Toon posts:

[OC]Over clocken vragjes athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een 900Mhz athlon draaien op een PC Chips bordje (deze laat m ook op 1.2Ghz draaien :9, stabiel en best snel, maar ik moet uit mn systeem halen wat er te halen valt maar gezien ik hier best een n00b in ben ;) heb ik wat vraagies

- mn CPU temp is nu meestal ~45C is hett verantwoord over te clocken?

-mn geheugen is PC100 maar als ik mn processor hoger zet word mn ggeheugen automtich in de bios op 133 gezet, is dit wel goed voor de stabiliteit?

bedankt voor het leze :)

MM

Verwijderd

Hoe warm is ie stressed? :P

Verwijderd

Topicstarter
thanks,

hijs bijna altijdd 445 gradden (hijs zowat altijd aan) maar hoe warm mag een athlon worden? en is hij al ggelik onlockt?

MM

Verwijderd

Als je die temp afleest met MBM of zoiets dergelijks dan kan je best nog verder gaan maar als dat in de BIOS is dan zit je bij de limit. Je moet de L1 bruggen doorkrassen met een potlood als je m wil unlocken. Als die nog heel zijn is ie al unlockt, dat weet je nooit zeker. Lees die FAQ nog maar eens.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 04:12 schreef Magicmasta het volgende:
thanks,

hijs bijna altijdd 445 gradden (hijs zowat altijd aan) maar hoe warm mag een athlon worden? en is hij al ggelik onlockt?

MM
445 graden wowses dat ie nog niet is doorgebrand :+

Een cpu (amd) is nooit unlocked als je hem koopt je zult hem nog moeten unlocken maar chek dan de search.

Verwijderd

45 graden is echt geen enkel probleem, ook niet in het bios. Als ik de poll van vorige week herinner worden de messte systementussen de 40 en 50 graden, terwijl er ook een erg grote groep is met temperaturen van 50 tot 60 graden (stressed). Bovendien garandeert AMD dat die dondervogel tot 90 graden blijft vliegen.... (is wel uiteraard niet aan te raden.... ;) )

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

als je hem lekker wil overclocken raad ik je aan:

-unlocken van de multiplier (OCM FAQ)
-eerst met de muliplier kijken hoe ver hij komt
-tock maar goed 133mhz ram halen voor het overclocken met FSB
-heb je 133mhz geheugen? dan kan je verder gaan met de FSB
-als je systeem net iets instabiel word ff je Core voltege naar 1.800 1.825 of 1.850 zetten
DENK ERAAN HIERDOOR WORD JE CPU HEEEET

mischien een airflow in je kast maken
en/of een goede cpu cooler kopen

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-02 12:02
ik denk niet dat je multiplier kan aanpassen op een pcchips mobo... en pc100 op pc133 laten lopen is al link, je hebt geluk dat dat stabiel loopt, als je hoger wil moet je echt nieuw geheugen hebben. maar ik denk dat je bij zo'n pcchips ook niet echt veel fsb keuzes hebt.

Verwijderd

Topicstarter
thanks ffor the replys :),

sorry van die typfouten maar ik typ op een zowat antiek toestsenbord :(, dus ik ga eerst maar ff kijken voor 133 geheugen voordat ik verder ga.

MM

Verwijderd

Topicstarter
nee inderdaad,

hij kan 100 of 133 op 900Mhz kan je ze allebei kiezen en op 1,2Ghz kan je aleen 133kiezen (je kan 900 OF 1,2 kiezen nix ertussen)

MM
Pagina: 1