Ik ben bezig om via de handleiding "adsl-debian-howto" mijn adsl aan de praat te krijgen, echter loop ik vast na het TAR gedeelte in de howto! Het make-commando schijnt niet geinst. te zijn! Via apt-get krijg ik de melding dat het pakket niet gevonden is. De vraag is nu, hoe kan ik make toch installeren zonder apt-get?
Verwijderd
Wat is de output van apt-get install make ?Op maandag 01 april 2002 11:09 schreef Blankie het volgende:
Ik ben bezig om via de handleiding "adsl-debian-howto" mijn adsl aan de praat te krijgen, echter loop ik vast na het TAR gedeelte in de howto! Het make-commando schijnt niet geinst. te zijn! Via apt-get krijg ik de melding dat het pakket niet gevonden is. De vraag is nu, hoe kan ik make toch installeren zonder apt-get?
De melding die ik krijg is:
Could'nt find package make!
Ik heb ook al gekeken of ik het package kon vinden op de "packages-site" maar deze was niet zo snel te vinden, zal nog even verder zoeken!
Could'nt find package make!
Ik heb ook al gekeken of ik het package kon vinden op de "packages-site" maar deze was niet zo snel te vinden, zal nog even verder zoeken!
Voor "make" moet je toch een complete development omgeving installen ?? gcc etc etc ?? Toch ?? 
ff gechecked:
packages die je waarschijnlijk zowiezo moet hebben (of aangeraden):
- gcc272
- gcc272-docs
- binutils
- libc6-dev
Wellicht nog een paar...
ff gechecked:
packages die je waarschijnlijk zowiezo moet hebben (of aangeraden):
- gcc272
- gcc272-docs
- binutils
- libc6-dev
Wellicht nog een paar...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
De packages zijn binnen, nu is echter de vraag: hoe krijg ik deze bestanden op de debian machine?? Een aantal zou via floppie kunnen echter de rest niet!! Voor ftp/telnet en zo moet ik ook weer packages installeren, dus dat lijkt me geen optie. Nu dacht ik de 1e cd te downloaden en dan daarmee te werken, echter wordt deze niet herkent (driver)
Heeft iemand een briljant idee?
Heeft iemand een briljant idee?
Verwijderd
Ik weet niet precies wat jij hebt draaien hoor, maar een Debian-flavour zonder make ben ik nog niet tegen gekomen :
[code]
apt-cache show make
Package: make
Priority: standard
Section: devel
Installed-Size: 780
Maintainer: Manoj Srivastava <srivasta@debian.org>
Architecture: i386
Version: 3.79.1-13
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), fileutils (>= 4.0)
Filename: pool/main/m/make/make_3.79.1-13_i386.deb
Size: 386338
MD5sum: 9cb67f3c2ab1bad95751d8829af1bd84
Description: The GNU version of the "make" utility.
GNU Make is a program that determines which pieces of a large
program need to be recompiled and issues the commands to recompile
them, when necessary. More information about GNU Make can be
found in the `make' Info page. The upstream sources for this package
are available at the location ftp://ftp.gnu.org/gnu/make/
Task: c-dev
[code]
Zie ook http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=make&searchon=names&version=all&release=all&start=21&subword=1
Anders moet je sources.list maar 'ns even posten, want er klopt volgens mij iets niet helemaal bij jou...
[code]
apt-cache show make
Package: make
Priority: standard
Section: devel
Installed-Size: 780
Maintainer: Manoj Srivastava <srivasta@debian.org>
Architecture: i386
Version: 3.79.1-13
Depends: libc6 (>= 2.2.4-4), fileutils (>= 4.0)
Filename: pool/main/m/make/make_3.79.1-13_i386.deb
Size: 386338
MD5sum: 9cb67f3c2ab1bad95751d8829af1bd84
Description: The GNU version of the "make" utility.
GNU Make is a program that determines which pieces of a large
program need to be recompiled and issues the commands to recompile
them, when necessary. More information about GNU Make can be
found in the `make' Info page. The upstream sources for this package
are available at the location ftp://ftp.gnu.org/gnu/make/
Task: c-dev
[code]
Zie ook http://packages.debian.org/cgi-bin/search_packages.pl?keywords=make&searchon=names&version=all&release=all&start=21&subword=1
Anders moet je sources.list maar 'ns even posten, want er klopt volgens mij iets niet helemaal bij jou...
Mijn sources.list is helemaal leeg (niets actief dus).
Aanzetten heeft volgens mij geen zin, omdat ik nog helemaal geen verbinding op kan zetten! Wel geprobeerd natuurlijk, maar dat leverde een reeks foutmeldingen op (ivm de ontbrekende verbinding). Morgen ga ik maar eens kijken of ik toch via de cd iets kan installeren... Oh ja de hele installatie is via floppies gedaan, misschien dat daardoor het meeste ontbreekt?
Aanzetten heeft volgens mij geen zin, omdat ik nog helemaal geen verbinding op kan zetten! Wel geprobeerd natuurlijk, maar dat leverde een reeks foutmeldingen op (ivm de ontbrekende verbinding). Morgen ga ik maar eens kijken of ik toch via de cd iets kan installeren... Oh ja de hele installatie is via floppies gedaan, misschien dat daardoor het meeste ontbreekt?
Verwijderd
Hoewel ik zelf ook pptp gebruik zoals beschreven in de "adsl-debian-howto" denk ik, gezien het feit je geen andere cd's hebt, dat je misschien beter Adsl4Linux kan downloaden. Dan kun je daarna eventueel alsnog de andere ISO's downloaden en branden en dan alsnog met pptp online. A4L vindt je op http://www.adsl4linux.nl.
Pagina: 1