Toon posts:

[Linux]Permissies op devices(zoals SB)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om permissies in te stellen op devices onder linux?, ik wil nl. dat bepaalde users niet bij bepaalde devices kunnen, zo wil ik dat een beperkt aantal users de SB mag gebruiken, momenteel is het zo dat alleen root de SB mag gebruiken, hoe stel ik dat anders in?

(ik krijg bij mp3blaster een 'failed to open device' error als ik als non-root muziek wil spelen)

en daarna de vraag, kun je ook op andere devices permissies instellen?(zoals parallele poort, etc.)

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Kan volgens mij gewoon met chmod....

Wat je als mooie oplossing misschien kunt doen is een group sound aanmaken en alle gebruikers die gebruik mogen maken van SB, in dit geval dus alleen root, toevoegen aan de group sound.

Daarna even de group van SB op sound zetten en de permissies op 660 zetten. Dan moet volgens mij werken...

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Topicstarter
op welk ebstand moet ik de permissies wijzigen dan?
in /dev staat geen bestand sb of iets dergelijks(wel sbpcd#), of moet ik de permissies op de module wijzigen? :?

• hammerhead
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:09
Op maandag 01 april 2002 12:06 schreef ruuddie het volgende:
op welk ebstand moet ik de permissies wijzigen dan?
in /dev staat geen bestand sb of iets dergelijks(wel sbpcd#), of moet ik de permissies op de module wijzigen? :?
Waarschijnlijk /dev/dsp

Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker

Verwijderd

Ligt eraan wat voor drivers je gebruikt. Standaard is het inderdaad /dev/dsp en vergeet ook niet /dev/mixer, anders kun je 'em niet harder en zachter zetten :P

Als je -alleen- alsa hebt (en dus geen OSS emulatie), dan zit het ergens anders, ben alleen effe kwijt waar ie het dan verstopt..

Verwijderd

Topicstarter
t is gelukt :D
thnx! :)
Pagina: 1