israel haalt alle mannen van boven de 15 jaar van de straat?

Dit vond men in 40-45 een razzia en de verantwoordelijke mensen waren oorlosgsmisdadigers?

Israel heeft weinig geleerd van de tweede wereldoorlog denk ik?

Het is schandalig dat wij dit regime ondersteunen en ik ben van mening dat de gaskamers voor dit soort mensen te snel zijn dichtgegaan sorry!

Joden het uitverkoren volk?????? door wie?????? onderdrukt????? ze zijn de oorzaak van wereldoorlog nummer 3 die er vandaag of morgen gewoon op zeker komt!

Verwijderd

Ook als je het er niet mee eens bent, (en dat mag gelukkig hier in dit land), dan mag je het nog wel iets subtieler brengen IMHO.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 12:32 schreef X-terior het volgende:
Ook als je het er niet mee eens bent, (en dat mag gelukkig hier in dit land), dan mag je het nog wel iets subtieler brengen IMHO.
Dat zou ik kunnen doen, maar ik kom in ieder geval niet met tanks jouw voortuin binnenrijden :'(

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:42
je kunt het inderdaad beter wat anders brengen ja :{ edit je post maar ff ofzo...

en over het onderwerp : ik vind dat beide partijen fout bezig zijn...

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:35 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Dat zou ik kunnen doen, maar ik kom in ieder geval niet met tanks jouw voortuin binnenrijden :'(
Je bent erg knap als je dat voor elkaar krijgt, (geen voortuin :P ).

Maar nu serieus, ik ben niet religieus oid, maar mensen kunnen aan bepaalde opmerkingen ( over die XXXXXXX die te snel dicht gegaan zijn ) zich toch wel behoorlijk storen.

Mijn reply houd niet in dat ik het al of niet eens ben met wat Israel op dit moment doet.

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ik ga niet discussieren mits de topicstarter een andere toon aanslaat!

Verwijderd

En er is weer een Israel vs Palestijnen flame-war bij op W&L. Ga vooral zo door :(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Topic starter is mij een beetje te graag met dat mannetje met dat snorretje bezig, zie andere topic :r

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:30 schreef rudivrol het volgende:

Dit vond men in 40-45 een razzia en de verantwoordelijke mensen waren oorlosgsmisdadigers?

Gaat Israel die mensen dan vergassen? Dat blijkt nergens uit.
Het is schandalig dat wij dit regime ondersteunen en ik ben van mening dat de gaskamers voor dit soort mensen te snel zijn dichtgegaan sorry!
Maar je vind wel dat er te weinig Joden zijn vergast. Je bent een nazi.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:35 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Ga je soms wel met een vest vol explosieven een openbare gelegenheid in dan... :?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Israel is fout bezig met deze aanval, ze zullen er ook niets nuttigs mee bereiken. Hetzelfde geldt trouwens voor de Palestijnen met hun aanslagen. Voor vrede zullen nu eenmaal beide partijen een prijs moeten betalen en tot dusverre is Sharon daar nog niet erg toe bereid geweest. Maar ja, ook in Israel zijn wel weer eens verkiezingen...

En wat ik van die uitspraak over die gaskamers vind zal ik maar niet zeggen.

Verwijderd

Sharon is een man die graag risicoŽs durft te nemen, maar ze niet verder kan uitwerken. Dit heeft hij al een keer in Beiroet gedaan en nu met de palestijnen... en nu heeft hij een stap gezet, waar hij niet meer terug kan gaan..

The point of no return..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 14:43 schreef polaris het volgende:
Israel is fout bezig met deze aanval, ze zullen er ook niets nuttigs mee bereiken. Hetzelfde geldt trouwens voor de Palestijnen met hun aanslagen. Voor vrede zullen nu eenmaal beide partijen een prijs moeten betalen en tot dusverre is Sharon daar nog niet erg toe bereid geweest. Maar ja, ook in Israel zijn wel weer eens verkiezingen...

