• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-03 11:46
Ik ben in het bezit van een digitale fotocamera met een 8mb memorycard.

Nou ga ik hem verkopen, en ik heb de foto's doormiddel van een format (in het fototoestel zelf) gewist. nou ben ik bang dat die foto's terugkomen, ofzoiets.

Ik wil niet dat de koper over een paar weken/maaden/jaren van niet gebruik opeens die foto's kan zien.

Is dit mogelijk?? of is dit een verzinsel?? zijn alle foto's na een format weg, of kunnen ze terugkomen?

-p.s. dit heb ik niet zelf verzonnen, dit heeft een 'niet nader te noemen persoon' mij verteld. en ik wil van jullie weten of hij de waarheid vertelden.-

• Killkees
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

Killkees

bloemetjes en bijtjes enzo

Ik ben geen held in dit soort dingen; maar om (er mijns inziens) zeker van te zijn dat de foto's nooit meer terug kunnen komen kun je het beste het volgende doen:
1. formatteren (heb je al gedaan)
2. foto's maken die wel gezien mogen worden
3. formatteren

Zo'n format zal best wel ongedaan gemaakt kunnen worden (kan bij pc ook) maar wanneer je er iets over heen schrijft is de data echt weg(dan kunnen ze de naaktfoto's van je vriendin dus nooit meer zien ;) ). Wel de andere foto's dus, maar dat is dan geen probleem meer.

(nogmaals, ik ben geen held in dit soort dingen, maar ik denk niet dat het echt fout is)

• Icey
wokay, dat had ik eerst moeten doen dus... maar het probleem:

de koper heeft hem al :P

dat had ik mischien ff moeten zeggen :Y)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:57
Op maandag 01 april 2002 12:44 schreef Icey het volgende:
wokay, dat had ik eerst moeten doen dus... maar het probleem:

de koper heeft hem al :P

dat had ik mischien ff moeten zeggen :Y)
Waarschijnlijk maakt hij om dat ding uit te probeen ok allemaal pics, ipv eerst meteen te kijken wat die kan recovveren... loopt wel los denk ik.... kijk anders ff op www.mijnex.nl :P

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Icey
Maar er is dus niemand die echt zegt: 'bij format blijft alles weg en komt niks terug', en doet dit ook met zekerheid...

• pietervl
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:41
Op maandag 01 april 2002 12:54 schreef Icey het volgende:
Maar er is dus niemand die echt zegt: 'bij format blijft alles weg en komt niks terug', en doet dit ook met zekerheid...
Lijkt mij hetzelfde als bij harde schijven. Dus alleen de verwijzing naar de foto's is weg maar fysiek staan de bytes van al je foto's er nog op.
Maar voor het recoveren zal van die foto's van de CF-card zal heb je wel een speciaal tooltje nodig hebben, en het lijkt me stug dat de koper zoveel moeite daarvoor gaat doen.

Maare waren het dan zulke prive foto's >:)

• Icey
denk aan de combinatie vriendin - feestje - webcam - ik - veel alcohol :7

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

J ehoef t je er echt geen zorgen over te maken of de foto's terugkomen... Die kand is verwaarlossbaar.

Wie gaat er nu als ie een geheugenkaart gekocht heeft allerlei graafwerk lopen doen of er misscien nog iets anders op staat? dat is ongelofelijk veel werk... Dat doet toch niemand?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Pagina: 1