Toon posts:

[php]jpg editen met gd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot aantal JPG's in me filmdatabase'je staan. Nu worden die random op het scherm getoond, maar ik wil ze eigenlijk in een andere vorm hebben.

Voorbeeld : ik wil dat http://images.amazon.com/images/P/B00005V4XW.01.MZZZZZZZ.jpg er zo uit komt te zien : http://www.dvdempire.com/content/images/featured/bandits_140.jpg.

Dat wil ik dus met GD doen zodat ik niet voor elk plaatje met fotosoep aan de gang moet. Is het mogelijk met GD om te snijden en er een "layer" overheen te leggen?

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-09 14:51

thomaske

» » » » » »

Nope, met GD is dat naar mijn weten niet mogelijk. Je kan in Photoshop ook met Batch-opdrachten (macro's) werken om bepaalde taken te automatiseren, misschien dat je daar wat aan hebt..

[edit] nja, als ik er zo over nadenk moet het met GD uiteindelijk wel lukken denk ik, maar ik denk dat het echt heel ingewikkeld wordt.. Dat uitknippen op een bepaalde grootte is niet echt een probleem, maar voor Layers is GD echt niet krachtig genoeg..

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Het is volgens mij wel mogelijk in GD, nl met ImageCopyMerge(). Maar je wilt al die plaatjes van DVD-hoesjes in een plaatje van een soort schilderij-frame plaatsen? Kan je dan niet beter de plaatjes in een IFRAME of een html-layer o.i.d. zetten? Dat scheelt een hoop werk en bandbreedte/opslagruimte.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:32 schreef Erik Jan het volgende:
Het is volgens mij wel mogelijk in GD, nl met ImageCopyMerge(). Maar je wilt al die plaatjes van DVD-hoesjes in een plaatje van een soort schilderij-frame plaatsen? Kan je dan niet beter de plaatjes in een IFRAME of een html-layer o.i.d. zetten? Dat scheelt een hoop werk en bandbreedte/opslagruimte.
bandbreedte en opslagruimte ist probleem nie, is toch eigen servertje, maar qua performance, is de site dan nog wel snel?

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Op maandag 01 april 2002 00:43 schreef Magio het volgende:

bandbreedte en opslagruimte ist probleem nie, is toch eigen servertje, maar qua performance, is de site dan nog wel snel?
Met een IFRAME is de site nog wel snel ja, da's dagelijkse koek voor browsers.

Maar je kan dus meerdere dingen doen, o.a.:

-Volledig handmatig, dus met photoshop al die plaatjes in kadertjes zetten. Nadeel: veel tijd...
-GD het voor je laten doen. Nadeel: script schrijven duurt lang/is moeilijk (bandbreedte en opslagruimte zijn ondergeschikt).
-Creatief met HTML, d.w.z. een IFRAME of een layertje maken.

Persoonlijk zou ik dus oplossing 3 kiezen, lui als ik ben :)

(oh jee wat slecht van me in m'n eerste post ging ik er automatisch van uit dat het om een site ging :z)

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 00:59 schreef Erik Jan het volgende:

[..]

Met een IFRAME is de site nog wel snel ja, da's dagelijkse koek voor browsers.

Maar je kan dus meerdere dingen doen, o.a.:

-Volledig handmatig, dus met photoshop al die plaatjes in kadertjes zetten. Nadeel: veel tijd...
-GD het voor je laten doen. Nadeel: script schrijven duurt lang/is moeilijk (bandbreedte en opslagruimte zijn ondergeschikt).
-Creatief met HTML, d.w.z. een IFRAME of een layertje maken.

Persoonlijk zou ik dus oplossing 3 kiezen, lui als ik ben :)

(oh jee wat slecht van me in m'n eerste post ging ik er automatisch van uit dat het om een site ging :z)
layertje is nog niet beste oplossing, want img moet ook resized worden...
Pagina: 1