Op maandag 01 april 2002 01:20 schreef lintux het volgende:
Nu eens geen lomp X windowing systeem dat zo lomp traag is, maar gewoon een lekker vlotte console waarin je gewoon je favoriete browser (Konqueror), mailer (Kmail), etc kunt gebruiken. Waarom bestond dit niet eerder? :-/
X is nie lomp en X is (hier iig) nie traag.
Dit is een erg grappig project, zeker omdat je programma's niet hoeft te hercompilen e.d. (mits ze geen gebruik maken van andere dingen als xlibs, sdl, opengl, om er maar wat te noemen). Handig als je alleen een console tot je beschikking hebt en op zeer trage computers misschien een alternatief (mja, OTOH: konqueror en de qt libs e.d. gebruiken nog steeds RAM, het scheelt je alleen XFree, en das meestal niet zo heel veel).
Maar vergeet niet dat alle mogelijkheden tot plaatjes e.d. dan weg zijn (en dat zou ik heel erg missen in een browser). Ook zijn er al textbrowsers die voor text ontworpen en geoptimaliseerd zijn, dus die leveren misschien betere resultaten.
Ik heb het hier nogal specifiek over browsers, maar dit gaat uiteraard ook op voor andere programma's.
Het is leuk en in een aantal gevallen nuttig, maar ik zou het voor dagelijks gebruik (op mijn computers, en nee ik heb geen dikke athlon) eigenlijk niet eens overwegen.