Toon posts:

Abit KR7A Tweakguide en uitgebreide Detonator XP..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
..vergelijking.

Ik heb een uigebreide tweakguide geschreven voor de Abit KR7A ik heb al een paar positieve reacties gehad, ik wil jullie dit niet onthouden.

Ik heb 9 detonator XP versies vergeleken. Ik heb twee belangrijke problemen weten op te lossen.

1) Overclock problemen met 2 geheugen bankjes.
2) Slechte raid performance

Het is een vrij uitbreid artikel ongeveer negen pagina's ik ben er dan ook 5 dagen mee bezig geweest en heel wat windows installaties :P maar ik behandel alles zeer uitgebreid.

http://www.dutchgeforce.nl/reviews.php?articalid=2&language=Dutch&page=1

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, als je geinteresseerd bent neem dan even de moeite om het helemaal door te lezen om dat er door het hele artikel heen belangrijke tips staan.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

jammer dat det 27.70 niet in de vergelijking staat

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:24 schreef silentsnow het volgende:
jammer dat det 27.70 niet in de vergelijking staat
Jah, ik zal die morgen nog even testen als ik er aan toe kom, ik heb hm wel getest in mijn vorige artikel. Daar kwam die er niet beter af dan de 2280.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 01 april 2002 00:26 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Jah, ik zal die morgen nog even testen als ik er aan toe kom, ik heb hm wel getest in mijn vorige artikel. Daar kwam die er niet beter af dan de 2280.
Ik heb zelf met 27.50, 27.70 en 28.32 gestest, en de 27.70 kwam er het beste uit. Zowel 3dmark2000 als 2001. Maar verschil was niet echt groot.

The trade of the tools

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Ik heb overigens problemen met het installeren van detonators zonder de ACPI functie.

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
BTW, wat een vette setup heb jij. Geld over ofzo?

Dit staat op mijn verlanglijstje

Wester Digital 1200BJ 2keer
Corsair XMS3000 Geheugen
XP2000 of hoger
Gainward Ti4600

:) over drie weekjes ga ik dit bestellen.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 01 april 2002 00:37 schreef Mannekino het volgende:
BTW, wat een vette setup heb jij. Geld over ofzo?

Dit staat op mijn verlanglijstje

Wester Digital 1200BJ 2keer
Corsair XMS3000 Geheugen
XP2000 of hoger
Gainward Ti4600

:) over drie weekjes ga ik dit bestellen.
Mjah, thanx. Alleen die Corsair XMS3000 zag ik niet aankomen. Maarja, die is alleen nog maar in 256MB te vergkrijgen en ik heb 512MB XMS2700.

Overigens is die AthlonXp2100 tot op heden erg moeilijk te unlocked, omdat je een van de L10 bruggen moet opengooien. Enig idee hoe dat moet?

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:42 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Enig idee hoe dat moet?
Hmz niet echt nog niet zo in verdiept, ik heb mijn systeem nu iets meer als een half jaar, ik had al een geunlockte T-bird AYHJA. Je hebt volgens mij van die special contact vloeistof wat uit een naald komt zodat je heel precies die bruggen kan verbinden op de processor.

• Mikie Mike in de middag
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-08 18:45
Dank ! Ik heb ook een KR7A en de Tweakguide heeft me erg geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:49 schreef Mikie Mike in de middag het volgende:
Dank ! Ik heb ook een KR7A en de Tweakguide heeft me erg geholpen.
Thx, leuk om te horen.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 01 april 2002 00:46 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Hmz niet echt nog niet zo in verdiept, ik heb mijn systeem nu iets meer als een half jaar, ik had al een geunlockte T-bird AYHJA. Je hebt volgens mij van die special contact vloeistof wat uit een naald komt zodat je heel precies die bruggen kan verbinden op de processor.
Dat is een verbinding maken, maar ik heb het over een verbinding verbreken. Ik moet dus op de L10 brug een verbinding verbreken.

En volgens mij kan dat alleen maar met een Dremel ofzo :?

==========================
Oeps, vergeten te vermelden: Goed artikel. Handig voor als je een KR7A hebt. :P

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
De verbinding verbreken :o als de verbingslijn gewoon over het keramiek zit kun je gewoon heel voorzichting proberen weg de schrapen met een naald bijvoorbeeld dat moet wel lukken. Of solderen uiteraard, ik weet niet of je zo preciews soldoorbout hebt, ik zou het wel kunnen proberen.

Of je verlengd op de een of andere manier je soldeer bout met een naald, en zo de verbinding verbreken.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op maandag 01 april 2002 00:57 schreef Mannekino het volgende:
De verbinding verbreken :o als de verbingslijn gewoon over het keramiek zit kun je gewoon heel voorzichting proberen weg de schrapen met een naald bijvoorbeeld dat moet wel lukken. Of solderen uiteraard, ik weet niet of je zo preciews soldoorbout hebt, ik zou het wel kunnen proberen.

Of je verlengd op de een of andere manier je soldeer bout met een naald, en zo de verbinding verbreken.
Verbindingslijn zit idd gewoon op de OPGA verpakking. Denk je dat dat gewoon met een sterke naald kan?? Ik heb nl geen soldeerbout

The trade of the tools

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:58 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Verbindingslijn zit idd gewoon op de OPGA verpakking. Denk je dat dat gewoon met een sterke naald kan?? Ik heb nl geen soldeerbout
Tja dan zou ik het eerst even moeten bekijken, ik geef toch de voorkeur aan een soldeerbout. Ik heb een mooie van weller, kan je zeer precies mee solderen. Anders kijk je even bij je local hardware store :D.

