Toon posts:

How to mod a P4 cooler...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren, ik vond de volgende koeler op de site van Spire:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/r.brolsma/roeland/9t206b1h3g.gif

Met de volgende specs:
Socket 478 Cooling kit
Zif socket 478
Dimensions Heat sink: 50×83×47mm (l × w × h)
12VDC Fan: 70x70x15mm
Bearing Ball bearing
Rated speed 4200 RPM +/-10%
Rated power 2.88 W
Noise level 31.8 dBA
Air flow 26.30 CFM at 4,200 RPM
Current A 0.24 A
Life Hours Ball: 50.000
Connector 3 Pin, mainboard
Application Intel: Pentium 4 ~ 2.4GHz (Willamette / Northwood)
Thermal resistance 0.35° C/W
Thermal type White grease
De vraag is, of ik deze koeler zo kan modden dat hij op een Socket A mobo (Abit KT7A) kan.. Op de site van Abit kan ik niks over afmetingen vinden (clearance around the socket), mar omdat deze koeler een Thermal resistence van 0,35 heeft, is dit volgens mij een beter alternatief dan bijvoorbeeld de Superrock.

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Ben ik ook wel benieuwd naar ja. Of je dus koelers die voor andere proc. gefabriceerd zijn op een ander type proc. kan plaatsen :?

• AproK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-03-2024
als je gaten in dat koelblok boort op de plekken waar de gaten rond het socket zitten, dan zit je goed. anders lukt het niet

oh wacht, je zit natuurlijk nog met andere zooi, nej, lijkt me sterk als het gaat lukken :(

Check mijn knowledge base!

Verwijderd

probeer maar niet, beste als je een amd kewlertje koopt, ik denk dat je weinig zin hebt om je core te cracken

Verwijderd

neej man
je hebt nog meer dan schroeven !! *D

Verwijderd

Zal wel niet, cooler is voor Intel dus niet voor AMD, want dan was het wel een AMD cooler geworden ipv een intel cooler....

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Volgens mij is het grootste probleem het vast maken van de koeler. Het lijkt me stug als de onderkant die op de proc. komt verschillend is :?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 10:48 schreef Rave17 het volgende:
Volgens mij is het grootste probleem het vast maken van de koeler. Het lijkt me stug als de onderkant die op de proc. komt verschillend is :?
Dat is volgens mij ook het grootste probleem.. er zit nl niet in het midden zo'n klemmetje.. (hoe noemen ze zo'n ding eigenlijk :? )

En misschien moet ik er een stukje vanaf dremelen.. dat is niet erg.. >:)

Misschien toch maar boren denk ik...

Verder nog iemand ideeen, of heeft iemand dit al een keer geprobeerd ??

• Felix08
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 11:55
Misschien kun je proberen een klemmetje van een oude cooler te gebruiken en die een beetje tussen de finnen krijgen. Als je niet genoeg spanning op je klemmetje hebt, kan je proberen het klemmetje een beetje te buigen, of om iets tussen het koelblok en het klemmetje te plaatsen.

Anders moet je idd de gaten rond je socket gaan gebruiken om de cooler vast te zetten. Misschien kan je draadeinden in het koelblok monteren en dan daarmee de cooler vast zetten aan het mobo.

Als het lukt, laat ff weten wat de prestaties zijn en hoe je de koeler bevestigd heb.

• Sparhawk
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:37

Sparhawk

Can bind minds with his spoon

Je houdt er wel rekening mee, dat als je pech hebt dat je cooler niet goed contact maakt met je processor? Graag foto's enzo want je processor gaat dan 370 graden worden, en dat worden best gave actiefoto's....

Waarom koop je niet gewoon een koeler voor socket a, ben je van het probleem af. Je gaat hiervoor toch niet je proc+mobo op het spel zetten?

Wil iedereen die in telekinese gelooft mijn hand opheffen a.u.b.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 april 2002 11:37 schreef Sparhawk het volgende:
Je houdt er wel rekening mee, dat als je pech hebt dat je cooler niet goed contact maakt met je processor? Graag foto's enzo want je processor gaat dan 370 graden worden, en dat worden best gave actiefoto's....

Waarom koop je niet gewoon een koeler voor socket a, ben je van het probleem af. Je gaat hiervoor toch niet je proc+mobo op het spel zetten?
Socket A koelers heb ik genoeg, maar als ze de zelfde TW hebben (0,35) dan ben je meteen 100 Euro kwijt.. vandaar.. Ik koop er gewoon binnenkort een en dan test ik hem gewoon eerst op mijn Duron 700...
Pagina: 1