Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
en ik heb een hd580 kost NU bij sommige winkels 135 eur.
de hd 570 heeft een zeer mooi geluid ... maar als je de hd 580 hoort dan weet je gelijk waarom je wat centjes meer betaald .
all work and no play makes Jack a dull boy.
en anders op het advies van duck-twacy
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
hebben we hier ook...Op maandag 01 april 2002 01:36 schreef Duck-Twacy het volgende:
Nou, Philips HP890 dan, 80 euro (beste HT tot 120 euro)
puik geluidje voor die prijs...
een goed advies, vraag me alleen af of ze in zo'n goede audio zaak ook "games" hebben...Op maandag 01 april 2002 10:14 schreef jhiemstra het volgende:
... Ik zou gewoon naar een "goede" audiozaak gaan en verschillende koptelefoons in jou prijsklasse opzetten en luisteren naar je eigen muziek die je van thuis meeneemt. Success met je keuze
sorry, maar ik vind het desing van de schelp niet echt mooi
Pluk de dag, maar laat nog wat hangen voor morgen! Specs
Ik zou dan kijken naar de budget headphones van Sennheiser.
"I sit in my room and imagine the future."
zijn niet gelijk van die oorwarmers op je oren...
Bij welke winkels 135?Op maandag 01 april 2002 09:53 schreef armor het volgende:
ik heb hier een sennheiser hd570 ong 90 tot 100 eur
en ik heb een hd580 kost NU bij sommige winkels 135 eur.
de hd 570 heeft een zeer mooi geluid ... maar als je de hd 580 hoort dan weet je gelijk waarom je wat centjes meer betaald .
w00t
Het verschil zit hem niet zozeer in het volume, meer in kracht, helderheid en het laag. Ik ga er dan voor het gemak van uit dat dit ook - in meer of mindere mate - voor de goedkopere koptelefoons
Verwijderd
deze (en de blauwe versie) is in verscheidene recensies zo gigantisch afgekraakt...ik zou er bij uit de buurt blijven. bovendien is ie (IMO) zo ongeveer de leleijkste HT ooitOp maandag 01 april 2002 12:34 schreef weareborg het volgende:
is deze ook een beetje goed? is de sennheiser hd470-v1.
zijn niet gelijk van die oorwarmers op je oren...
[url]
is ie echt zo slecht? ben geen audiofiel. als hij niet te duur is ga ik hem wel halen (lees niet meer dan 50€).Op maandag 01 april 2002 16:07 schreef Cownus het volgende:
[..]
deze (en de blauwe versie) is in verscheidene recensies zo gigantisch afgekraakt...ik zou er bij uit de buurt blijven. bovendien is ie (IMO) zo ongeveer de leleijkste HT ooit
anders word het toch de hd570. ziet er nog het minst lelijk uit... maar goed, da's een kwestie van smaak
Verwijderd
Techguy weet meer!!
De HD580 is toch net als de HD570 gewoon openOp maandag 01 april 2002 20:41 schreef delorean7 het volgende:
Ik heb me laten vertellen dat Sennheiser 580's dicht en zeer goed zijn...
Techguy weet meer!!
w00t
[knip]Op maandag 01 april 2002 20:59 schreef Robbie007 het volgende:
[..]
De HD580 is toch net als de HD570 gewoon open
Verkeerd gelezen.
[/knip]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Ik begrijp dus dat de sennheiser 570 en 580 goed zijn maar is er veel verschil tussen dan?
Weet iemand waar je die dingen op internet kan bestellen?
En zijn die dingen ook goed voor het simpelere dj werk?
Leeg
Dit wil ik ook wel weten aangezien ik een dichte wilOp maandag 01 april 2002 22:09 schreef Thiry het volgende:
Welke is nu open of dicht ?????? de HD 570 of hd 580
Leeg
HD580 euro119,- bij de Vogelzang.
w00t
iemand iets leuks?