Maar ik denk dat je de verbinding wel kunt verbreken met een sterke naald, en dan voorzicht er tegen aan tikke net als beitel zegmaar zodat je gewoon een lijnte erdoor trekt.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 00:36 schreef silentsnow het volgende:
Ik heb overigens problemen met het installeren van detonators zonder de ACPI functie.
Met alle respect, ACPI heeft geen echte interferentie met PnP. ACPI is een protocol dat power-saving definieert.

Kun je mischien je problemen iets duidelijker omschrijven? Mischien kan ik je dan ermee helpen :)

(special DGF-service ;) )

Verwijderd

pfew.. wat is het warm buiten :P

Maar een mooi artikel hans, zeer compleet al zeg ik ut zelf

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
idd hans, mooi artikel, ik heb hem besteld dus artikel maar opgeslagen :)

(hans ? :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 16:53 schreef Toulinash het volgende:
idd hans, mooi artikel, ik heb hem besteld dus artikel maar opgeslagen :)

(hans ? :) )
Tja ik kan er ook niets aan doen, ik heet nou eenmaal Hans. Moet je horen wat me pa zei tijdens de geboorte. Heb ik ook gehoord hoor :)

Ahh ik weet het niet, noem hm maar Eppo :D

Grapjas.

• Toulinash
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-02-2024
Op maandag 01 april 2002 17:07 schreef Mannekino het volgende:

[..]

Tja ik kan er ook niets aan doen, ik heet nou eenmaal Hans. Moet je horen wat me pa zei tijdens de geboorte. Heb ik ook gehoord hoor :)

Ahh ik weet het niet, noem hm maar Eppo :D

Grapjas.
ik heb niks tegen de naam, (broertje heet ook zo) maar iedereen noemt je Hans, dus ik ook maar *D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 23:03 schreef Toulinash het volgende:

[..]

ik heb niks tegen de naam, (broertje heet ook zo) maar iedereen noemt je Hans, dus ik ook maar *D
Ok dan :P Check dutchgeforce.nl voor wat leuks amd liefhebbers only

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 00:22 schreef Mannekino het volgende:
..vergelijking.

Ik heb een uigebreide tweakguide geschreven voor de Abit KR7A ik heb al een paar positieve reacties gehad, ik wil jullie dit niet onthouden.
lol, laat ik dit nu voor mezelf ook een tijdje geleden in het (zeer) klein hebben gedaan. Meer met de nadruk op BIOS tweaking en overclocking Video-kaart.

http://213.46.103.139/benchmarks.htm
Ik heb 9 detonator XP versies vergeleken.
In verband met wat verschillende probleempjes (BSOD oa.) met detonator drivers (27.42/52) hield ik mij maar beperkt bij de 28.32.
Heb overigens met de 28.80 de beste ervaringen gehad http://service.madonion.com/compare?2k1=2760262
oftewel : 8155 in 3DMarks2001SE *D *D (en dat met een TB1200tje hehe)
Ik heb twee belangrijke problemen weten op te lossen.
1) Overclock problemen met 2 geheugen bankjes.
Dit wist ik nog niet en kan dus nog interessant worden aangezien ik nu ook met 2 reepjes (2x256Mb Corsair PC-2400Cas2) zit ipv. van (1x512Mb Muskin PC-2100Cas3) die ik effe geleend had. Ik moet bekennen dat ik met die 1x512Mushkin(Cas2.5) al een FSB van 190 heb gehaald en dat me dat met 2x256Corsair(Cas2.5) nog niet gelukt is (FSB 150 Max). 1x256Corsair(Cas2.5) ging overigens wel vrolijk tot over de 190, dus deze topic komt wel handig uit :)
2) Slechte raid performance
Dat van RAID-performance was ik via [topic=380657] achter gekomen. Daarbij een kanttekening dat ik nu gebruik maak van latency-patch 0.19b *

* Komen die er misschien ook nog bij (latency 0.19a,b,c,d) of vind je het genoeg zo ? hehe 8-)
Het is een vrij uitbreid artikel ongeveer negen pagina's ik ben er dan ook 5 dagen mee bezig geweest en heel wat windows installaties :P maar ik behandel alles zeer uitgebreid. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, als je geinteresseerd bent neem dan even de moeite om het helemaal door te lezen om dat er door het hele artikel heen belangrijke tips staan.
Bessst wel vrij uitgebreid :9 netjes hoor !!!
Ik moet de details nog lezen maar er komen vast nog een paar vraagjes (als je het niet erg vindt) :)

Ik vond dit een erg goed artikel, maar de link werkt niet meer. Op dutchgeforce.nl is het artikel ook niet meer te vinden. :'(

Heeft iemand dit artikel nog of staat ie nog ergens online?

Op donderdag 09 mei 2002 14:17 schreef TheDuke70 het volgende:
http://www.dutchgeforce.nl/articles.php?action=article&contentid=2&language=Dutch&page=1
Thankx

Verwijderd

Bij de memory benchmarks zie ik 910Mb/s.. Heb je wel de nieuwste Sandra? Want 910Mb/s klopt natuurlijk niet.
Pagina: 1