Toon posts:

ATi Radeon VE (Retail)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten 1e ik heb de search gebruikt, maar heb helaas geen bevredigend antwoord gevonden. Ik ben van plan om 'n ATi Radeon VE (Retail) aan te schaffen, omdat deze kaart goed zou zijn vanwege z'n tv-out. Ik heb momenteel 'n GForce 2MX in m'n DiVX/capture bak zitten, maar die kaart geeft (zoals bekend) 'n brakke tv-out. Ik kan m'n S-VHS uitgang alleen maar gebruiken in NTSC mode, anders krijg ik niet eens kleur :(

Hoe zijn jullie ervaringen, wat de tv-out betreft, van deze ATi kaart :? Ik heb in sommige topics gelezen, dat die zwarte balken geeft, maar is dat ook bij 't "gewone" desktop-scherm :? Ik sluit 'm in 1e instantie aan op m'n 82cm 4.3 tv & in de toekomst op 'n 92cm 16.9 tv.
Kan hij ook gewoon opstarten, zonder dat je er 'n VGA-monitor eraan hoeft te hangen :? En last, but not least, kan die goed overweg met DiVX, maw heeft die niet dezelfde problemen als de Matrox kaarten, zodat je 'n speciaal tooltje moet gebruiken :? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik sta op 't punt om deze kaart aan te schaffen.

Verwijderd

Topicstarter
ff 'n schopje...

Verwijderd

Gelieve niet binnen 24 uur te kicken, dit kan irritatie opwekken bij mede tweakers en werkt dus vaak averechts.

Ik begrijp wel dat je snel antwoord wil, maar dat wil iedereen hier, dus je zult toch echt moeten wachten :)

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:53
De TV-Out is gewoon goed (altijd! beter dan een nvidia kaartje ;-)), check ook is de handleiding van de kaart
http://www.ati.com/support/manualpdf/R7200R7000.pdf , kan misschien wat vragen beantwoorden.
Nope, niet dezelfde dingen als bij de Matrox, maar wat is het probleem met zo'n kaart als je een tool'tje moet installeren en het dan werkt? Met een driver doe je ongeveer hetzelfde?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Mijn Radeon 8500LE start gewoon op TV op, zelfs VGA en TV tegelijk *D .

Ook dualhead behoort tot de mogelijkheden :)

TV moet aangesloten zijn VOORDAT je em aanzet, hij herkent dat er een TV aan zit, vraag me niet HOE, volgens mij iets met weerstandsmeting ofzo *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 19:32 schreef UTMachine het volgende:
De TV-Out is gewoon goed (altijd! beter dan een nvidia kaartje ;-)), check ook is de handleiding van de kaart
http://www.ati.com/support/manualpdf/R7200R7000.pdf , kan misschien wat vragen beantwoorden.
Nope, niet dezelfde dingen als bij de Matrox, maar wat is het probleem met zo'n kaart als je een tool'tje moet installeren en het dan werkt? Met een driver doe je ongeveer hetzelfde?
Ok, thanx! Is op zich ook niks mis mee om 'n tooltje te gebruiken, maar 't geeft op zich wel aan dat er zich problemen kunnen voordoen met zo'n kaart.

• Crewlz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04-2024
Ik kan je het echt afraden ik heb er zelf ook en en ben van plan een nieuwe aan te schaffen. Teminste als je ook games speelt is i (minder fijn)erg lage frame speed

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:32
Lage frame speed bij games?
Met een 8500?
:?

edit: oeps, het is een 7000/7200

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
neem een Radeon 64 mb DDR van club3d. heeft prcies dezelfde aansluitignen als de VE maar tis alleen sneller ! :)

dikzak

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Op dinsdag 02 april 2002 22:04 schreef Chello200 het volgende:
neem een Radeon 64 mb DDR van club3d. heeft prcies dezelfde aansluitignen als de VE maar tis alleen sneller ! :)
Ja en dubbel zo duur, maar dan heb je wel een beetje redelijke spelperformance.

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
Op woensdag 03 april 2002 17:42 schreef Jesse het volgende:

[..]

Ja en dubbel zo duur, maar dan heb je wel een beetje redelijke spelperformance.
Het scheelt maar 10 euro als je de radeon 7200 koopt van club-3d !! 64 MD DDR, DVI, TV-out @ 162/162

dikzak

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:24
Op woensdag 03 april 2002 18:12 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Het scheelt maar 10 euro als je de radeon 7200 koopt van club-3d !! 64 MD DDR, DVI, TV-out @ 162/162
DDR? dat is de Ati versie niet, dan zal het wel een halve zijn (64bit)
Pagina: 1