terug klokken --> proc koeler eraf?

Pagina: 1
Acties:

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-02 15:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
snachts moet mijn pc muis stil zijn

nou d8 ik. als ik hem zo ver terugklok dat ik de koeler uit kan zetten....
maar keb een 1200
en multiplier kan minimaal @ 9,5 = 950 mhz (100 fsb)

das te warm dan niet :?

dan nog iets... ? hoe krijg ik mijn voeding stil :?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Verwijderd

dubbelpost

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 00:19 schreef Tusk het volgende:
snachts moet mijn pc muis stil zijn

nou d8 ik. als ik hem zo ver terugklok dat ik de koeler uit kan zetten....
maar keb een 1200
en multiplier kan minimaal @ 9,5 = 950 mhz (100 fsb)

das te warm dan niet :?

dan nog iets... ? hoe krijg ik mijn voeding stil :?
neej het voltage moet je omlaag gooien en dan word ie instabiel ik raad aan waterkoeling of fan @ 7 volt

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
waterkoeling is me te duur en te veel werk

maar over dat instabiel...hij hoeft alleen maar aan te staan en te kunnen downloaden >:)

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:17

charrel

Cortisol4life..

heb je een amd proc?
zou ik vooral proberen zonder koeler, kan ie lekker nog 3/5 seconden downloaden voordat ie uitgaat :)
is ie voor de rest wel lekker stil! |:(

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Topicstarter
ja, maar darom d8 ik dus aan ZWAAR terug klokken.....

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over terugklokken is wel meer gesproken in OCM enzo, maar er is uitgekomen dat het niet een optimale oplossing is. Je kan uiteraard wel "Zwaar" terugklokken maar hij zal dan alleen maar een minder zware koeling nodig hebben, wat opzich wel leuk is maar nog niet het gene bied wat jij wilt.

Voor je pc echt muis stil te maken raad ik je aan om toch te gaan modden e.d., als je ff zoekt kom je ook veel dingen tegen over zeer stille kasten (gemod), zo stond er ook een nieuwsbericht over @ T.net (tip ;)).

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
misschien je pc op de vensterbank aan de buitenkant van je raam plaatsen??
hoor je hem ook niet meer
en als het buiten koud is, is je kast ook lekker koel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of een via ernaast zetten als download bak?
kun je passief koelen, voedingfan op 7 volt laten draaien, en dan heb je een hele stille pc.

Verwijderd

Als ik mn dragon orb fan uit zet, en mn 2 92mm uit. alleen 2*80mm @ 7v en temp gestuurde voedingsfan blijft mn cpu @ 100% stress 75 graden :Y) (TB1400)

Ik denk dat het wel moet kunnen

Wel voor een goed koelblok zorgen dus.. en een klein beetje airflow in je kast kanook geen kwaad..

Verwijderd

Geen gezeur!
>:)
Neem een VIA C3!
;)
En nou niet zeggen dat die dingen zo traag zijn, want ik heb praktijk ervaringen met die dingen en ze zijn helemaal niet zo traag. En natuurlijk superkoel.
En je hoeft alleen maar de downloaden.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:11

Croga

The Unreasonable Man

Of gewoon een 2e PCtje er naast om te downloaden.... Een P166 draait Win98 best redelijk, beetje geheugen er in (32M of zo) kun je er errug goed mee downloaden, en die heeft helemaal geen fan nodig op de proc, en al helemaal geen case fans. Moet je alleen de fan voor de voeding nog een beetje modden....

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
Op maandag 01 april 2002 01:06 schreef Croga het volgende:
Of gewoon een 2e PCtje er naast om te downloaden.... Een P166 draait Win98 best redelijk, beetje geheugen er in (32M of zo) kun je er errug goed mee downloaden, en die heeft helemaal geen fan nodig op de proc, en al helemaal geen case fans. Moet je alleen de fan voor de voeding nog een beetje modden....
Ja zou ik ook doen, grote stille hd erin kiepen (6GB ofzo) 64mb zou ik zeker wel doen (sneller downloaden, toch?) En een redelijk koelblok erop. Btw een 166 word net iets te warm om er geen koeler op te doen, pak een pentium 90 ofzo, kan makkelijk :z. En in je voeding een Papst 80mm frotten

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 01 april 2002 01:05 had weide55 het een cool icon.
* Varienaja heeft een Citroën CX.

Siditamentis astuentis pactum.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 11:54 schreef Varienaja het volgende:

[..]

