AS brol??

Pagina: 1
Acties:

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08 22:12
kauwgum: duron800MHz 133fsb 1.7V =>37°C altijd
AS3: duron 800MHZ 100fsb 1.8V =>50 stressed 46 idle
AS3: duron 550MHz 100fsb 1.8V =>43
as3 was bij mij dus een achteruitgang tov el cheapo koelprut, en jaja ik heb de handlijding gelezen en juist opgesmeerd enzov..., zelde koelblok, fan met meer luchtverplaatsing, snap er nix van, 4keer cpu uitgehaald koelprut bijgesmeerd, zelfde resultaat, ik ben erg teleurgesteld want ik had gehoopt mijn cpu op 1GHz 133fsb 1.85V te clocken maar blijkt nu dat hij dan veel te heet wordt, grag even reacties van mensen die ervaring ebben met AS(3).
thx in advance.

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Ik zou zeggen, had bij de kauwgom gebleven :+

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

die fan niet ondersteboven geplaatst??? :P

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Je hebt geen biosflash gedaan in de tussentijd?

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

Vreemde zaak.. Of je doet 4 keer je koeler er verkeerd op (|:(), of je temp sensor is gaar, of je had masterlijke koelprut Kauwgum.. :)

Verwijderd

Dat de stijgeing van je temperatuur aan de AS3 ligt lijkt mij haast onmogelijk. Ik heb mn standaard prut namelijk ook vervangen door AS3, en de temp zakte toch echt wel degelijk met 3-5°!

Check nog eens goed of je niets verkeerds gedaan hebt. Misschien teveel AS3 op je proc aangebracht? Je moet het echt heel dunnetjes op je proc en heatsink aanbrengen.

Verwijderd

Ff enkele dagen w88,n het schijnt dat AS(3) een inwerktijd heeft :?

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op maandag 01 april 2002 02:16 schreef qmo007 het volgende:
Heb ik idd ook gelezen, en dat is echt geen bullshit!

iStockphoto

Verwijderd

Teveel AS3 erop gedaan. Simpel.

• peke
Op maandag 01 april 2002 10:17 schreef Aico het volgende:
Teveel AS3 erop gedaan. Simpel.
neej, ik begon met weinig, dan wat bijgedaan, nog wat bij, dan nog eens xtra mooi opengesmeerd zoals op http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
staat, temp blijft gewoon gelijk, ik d8 eerst dat de heatsink er scheef opzat (eerste keer) maar alle keren daarna zat hij dus zeker weten goed vast, dat AS inwerktijd nodig heeft weet ik niet, ga het spul er laten opzitten tot ik een nieuwe proc heb, dan maar op 800 ipv 1000 :(

• peke
ja maar daarom wordt hij toch geen 11 graden warmer tov el cheapo kauwgum :?

Verwijderd

Important Precautions
Don't put it in your mouth.
Don't give it to children or leave it where children can get a hold of it.

Keep it away from pets.

Follow the instructions at the bottom of this page to clean it off of yourself, your CPU, and other hardware.
hmm ik denk dat je het aan je kinderen hebt gevoerd :D

• peke
sure :+ ,neen ik denk dat julie toch gelijk hebben en er teveel prut opzit, ik herinner me nu juist dat, omdat het prutsel niet uit het tubbetje kwam, ik heel hard duwde, dat zorgde ervoor dat er prutsel bleef uitstromen terwijl er eigenlijk genoeg opwas :P beetje zonde van het spul is toch wel prijzig, dus ik zal volgend weekend ff de prut eraf doen, brakke coolermaster gladpolijsten en een zeer klein beetje prut opdoen(halve graankorrel) dan hard duwen zonder de core en heatsink over elkaar te wrijven.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:16

Epsilon

Op maandag 01 april 2002 11:41 schreef corpseflayer het volgende:

[..]

neej, ik begon met weinig, dan wat bijgedaan, nog wat bij, dan nog eens xtra mooi opengesmeerd zoals op http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm
staat, temp blijft gewoon gelijk, ik d8 eerst dat de heatsink er scheef opzat (eerste keer) maar alle keren daarna zat hij dus zeker weten goed vast, dat AS inwerktijd nodig heeft weet ik niet, ga het spul er laten opzitten tot ik een nieuwe proc heb, dan maar op 800 ipv 1000 :(
duh je hebt er te VEEL opgedaan, niet te weinig :)
je moet te letters op de proc nog kunnen lezen iig.

Verwijderd

Hmm, en ik maar merken dat als ik er een goede bult op masseer dat de temp echt lager is dan met heel weinig..

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op dinsdag 02 april 2002 14:11 schreef epsilon het volgende:

[..]

duh je hebt er te VEEL opgedaan, niet te weinig :)
je moet te letters op de proc nog kunnen lezen iig.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Met een laagje waarbij je de letters op de core nog kunt lezen (zien is ook goed) is het resultaat het beste. Een iets dikker laagje geeft bij mij al 3 graden temp stijging.

Dus hoe dunner hoe beter. Het laagje moet namelijk alleen de oneffenheden tussen core en koeler opvullen. Theoretisch zou je het dus alleen in de "kuilen" die in de core en koeler zitten hoeven te smeren. Voor de zekerheid overal een dun laagje aanbrengen en het komt goed!

Veel suc6 ermee.
Op dinsdag 02 april 2002 14:43 schreef Bartje81 het volgende:
Hmm, en ik maar merken dat als ik er een goede bult op masseer dat de temp echt lager is dan met heel weinig..
Hoe masseer je een bult AS3 op een cpu? En wat is bij jou en dikke laag en wat een dunne?

