heb je het bios reset pinnetje wel goed zitten?
multisync is gebanned dat was hard nodig :D
die van mij op de zaak ook niet. msi kwaaltje. daarom zijn wij ook gestopt met msi. maar ach hij gaat nooit uit en wordt alleen gebruikt om drivertjes te downloaden dus het is niet zo erg.
Verwijderd
je batterijtje is leeg of je onboard clock is kapot dan verliest hij iedere keer de tijd en datum
Verwijderd
hangt mij iets van bij dat dit juist fout staat in de handleiding !Op maandag 01 april 2002 00:42 schreef BlizzarD het volgende:
Jep staat goed volgens het boekje
oeps had ik even overheen gekekenOp maandag 01 april 2002 01:00 schreef BlizzarD het volgende:
Hij geeft trouwens dit aan:
"Cmos checksum error, defaults loaded"
Verwijderd
Biosflashchip niet meer goed, of foutieve Flash."Cmos checksum error, defaults loaded"
Stappenplan:
PLAN-A:
1. Backup maken van huidige Bios
2. Bios opnieuw flashen, met de optie: "Clear PnP/DMI/ACPI area"
3. Opstarten, met Defaults loaden
4. Opnieuw opstarten met je juiste config.
5. Testen.
Indien dan nog fout:
PLAN-B
1. Nummer van de Bioschip opschrijven (ONDER de Biossticker)
2. Opletten als je een nieuwe koopt: Formaat in Mbit, ClearVoltage, ReadVoltage en WriteVoltage. (een goede electronicazaak weet dat wel).
3. Oude bios loshalen, maar nog wel contact makend.
4. Opstarten in Veilige Modus DOS <!!!
5. Oude bioschip eruit lichten en nieuwe plaatsen (let op inkeping / Pin1)
6. verder gaan met PLAN-A: vanaf stap 2
Indien je de hotswap van Plan-B te riskant vindt: er zijn ook winkels waar je de chip geflasht en al kan krijgen (ook per post) wel even per mail de correcte bios opsturen.
Mogelijk is je huidige bios niet helemaal compatible met je cmos, probeer een andere (eventueel oudere) biosversie.
Verwijderd
Is wel een typische melding van een CMOS clear of van een lege of niet aanwezige systeem batterij.
Maakt hij wel goed contact.
Maakt hij wel goed contact.
Pagina: 1