Koel mij ook, hij had geen account. Ik zou zeggen Ronald schrijf je even in.Op maandag 01 april 2002 22:40 schreef Robbie007 het volgende:
Een jongen die Roland heet heeft me gemailt:
Hij zei wel dat de hele serie niet dicht is en aangezien ik juist een dichte zoek. Maar dan niet zo'n apparaat van 200 euro of meer.
Hier even een linkje naar Vogelzang
http://www.vogelzang.nl
Leeg
580
Vergeet er niet een hoofdtelefoonversterker bij te kopen (a 200 euro), ander geeft ie slecht geluid
Verder wel een aardige HT, bijna net zo goed als de Philips H890 a 80 euro (die rechtstreeks op een geluidskaart kan)
sry, er staat NIET dicht. Lezen he
Verwijderd
Hij geeft helemaal geen slecht geluid zonder aparte hoofdtelefoonversteker.Op maandag 01 april 2002 22:57 schreef Duck-Twacy het volgende:
De 580 is open!
580
Vergeet er niet een hoofdtelefoonversterker bij te kopen (a 200 euro), ander geeft ie slecht geluid
Verder wel een aardige HT, bijna net zo goed als de Philips H890 a 80 euro (die rechtstreeks op een geluidskaart kan)
sry, er staat NIET dicht. Lezen he
Hoe kom je daar nou weer bij?
KeeOp maandag 01 april 2002 23:03 schreef exter het volgende:
[..]
Hij geeft helemaal geen slecht geluid zonder aparte hoofdtelefoonversteker.
Hoe kom je daar nou weer bij?
Hoe heb je m aangesloten dan??
Verwijderd
Verwijderd
Gewoon, op de hoofdtelefoonuitgang van m'n versterker.Op maandag 01 april 2002 23:04 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Kee
Hoe heb je m aangesloten dan??
'k heb hier een Sony en een Denon staan, prima geluidje hoor...
Waarschijnlijk klinkt ie op een apart HT amp nog iets beter. Iig probeer je m net door een geluidskaart te laten aansturen (er komt dan natuurlijk wel geluid uit, maar optimaal zal het niet zijn).Op maandag 01 april 2002 23:07 schreef exter het volgende:
[..]
Gewoon, op de hoofdtelefoonuitgang van m'n versterker.
'k heb hier een Sony en een Denon staan, prima geluidje hoor...
[topic=369516/1/25]
De 580 en 600 zijn nu eenmaal tamelijk hoogoomig
De 25 en de 250 (uit mijn hoofd, weet deze laatste niet zeker) zijn gesloten.Op maandag 01 april 2002 23:05 schreef Thiry het volgende:
Geen Sennheiser dus aangezien deze open zijn. Zoeken we maar weer ff verder helaas......... (en de pioneer SE 450 is ook nergens meer te krijgen))
dus je kan heus wel bij sennheiser terecht, mocht je dat willen
Verwijderd
Ik heb mijn Sony idd aan mijn geluidskaart (SBLive1024) hangen, goed geluid hoor..Op maandag 01 april 2002 23:11 schreef Duck-Twacy het volgende:
[..]
Waarschijnlijk klinkt ie op een apart HT amp nog iets beter. Iig probeer je m net door een geluidskaart te laten aansturen (er komt dan natuurlijk wel geluid uit, maar optimaal zal het niet zijn).
[topic=369516/1/25]
De 580 en 600 zijn nu eenmaal tamelijk hoogoomig
Topicje over HD 600 heb ik helemaal gevolgd.
HD 580 en 600 zijn beide 300 Ohm en dus geschikt om aan een normale versterker te hangen.
HD 250 Linear heb ik hier ook, dat is wel een gesloten type.
