Toon posts:

[W95 server met WinRoutePro] Dataverkeer meten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn W95 machine draait WinRoute Pro, deze deelt over mijn eth-kaart 3com naar chello mijn internet met mijn netwerkje over mijn andere eth-kaart. Het werkt perfect!
Ik wil graag het dataverkeer naar chello meten, puur preventief en voor de lol (tweaker of niet?! 8-) ).

Ik heb AnalogX en DU Meter geprobeerd, beide programma's werken zeer goed op een 'gewone client' uit het netwerk, echter op de server wordt er niets gemeten. Het maakt niet uit of ik eth-chello of eth-lokaal kies, beide maakt ook niets uit. Echter als ik verkeer op de W95-server zelf ga genereren (ff surfen op Internet ofzo), dan meten de progjes wel mijn verkeer!
M.i. meten ze dus niet keihard op de interface, maar 'slechts' op applicatie niveau ofzo.

Weet iemand hier een alternatief/oplossing voor :?

(ik heb al vanalles geprobeerd .. en ook in vele oude topics gezocht, maar geen oplossing kunnen vinden)

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
ik weet dat je met irc en bepaalde scripts de hoeveelheid data kan laten zien, maar waar-ie dat uithaalt weet ik niet :)

misschien dat dat iig een stap in de goeie richting is :)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
mrtg?

maar daar moet je geloof ik SNMP voor draaien.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij hebben meer mensen dezelfde ervaring als mij... maar niemand een oplossing gevonden :?

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Je kan stat 'n' perf proberen

linkje

Verwijderd

heb al verschillende configuraties op mijn pc gehad met winroute en DuneMeter. Maar alles werkte steeds van de eerste keer correct. zowel met win2k prof als win2k server

Heb wel de indruk dat win2000 beter over weg kan met 2 netwerkkaarten dan win9x. Misschien toch maar eens de stap wagen...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 02:15 schreef Elconomeno het volgende:
heb al verschillende configuraties op mijn pc gehad met winroute en DuneMeter. Maar alles werkte steeds van de eerste keer correct. zowel met win2k prof als win2k server

Heb wel de indruk dat win2000 beter over weg kan met 2 netwerkkaarten dan win9x. Misschien toch maar eens de stap wagen...
Misschien moet ik dan maar win2k ofzo gaan installeren .. het is alleen wel een oude bak (p133), dus ff kijken naar wat snellers.. :9

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Winroute houdt zelf het verkeer bij van elke interface. In het debug-window rechtermuistoets -> interfacestatistics.

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 04 april 2002 17:23 schreef Poiter het volgende:
Winroute houdt zelf het verkeer bij van elke interface. In het debug-window rechtermuistoets -> interfacestatistics.
Thnx! Dit is vet handig.. jammerlijk geen mooie rapportages zoals DU meter, maar het werkt tenminste. :9

• Concrete
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-11-2015

Concrete

Just press the button...

Op donderdag 04 april 2002 17:23 schreef Poiter het volgende:
Precies! SIM-PEL. :)
Ik roep het hier nog maar eens: WinRoute is een door velen zwaar onderschat programma!

Beton is koel. Een Alpha is koeler.

Pagina: 1