* Varienaja heeft een Citroën CX.
aah leuk! :+

maar; een celeron wordt ook echt niet warm, via ken ik verder niet, celeron heb ik zelf ook :)

heb een iceberg koelertje eropzitten, fan draait op 5volt, en hij komt stressed op max 40 graden, zonder xtra casefans :)

valt best mee imo, en stressed bij downloaden gaat je toch niet lukken :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb op mijn Duron 900 een papst 12cm fan @ 7V gezet en mijn voeding opengemaakt. Hijs nu stiller dan mn Digital Prioris XL 5133DP met passieve koeling en fans met weerstand ertussen (k*tdingen hebben sensor, je bent verplicht iets af te nemen van de fanpower aansluitingen :( )

Verwijderd

Ik denk dat je CX verwart met C3.
Want Varienaja had het over mijn ICON.
De CX is een grote Citroen die van 1974 tot 1991 werd gemaakt.
De VIA C3 is een processor die erg koel is.
De Citroen C3 is een nieuwe citroen die waarschijnlijk de Saxo op gaat volgen.
Dit is er uit. *D
Op maandag 01 april 2002 12:07 schreef veldmuis het volgende:

[..]

aah leuk! :+

maar; een celeron wordt ook echt niet warm, via ken ik verder niet, celeron heb ik zelf ook :)

heb een iceberg koelertje eropzitten, fan draait op 5volt, en hij komt stressed op max 40 graden, zonder xtra casefans :)

valt best mee imo, en stressed bij downloaden gaat je toch niet lukken :)

• smaij
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:31
Ik heb nog wel een 233 MHZ staan, met 160 mb, muisstil en 20 GB HDD... RUILEN VOOR DIE 1200 MHZ? :P

Dat kost je weinig geld, en je hebt wat je wilt toch? :D
En ik ook wat ik wil :D kan niet beter

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:27

Floor-is

5.2

Move HA -> OCM

Bericht hierboven

Verwijderd

Mij is het wel eens gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen, ik had mijn TB 1000 toen op 550 MHz laten draaien, met 1.3V. Daardoor kon ik hem koelen met alleen de heatsink van mijn FOP38 :)

Nadeel is wel dat je steeds in bios je kloksnelheid veranderen moet, je kan dit niet on the fly vanuit windows doen.

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Op maandag 01 april 2002 17:57 schreef ThunderBert het volgende:
Mij is het wel eens gelukt om zoiets voor elkaar te krijgen, ik had mijn TB 1000 toen op 550 MHz laten draaien, met 1.3V. Daardoor kon ik hem koelen met alleen de heatsink van mijn FOP38 :)

Nadeel is wel dat je steeds in bios je kloksnelheid veranderen moet, je kan dit niet on the fly vanuit windows doen.
hinthint: search for cpufsb

kan je gewoon met een proggie bussnelheid instellen (aleen multipliers niet)

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• RolandWitvoet
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Misschien dat het lukt als je je processorkoelblok uitbouwt met flinke vinnen en de airflow helemaal optimaliseerd zodat de lucht via het koelblok moet stromen.

Ikzelf het zoiets met succes toegepast op een k6-2 350MHz. Ik heb de fan van het koelblok verwijderd en vervangen door 8cm hoge koperen plaatjes die ik in een waaiervorm uiteen gebogen heb. (die kon ik mooi per 4 in de gleuven van het oude koelblok schuiven)
Zonder fan werd het originele koelblok al snel 75 graden (idle), meer dan 20 minuten heb ik dat niet aangedruft. Nu draait de airflow enkel op de fan van de voeding en blijft de proc al vele weken stabiel op 38 graden (idle)

zijaanzicht kast:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<- |____|  | hdd |
   |     | hdd |
   |     | hdd |
   |     |_____|
   |    ==     |
   |______==     |
   |___     <-
   |__________     <-
   |_______ |
   |_____________|

De processor bevindt zich bij de 4 '='jes. De lucht moet via de koeler, linksonder de cpu wordt de airflow tegengehouden door een insteekkaart (de videokaart) rechtboven zitten de harddisk-racks. De enige weg van inlaat naar outtake is dus via de bladen van de cpu-koeler.
Ik heb geluk gehad dat er al 'natuurlijke' bariëres waren, maar je kunt natuurlijk ook kunstmatige schotten fabriceren van b.v. karton.

koelblok:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
                 __
   \   \   | |   /   /     ^
    \   \  | |  /   /   | 
     \  \  | |  /  /     | nieuw 
    \  \ | | /  /     | (ipv fan)
     \ \ | | / /     __v
     |||||||||||       ^
     |||||||||||       v origineel koelblok
     ===========     --

Deze heatsink heeft model gestaan voor mijn 'ontwerp'. al heeft mijn uitvoering heeft slechts 8 bladen.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1010427979.jpg

Geluidsisolerend schuimrubber (noppenschuim, tandenschuim, whatever) helpt op 2 manieren: ten eerste isoleert het het geluid enigszins en ten tweede sluit het de kast en de inhoud af zodat de lucht niet via andere gaten de kast in en uit kan en niet tussen zijwand en insteekkaarten toch andere routes gaat nemen maar echt door de waaier moet stromen.

NE2000 3-9 augustus, Elburg Open-air lan-party, 5 jaar alweer! Computers, kamperen, kampvuur, activiteiten, schier-eiland, dropping, tap-eiland, lezingen, workshops, bands, gezelligheid. NE2000, de andere Lanparty

Verwijderd

Ik heb een schakelaartje om m'n DragonOrb3 gezet om hem van 12v naar 5v terug te zetten, hoor je niets meer :z :z :z
Pagina: 1