Er zijn ook dichte sennheisers. Kijk op www.sennheiserusa.com of www.headphone.com (die hebben besprekingen, ook).Op maandag 01 april 2002 23:05 schreef Thiry het volgende:
Geen Sennheiser dus aangezien deze open zijn. Zoeken we maar weer ff verder helaas
Ehh, volgens mij zitten boxen tussen de 2 en 8 ohm meestal. Het kan wel, 300 ohm aan je versterker. Maar geschikt is t niet!Op maandag 01 april 2002 23:21 schreef exter het volgende:
HD 580 en 600 zijn beide 300 Ohm en dus geschikt om aan een normale versterker te hangen.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Je hangt je hoofdtelefoon toch niet aan je luidsprekeruitgangen?
De hoofdtelefoonuitgang op je versterker is doorgaans vrij brak. Is voor een paar kwartjes in mekaar gedraaid met een handvol transistors. Eerlijke versterkerbouwers doen hem er ook niet bij! Doet dus weinig recht aan je superdure hoofdtelefoon.Op maandag 01 april 2002 23:27 schreef exter het volgende:
Tuurlijk is het wel geschikt, die dingen hebben een aparte ingebouwde hoofdtelefoonversterker.
Je hangt je hoofdtelefoon toch niet aan je luidsprekeruitgangen?
Dan kan je net zo goed de uitgang van je soundcard gebruiken....
Verwijderd
Meer heb je ook niet nodig.Op maandag 01 april 2002 23:32 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
Is voor een paar kwartjes in mekaar gedraaid met een handvol transistors.
't zijn trouwens IC versterkertjes en die zijn niet per definitie slecht, er is echt niet veel voor nodig om het signaal een keer of 10 te versterken.
dus je zegt dat je die schakeling ook voor gewone boxen kan gebruiken - 10 keer versterken is wel prima lijkt me. Dan bouw je enorme bakken van 40x15x30cm ofzo vol met componenten terwijl een IC versterkertje van een paar kwartjes ook lineair zat is? Geen filters ook nodig...Op maandag 01 april 2002 23:39 schreef exter het volgende:
Meer heb je ook niet nodig.
't zijn trouwens IC versterkertjes en die zijn niet per definitie slecht, er is echt niet veel voor nodig om het signaal een keer of 10 te versterken.
Not.
Verwijderd
/me heeft trouwes een Sennheiser HD590
Bevalt me zeer goed, is slechts 120 ohm en kan dus nog prima door m'n tv of rechtstreeks door m'n SB Live! aangedreven worden. Zelfs m'n mp3-player weet er nog een redelijk luistervolume uit te persen
Verder echt een heerlijk geluid.
In het begin erg helder, tot aan het schrille toe. Maar nu hij eenmaal in is gebroken is dat heel smooth geworden. Het blijft een behoorlijk heldere koptelefoon, maar daar hou ik persoonlijk wel van. En de bass is ook prima, gaat erg diep en heeft veel detail. Verder verbaasde ik me ook vooral over het ruimtelijke effect wat deze koptelefoons geven. Echt ongelovelijk zoals geluiden soms uit een bepaalde richting komen. In het begin had ik nog wel eens dat ik over m'n schouder keek waar het geluid vandaan kwam
Ik denk dus ook dat dit hele geschikte koptelefoon is om te gamen ivm het localiseren van geluiden en het feit dattie nog aangedreven kan worden door een geluidskaartuitgang. Alleen was hij helaas wel iets duurder: 180 euro ofzo. Maar aan de andere kant spaar je er wel een koptelefoonversterker mee uit (bewuste keuze geweest)
Verwijderd
op een line uitgang. Direct aan je geluidskaart/cdspeler of op een line out van je gewone versterker (tape monitor uitgang?).Op maandag 01 april 2002 23:53 schreef PsyFlux het volgende:
beetje n00b op dit gebied, maar waar de hell sluit je zo'n koptelefoonversterker eigenlijk op aan? Op dezelfde brakke koptelefoon aansluiting van je versterker, of op de speakeruitgangen ofzo
Verwijderd
Sorry, niet goed gelezen...Op maandag 01 april 2002 23:55 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
op een line uitgang. Direct aan je geluidskaart/cdspeler of op een line out van je gewone versterker (tape monitor uitgang?).