En wat ik van die uitspraak over die gaskamers vind zal ik maar niet zeggen.
Wat mij gewoon heel angstig maakt is dat ik mensen hoor roepen dat de islam een achterlijke godsdienst is, en dat al 2000 jaar wordt geaccepteerd dat christenen in welke vorm dan ook altijd onderdrukker zijn.
Ik ben natuurlijk niet voor een gaskamer en het wordt nu geciteerd in een vorm welke iets anders suggereert dan ik bedoel.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik bang ben dat dit gaat leiden tot iets wat inderdaad vergelijkbaar is met de holocaust van 40-45.
En dat wij het probleem niet kunnen oplossen is waar, daarvoor hebben we veel te lang al partij gekozen, maar om een bevolking te ondersteunen die al meer dan 2000 jaar oorzaak is van onrusten om reden dat men van mening is "uitverkoren" te zijn gaat er bij mij niet in.

En ik ben alles behalve een nazi, ik maak alleen die vergelijking omdat ik het verschil niet kan zien..

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Sharon is een man die graag risicoŽs durft te nemen, maar ze niet verder kan uitwerken. Dit heeft hij al een keer in Beiroet gedaan en nu met de palestijnen... en nu heeft hij een stap gezet, waar hij niet meer terug kan gaan..
The point of no return..
Niet terug maar ook niet verder. Arafat doden of arresteren is geen optie, dan wordt hij een martelaar. Kortom, Sharon zit lelijk vast.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 01 april 2002 15:08 schreef rudivrol het volgende:

[..]

Wat mij gewoon heel angstig maakt is dat ik mensen hoor roepen dat de islam een achterlijke godsdienst is, en dat al 2000 jaar wordt geaccepteerd dat christenen in welke vorm dan ook altijd onderdrukker zijn.
Ik ben natuurlijk niet voor een gaskamer en het wordt nu geciteerd in een vorm welke iets anders suggereert dan ik bedoel.
Ik wil alleen maar zeggen dat ik bang ben dat dit gaat leiden tot iets wat inderdaad vergelijkbaar is met de holocaust van 40-45.
En dat wij het probleem niet kunnen oplossen is waar, daarvoor hebben we veel te lang al partij gekozen, maar om een bevolking te ondersteunen die al meer dan 2000 jaar oorzaak is van onrusten om reden dat men van mening is "uitverkoren" te zijn gaat er bij mij niet in.

En ik ben alles behalve een nazi, ik maak alleen die vergelijking omdat ik het verschil niet kan zien..
Het christendom is heus niet "beter" dan de Islam, wel heeft het zich veel verder ontwikkeld waardoor de scherpe kantjes er wel af zijn. De Islam komt ook nog wel eens zo ver. Vijfhonderd jaar geleden had je hier tenslotte ook de Inquisitie, die handelde namens het Christendom.

En wat die Holocaust betreft: Israel gaat toch niet alle Palestijnen vergassen of anderszins vermoorden? (Alhoewel enkele extreemrechtse Israeli's dat misschien wel zouden willen.) Er is een groot verschil tussen het huidige Israelische optreden en de Holocaust. Gelukkig wel.

Verwijderd

Je moet een keer een arabisch website bezoeken, daar worden wel meldingen gedaan dat israel wel mensen executeerd. ze zij ook in het engels
Voor de geinterseerden een link: www.islamweb.net

ik hou de Palastijnen absoluut niet verantwoordelijk voor wat er gebeurt, want uiteindelijk wie leeft onder bezet?

Diep binnen weten de "joden" dat ze fout bezig zijn, kijk naar de geschiedenis.... maakt niet uit hoe machtig je bent, zolang je mensen onderdrukt, val je altijd lelijk op je bek.
Nou hoop ik dat Amerika dit waanzin stopt :'( (maar met bush aan de macht :? )
Amerika is de enige op dit moment die dit kan stoppen, zie andere keren. Amerika roept stop, en ze stoppen ook gelijk!

