netwerk doet vaaaaaaaaaag.....

Pagina: 1
Acties:

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Situatie: 10 pc's in een coax-netwerkje, met allemaal isa-nic's. Dus coax-kabel van pc-1 via alle ander naar pc-10 met 2 terminators.
Netwerk werkt heel vaag.. Soms wel, en daarna niet meer. Terwijl er niets is veranderd was aan de instellingen! Nu werkt het helemaal niet meer. Alles geprobeerd, alle protocollen, tcp/ip, ipx/spx, netbeui, alles. Wat gaat er fout? Moeten alle pc's aanstaan? Moet ik client voor netware of microsoft doen? Als ik overal alleen tcp-ip doe, en ip-adressen van 192.168.0.1 tot 192.168.0.10 geef, met allemaal subnetmask 255.255.255.0, en een ping stuur komt deze niet aan...? Kunnen die nic's alleen maar met ipx/spx werken ofzo?? Ik weet het niet meer.. :(

Verwijderd

check je terminators.... zijn deze ok... check dan bij elke computer of de connectors van de kabel wel goed contact maakt met de connector van het t-stukje.... dus of het pinnetje wel goed in het gaatje valt...

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Klinkt idd als een kabel probleem. Geen een ping een netwerk adres met ping xxx.xxx.xxx.xxx -t en ga vervolgens de kabels controleren.
Wanneer je een respons krijgt, dan zit er dus daar waar je staat kennelijk iets niet lekker. Bij mij thuis ook nog gedaan in het pre-100Mbit tijdperk.
Daar was het geval, dat een BNC-connector niet goed aan de kabel gemonteerd was. Dus kabel segment vervangen en voila! :)

Suc6!

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Men neme de terminator van van het ene eind af.
Lopen naar ongeveer het midden van de kabel en zoeke een PC in de buurt uit.
Koppelen aldaar de kabel los en plaatse de terminator zodanig dat we weer een afgesloten Coax hebben gezien vanuit de eerste Terminator.
Netwerk nu OK?, dan neme men de andere terminator etc.

Edit: meet anders de Ohmse weerstand als alle Pc's losgekoppeld zijn op een T-stuk, moet ongeveer 25 ohm zijn.

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De lampjes van alle nic's blijven ook constant flikkeren. Heb de boeken er maar weer bij gepakt, en zal idd. een slechte terminator zijn, waardoor het signaal op en neer blijft stuiteren over de kabel. Ga ik dus vandaag checken. Thanx :)

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 08:15
check vooral die van pc10!

de laatste is kapot, weet ik ook niet waarom.
Pagina: 1