Ok Ok ik draaf een beetje door. Je hebt gelijk, maar ik wil maar zeggen dat die simpele dingetjes amper lineair zijn en er niet lang is nagedacht over het ontwerp. Maar dit is natuurlijk het moment om de discussie dood te gooien met "ga eerst maar luisteren of je het verschil hoort"Op maandag 01 april 2002 23:55 schreef exter het volgende:
Je haalt de dingen doorelkaar, John_Glenn, om een 4 ohmige luidspreker van pakumbeet 100 Watt aan te sturen is iets anders voor nodig dan een headamp van 200 mW.
Verwijderd
betreffende reply reeds veranderd..Op dinsdag 02 april 2002 00:05 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
dat zeg ik toch? headphoneamp aan lijnuitgang.
lezen.... of ben je me gewoon aan het ... met alles wat ik zeg![]()
Verwijderd
Zelf heb ik ook een Sennheiser(HD265, gesloten!) en mijn ervaring, aangesloten op de headphone uitgang van mijn Altec Lansing 885 speakers zijn redelijk tot matig. Ik moet het volume veel hoger zetten dan op de speakers om redelijk geluid te krijgen (en deze zijn 150 ohm, geen 300 zoals de 580).
Op de phone uit van mijn AVM pre amp gaat het iets beter (maar dat is geen budget produkt). Waar ik een beetje tegen ageer (?) is het "sennheiser rules" syndroom. Sennheisers zijn zeker niet slecht, de 600 is zelfs een van de beste dynamische phones around, maar voor veel toepassingen zijn er goede alternatieven (zeker gezien de hogere vermogens eisen van top sennheisers).
No offense, maar dat is nou precies wat ik bedoel, "persen" om een redelijk volume te halen. Een HT moet knalhard kunnen, anders mis je gewoon een stuk van de dynamiek, of gaat ie flink vervormen bij harde passages. Een versterker moet niet persen.Op maandag 01 april 2002 23:53 schreef PsyFlux het volgende:
...
* Duck-Twacy heeft trouwes een Sennheiser HD590
Bevalt me zeer goed, is slechts 120 ohm en kan dus nog prima door m'n tv of rechtstreeks door m'n SB Live! aangedreven worden. Zelfs m'n mp3-player weet er nog een redelijk luistervolume uit te persen
...
Verder zal een goede HT altijd minder vervormen dan een speaker, dus klinkt "schoner". En er is geen hinder van slechte kamerakoustiek.
Zelf zou ik nu voor de Philips HP890 gaan, gewoon omdat ie minder eisen stelt dan een sennheiser 580, ongeveer even goed is (smaak kwestie natuurlijk), ook comfortabel is, 30-40 euro goedkoper en een Nederlands produkt (
Verwijderd
argh, figuresOp maandag 01 april 2002 23:55 schreef John_Glenn het volgende:
[..]
op een line uitgang. Direct aan je geluidskaart/cdspeler of op een line out van je gewone versterker (tape monitor uitgang?).
ik zat even vaag te denken...
Heb jij niet last van ruis op de koptelefoonuitgang van je altec?Op dinsdag 02 april 2002 00:38 schreef Duck-Twacy het volgende:
Zelf heb ik ook een Sennheiser(HD265, gesloten!) en mijn ervaring, aangesloten op de headphone uitgang van mijn Altec Lansing 885 speakers zijn redelijk tot matig. Ik moet het volume veel hoger zetten dan op de speakers om redelijk geluid te krijgen (en deze zijn 150 ohm, geen 300 zoals de 580).