Er worden massaal mensenrechten geschonden daar op dit moment, maar Amerika en Europa en de rest van de wereld zal de gevolgen van deze acties duur komen te staan!
Dit is de bron van "terrorisme"( wat je eigelijk niet zo mag noemen.)

Maar meneer Sharon en z'n helpers hebben alles kapot gemaakt! alles :'(

Ik bid voor VREDE! De wereld is al een klote plaats, en dit maakt het alleen maar erger :'(

"Vrede, wat een heerlijk woord, en we zouden het meer moeten gebruiken"

<edit>typfouten weggehaald</edit>

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:56
Ik ben van mening dat oorlog de perfecte oplossing is voor dit conflict: Al jaren lang vallen er bijna elke dag doden, miljoenen mensen leven in angst, en als dat opgelost kan worden door oorlog, dan moet dat maar. Als er geen oorlog komt, wie weet hoe lang dit dan nog door zal gaan. Misschien komt er tijdelijke wapenstilstand, met de nadruk op tijdelijk. Palestijnen en Israëliers kunnen elkaar simpelweg niet uitstaan. Geen vredesverdrag kan daar verandering in brengen.

Ik ben van mening dat je beter iemand kunt afmaken, dan iemand zwaar laten lijden, zeker als je daarbij zelf ook nog eens lijd

edit:
het bovenstaande stukje is niet letterlijk, maar figuurlijk bedoelt

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:23 schreef Telefoongids het volgende:
Ik bid voor VREDE! De wereld is al een klote plaats, en dit maakt het alleen maar erger :'(

"Vrede, wat een heerlijk woord, en we zouden het meer moeten gebruiken"
Daar sluit ik me helemaal bij aan.... ;(

Sa

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-12-2025
Peace man, peace!!! :P

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Gewoonweg bogus wat hier toch weer allemaal wordt neergekwakt...
Sharon hep alles kapot gemaakt ?
ja..hij loopt ook met een bom om zijn lijf een drukke supermarkt binnen (waar ook vrouwen met kleine kindjes zijn).
Arrafat is degene die poep praat. Als 98% van het bezette gebied wordt aangeboden, ga je toch niet "NEE" verkopen ?
Je verkoopt dan alleen nee, als je andere doelen erop na houd dan datgene wat je "zegt"...
Als de joden met de rug naar de muur staan, gaan ze gekke dingen doen..dat klopt... Ook hele linke dingen.
Ik vind het ten eerste erg goed van hun dat ze voet bij stuk houden, door zich eens niet iets van het westen aan te trekken.. het westen kent geen intifadah, en zal daardoor ook niet weten hoe erop te reageren..

Zal sharon zich terugtrekken, zullen er niet minder bommen in supermarkten en/of drukke winkelstraten ontploffen..met de gevolgen van dien.
Wat kan het joodse volk doen om zichzelf te verdedigen en ervoor te zorgen dat ze niet compleet van de aarbol verdwijnen ?

Denk je dat die het lol is voor die joodse soldaten die een gebied in moeten waar er kans is dat ze het niet overleven ?? maar ze hebben een doel, namelijk opsporen van terroristen. En als de terroristen zich zo mooi als de gewonen palestijn verkleden, zijn ZIJ de aanleiding van de behandeling van de gewone palestijn. Wat zou jij doen als je als Militair mensen ervan moet weerhouden je familie op te blazen ?? zou je er dan niet voor kiezen iemand te fouilleren ?

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 17:58 schreef whitehouse het volgende:
Arrafat is degene die poep praat. Als 98% van het bezette gebied wordt aangeboden, ga je toch niet "NEE" verkopen ?
Als 98% van dat gebied uit onvruchtbare woestijn bestaat, zou jij dan ja zeggen?

Sa

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:30

hneel

denkt er het zijne van

Op maandag 01 april 2002 17:58 schreef whitehouse het volgende:
Wat kan het joodse volk doen om zichzelf te verdedigen en ervoor te zorgen dat ze niet compleet van de aarbol verdwijnen ?
Het saoedische vredesplan accepteren. Teruggave van alle bezette gebieden. Ontruiming van alle nederzetingen. Enz.