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• peke
47 graden stressed nu ipv 49, nu weinig opgedaan, nog steeds 10 graden warmer dan el cheapo, vind het toch maar kut, 10 graden slechter ipv 6 beter zoals ik ged8 had :'(

Verwijderd

Ik ben al een tijdje een gebruiker van AS1, ik smeer er altijd gewoon een klein kloddertje op en smeer het uit met mijn ov-jaarkaart. Dat heb ik nu al ca 30 x gedaan met mijn tubetje.

Ik heb gemerkt dat het niks uitmaakt hoe dik je de AS erop smeert, ik krijg hiermee geen enkel verschil in temperatuur. Dit komt omdat de koeler de AS die er teveel opzit opzij drukt, hiervan wordt de cpu wel smerig maar het koelen wordt niet minder!

• Bestiole
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Heb je niet aan de tempsensor gefrutseld ?

Misschien zit ie nu beter tegen je processor, en zat ie vroeger gewoon de temp van de lucht te geven.

Me, myself & I

Verwijderd

Je zou toch zeggen dat kauwgom goed isoleert....

• peke
Op dinsdag 02 april 2002 20:09 schreef cheezo het volgende:
Je zou toch zeggen dat kauwgom goed isoleert....
helemaal niet aan de tempsensor geweest, ik heb nu gewoon de koelblok onderaan wat afgeschuurd met zon aldi spons, daardoor zijn nu alle krassen, fijne lijntjes weg, de core cpu zelf ziet er niet uit, helemaal grijs van open te smeren tijdens reinigen van de core, en nog iets, cpu gereinigd met dissolvent, spul om nagellak te verwijderen.
Een klein beetje AS gebruikt en dit alles is maar 2graden winst, nog altijd 10 graden warmer dan kauwgum ;(

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 01:20 schreef corpseflayer het volgende:
kauwgum: duron800MHz 133fsb 1.7V =>37°C altijd
AS3: duron 800MHZ 100fsb 1.8V =>50 stressed 46 idle
Klein detail maar in de tweede situatie is de Vcore met 0.1 verhoogd en dat kan nog wel een aantal graden schelen :)

Verwijderd

idd, vergelijk alleen gelijke configuraties... gooi die vcore maar eens terug......

• peke
Op woensdag 03 april 2002 00:54 schreef Mini-me het volgende:

[..]

Klein detail maar in de tweede situatie is de Vcore met 0.1 verhoogd en dat kan nog wel een aantal graden schelen :)
:) idd maar de fsb staat lager, dus dat zou min of meer hetelfde moeten zijn, zal fan voor de lol eens 133 1.7proberen

• peke
haha, fsb 133 1.7V 800MHz @ 48 graden, als men comt een tijdlang aangestaan heet, en ik hem dan uitzet om 20 min daarna weer open te zetten start hij niet op omdat de proctemps nog te hoog zijn, moet je oftewel w88 tot hij koel is of fsb jumper weer op 100, ik begin nu toch stilaan die gast te geloven die zei dat ik meesterlijke kauwgum had :P :+

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50
kauwgom terug en nog eens loeren :? :? :?

kan moeilijk geloven dat AS3 slechter geleid dan iets anders, dat spul is niet voor nix most-wanted onder tweakers :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
heb je de boel wel goed schoongemaakt met alcohol enzo? anders heb je nu dit hittepad:
core -> microscopisch laagje kauwgom -> as3 -> nog meer kauwgom -> heatsink

en das niet goed uiteraard.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op woensdag 03 april 2002 19:47 schreef FragFrog het volgende:
kauwgom terug en nog eens loeren :? :? :?

kan moeilijk geloven dat AS3 slechter geleid dan iets anders, dat spul is niet voor nix most-wanted onder tweakers :)
Die kauwgom krijg je niet meer terug!

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• peke
Op donderdag 04 april 2002 10:14 schreef P5ycho het volgende:
heb je de boel wel goed schoongemaakt met alcohol enzo? anders heb je nu dit hittepad:
core -> microscopisch laagje kauwgom -> as3 -> nog meer kauwgom -> heatsink

en das niet goed uiteraard.
Daar heb ik al aan gedacht en in een van de vorige posts staat dat het schoongemaakt is met dissolvent , spul om nagellak te verwijderen, den ktoch dat dat goed moet zijn, core was immers glimmend schoon.

• Semper Fight
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03 13:00

Semper Fight

Xbox Live = Semper Fight

Ik kan het be-amen.
1e dag 52 stressed met burnk7 (kamertemp 22 C)
2e dag 51 stressed met BurnK7 (kamertemp 22 C)

Let op! >:)

6e dag 44 graden stressed met BurnK7 (Kamertemp 25!!!)

Leg dit maar eens uit :P

Hier had uw advertentie kunnen staan! DM me voor meer info over de prijzen

• peke
omg, dan heb ik dat koelprut voor nix afgedaan en opnieuw prut gesmeerd, ach ja als het ook zo koel gaat worden is het ok, maar getest 900MHz 1.8V 100fsb maar daar draait hij dus met foutmeldingen, max vcore is 1,85 op mobo dus toch maar ff testen, nog 2 maandjes en de oude xp wordt gedump om plaats te maken voor de tho, dus dat wordt een leuke uprgade :7
Pagina: 1