Ik kan daar echt niet tegen, daarom plug ik ook rechtstreeks op de geluidskaart in.
zeker, maar dat is ook maar een mp3-spelertje op 1 penlite heNo offense, maar dat is nou precies wat ik bedoel, "persen" om een redelijk volume te halen. Een HT moet knalhard kunnen, anders mis je gewoon een stuk van de dynamiek, of gaat ie flink vervormen bij harde passages. Een versterker moet niet persen.
normaal gesproken hangt daar een stel earbuds aan, maar soms sluit ik er ook die sennheiser op aan om in bed lekker te luisteren. Het volume van die mp3-speler gaat tot 25, bij 19 begint de vervorming ongeveer en meestal heb ik 'm zo rond de 10 staan voor rustig luisteren tot 18 voor iets meer. Al houdt het dan ook wel op.
Maar de geluidskaart en zeker m'n tv kunnen die Sennheiser ruimschoots aan. Met de geluidskaart heb ik wel eens dicht tegen de grens van vervorming gezeten (master volume en wave volume 90%, winamp pre-amp -10db), maar dan begint de koptelefoon zelf ook vaag te doen bij de bassen. Ook niet goed voor je oren, dus dat doe ik vrijwel nooit. Maar hij kan 'm in elk geval ruimschoots aan.
Daar kom ik deze zoal tegen:
- NUMARK HF-150
€ 83,64
- SENNHEISER HD 200
€ 54,-
- SENNHEISER HD 270
€ 86,40
Ben wel van plan om een van deze drie te gaan nemen, heeft iemand ervaring met die numark HF-150?
En hoe groot is het verschil tussen die HD 200 en HD 270?
Leeg
Leeg
hoe zit dat met bv. de hd570/580 icm een sb audigy? ik wil hem eigenlijk alleen daarop gebruiken omdat ik toch een pruts stereo heb en al m'n muziek in mp3 heb (192kbps
Verwijderd
Ik heb zelf een versterker aan mijn geluidskaart hangen en mijn hoofdtelefoon weer in de out van die versterker.
Maar als ik de hoofdtelefoon direct in de geluidskaart prik werkt het ook probleemloos.
Daar wrong de schoen misschien in onze discussie eerder... het werkt wel ja. Optimale klank is wat anders. Ik ben eruitOp dinsdag 02 april 2002 20:34 schreef exter het volgende:
Maar als ik de hoofdtelefoon direct in de geluidskaart prik werkt het ook probleemloos.
Verwijderd
Me=tevreden
Maar eh, ik zie verder geen mogelijkheden om een beter geluid uit een computer te krijgen.
Je zit nu eenmaal met die geluidskaart die het signaal levert.
Mocht je een oplossing weten, dan hoor ik het graag hoor...
Verwijderd
SchopieOp dinsdag 02 april 2002 22:37 schreef era.b het volgende:
wat kost die hd 570 en waar kan ik hem kopen?
Verwijderd
Sennheiser heeft ook zat dichte systemen.Op maandag 01 april 2002 23:05 schreef Thiry het volgende:
Geen Sennheiser dus aangezien deze open zijn. Zoeken we maar weer ff verder helaas......... (en de pioneer SE 450 is ook nergens meer te krijgen))
Beier Dynamic heeft trouwens ook goede dichte headphones. Misschien wat prijzig maar je kunt altijd ff kijken.
Verwijderd
Een jongen die Roland heet heeft me gemailt:
Daar ben ik danKoel mij ook, hij had geen account. Ik zou zeggen Roland schrijf je even in
Ik heb zelf de HD580 en deze bevalt erg goed en nog redelijk betaalbaar ook.
Binnenkort ga ik trouwens een hoofdtelefoonversterker uittesten en ik zal hierover mijn bevindingen posten.
Roland
Verwijderd
Ik lees overal dat die plug in de koptelefoon zo slecht was bij dat model...
ohja, roland: zet je naam maar niet onder je posts
voordat weer een stel miereneukers met die FAQ aan komen zeulen
Verwijderd
De draad en de pluggen van de HD 565 en de HD 580 zijn hetzelfde, enkel de twee kleine stekertjes voor de schelpen zijn iets anders.