En nee, dat zal het terrorisme niet stoppen. Daar zullen ze mee moeten leren leven, hoe hard dat ook klinkt. Er zullen altijd extremisten blijven.

Spanje heeft ook nooit het geweld van de ETA kunnen stoppen. En zo zijn er wel meer voorbeelden.

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Zoals bij haast elk conflict geldt: waar er twee vechten hebben er twee schuld. Arafat had best wat meer tegen Hamas kunnen doen, maar hoopte dat de aanslagen Israel tot territoriale concessies zouden bewegen. En Sharon had best wat toeschietelijker kunnen zijn inzake die concessies, maar vreesde zijn rechtse achterban. Het stuk land waar het om ging was klein maar wel erg belangrijk: Oost-Jeruzalem. Beiden wilden het hebben en geen van beiden wilden concessies doen. En met een aanslagje hier en een wraakactietje daar begon de spiraal van geweld die leidde tot de totale oorlog van nu.

Verwijderd

Denk je dat die het lol is voor die joodse soldaten die een gebied in moeten waar er kans is dat ze het niet overleven ?? maar ze hebben een doel, namelijk opsporen van terroristen. En als de terroristen zich zo mooi als de gewonen palestijn verkleden, zijn ZIJ de aanleiding van de behandeling van de gewone palestijn. Wat zou jij doen als je als Militair mensen ervan moet weerhouden je familie op te blazen ?? zou je er dan niet voor kiezen iemand te fouilleren ?
[/quote]

Sorry, ben je zelf ook jood? Wat je zegt is echt niet rationeel.
maar een klein vraagje, waarom denk je dat er een opstand aan de gang is?
Graag een antwoord. :D

• whitehouse
  • Laatst online: 16-12-2025
okay..de palestijnen willen Jeruzalem (ook al heeft jeruzalem GEEN palestijnse heilige plaatsen zoals de meeste mensen denken) ... denk je dat de palestijnen die krijgen ? never nooit niet

| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:30 schreef rudivrol het volgende:

Joden het uitverkoren volk?????? door wie?????? onderdrukt????? ze zijn de oorzaak van wereldoorlog nummer 3 die er vandaag of morgen gewoon op zeker komt!
Wat een ongeloofelijke domme vergelijking zeg :(

Met een nazi als jij ga ik niet in discussie :(

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Op maandag 01 april 2002 20:33 schreef BAZZA het volgende:
Wat een ongeloofelijke domme vergelijking zeg :(

Met een nazi als jij ga ik niet in discussie :(
Op welke post slaat dit eigenlijk :?

Edit: poster heeft inmiddels quote bijgeplaatst, vraag is nu overbodig.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 21:01 schreef polaris het volgende:

Op welke post slaat dit eigenlijk :?
Op de eerste post in dit topic ;)

misschien had ik beter die post kunnen quoten, sorry

• Polaris
  • Niet online
(overleden)
Dat kan je dan beter meteen even aangeven middels een quote. Die heb je inmiddels bijgeplaatst zie ik, nu moet ik mijn post ook weer editen, anders lijk ik een oen...

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 19:30 schreef whitehouse het volgende:
okay..de palestijnen willen Jeruzalem (ook al heeft jeruzalem GEEN palestijnse heilige plaatsen zoals de meeste mensen denken) ... denk je dat de palestijnen die krijgen ? never nooit niet
sorry, dat is geen antwoord op mijn vraag!
Denk, en denk goed na, het anwoord is heel simpel.

• Diadem
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Topic hoort hier niet.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

En daar gooi ik dan nog maar eens een OW voor de topicstarter bij. Opmerkingen als "Het is schandalig dat wij dit regime ondersteunen en ik ben van mening dat de gaskamers voor dit soort mensen te snel zijn dichtgegaan sorry!" zijn niet gewenst. :(

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.