Het probleem bij de HD 250 en de HD 565 zit em in die stekertjes, wil wel es ietsje los zitten en dan gaat het geluid kraken, of valt zelfs helemaal weg.
De stekerpennetje even (licht) vertinnen zodat ze weer goed klemmen is dan de oplosssing.
Met de HD 580 heeft het probleempje zich niet voorgedaan.
ow en trouwens als je een sennheiser op een discman of op een portable mp3 speler wil gebruiken _VERGEET_ het maar. zo'n ding heeft gewoonweg niet genoeg power om een sennheiser te trekken. ik heb het pas nog eens geprobeerd op een sony discman. toen ik het volume een beetje open wou draaien ging ie al helemaal over zijn nek. niet doen dus
en nou nog effe over de draad van de koptelefoon, dies wel goed enzow, maar hijs van binnen niet zo goed beschermd, oftewel, het koper ervan is zeg maar gelakt zodat er geen kortsluiting op kan treden, als je dus flink beweegt dan schuren de draadjes tegen elkaar en op een gegeven moment heb je dus kortsluiting
System info: Abit KG7-Raid, AMD Athlon XP 1800+@1900+, 512 Mb DDR ram, Radeon 8500LE, 2x40Gb Maxtor 7.2k + 1x 100Gb Maxtor 5.4k, 24x Plextor CdWiter, 16x Pioneer DVD, 3.5" Floppy, SB Audigy, 10/100 noname network, Iiyama Vision Master 450
Verwijderd
Geen problemen hier en ik heb hem al weer maanden.Op maandag 08 april 2002 10:04 schreef PsyFlux het volgende:
Heeft de HD580 eigenlijk geen problemen met de draad bij jullie? Ik lees overal dat die plug in de koptelefoon zo slecht was bij dat model...
Thx 4 de tipohja, roland: zet je naam maar niet onder je posts
voordat weer een stel miereneukers met die FAQ aan komen zeulen
Nog even een algemene tip: je moet gewoon zelf gaan luisteren welke hoofdtelefoon jij mooi vind klinken en nog binnen je budget valt. Let ook op de aansturing, want de line-out van een geluidskaart is matig voor bijvoorbeeld de HD580, mede omdat deze hoogohmig is.
Een laagohmige hoofdtelefoon via de line-out moet kunnen.
Op de afgelopen LAN had ik mijn HD580 op de line-out van mijn a3d-kaart en ik werd werkelijk gek van het gare geluid :r:+
Via de hoofdtelefoonuitgang van mijn receiver is het geluid best goed, maar het is waar dat voor de hoofdtelefoonuitgang een simpele cheape oplossing wordt gebruikt die niet ideaal is voor aansturing van een (hoogohmige) hoofdtelefoon.
Snappie?
Verwijderd
Perfect geluid is enkel besteedt aan mensen met een perfect gehoor.
En wat een hoofdtelefoonversterkertje betreft, er is echt niet veel voor nodig om een goed exemplaar te maken, enkele torren of een goed ICtje tussen wat klein grut heeft al uitstekende resultaten.
Kijk maar op de site van Lampje, daar staat wel een simpel IC-geval, een niet-inverterende 11 x versterkende opamp, en toch klinkt ie goed.
Verwijderd
ik ga ook voor de HD 270 oa. te koop bij de MediaMarkt (toendertijd).Op maandag 01 april 2002 10:14 schreef jhiemstra het volgende:
Ik heb een Sennheiser HD 270 en deze bevalt prima, heeft mij destijds ong. 100 Euro gekost. Ik zou gewoon naar een "goede" audiozaak gaan en verschillende koptelefoons in jou prijsklasse opzetten en luisteren naar je eigen muziek die je van thuis meeneemt. Success met je keuze
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Verwijderd
Ik heb hm weg bij Eringa in Groningen. Beste is om gewoon even naar een goede audiozaak te gaan en even vragen of je een paar koptelefoons mag proberen. Dat kun je het zelf horen en keuze maken.