ATi DVD speler+ 5.1 op audigy + radeon8500

Pagina: 1
Acties:

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
[aan de mods etc]
Ik weet dat eigenlijk een audiovraag is maar aangezien het gerelateerd is aan een DVD speler die je alleen bij de Radeon8500 kan gebruiken post ik hem hier maar aangezien ik denk dat er hier mensen zitten die het probleem kennen
[/aan de mods enz]

Ik heb een radeon 8500 en aangezien er in de nieuwste drivers een probleem is met het afspelen van DVD met de hardware decoding in PowerDVD moet ik de ATi DVD speler gebruiken. Deze speler zou het geluid door moeten kunnen sturen naar de geluidskaart om die het 5.1 kanaal laten decoderen.

echter het geval bij mij is dat de de selectie om het geluid door te sturen is grayed out en ik kan dus alleen 2 speaker gebruiken met down-mixing naar stereo of pro logic maar neit 5.1 zoals ik dus met een audigy wil hebben.

Breek je nek voorzichtig

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 08:45
Je moet hem op spdif out zetten.
Dan maakt de audigy er zelf 5.1 geluid van.

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 10:16
Ik heb hetzelfde probleem. De SPDif optie is gewoon niet selecteerbaar in het audio tab van de ati dvd speler (versie 5 overigens,in de voorgaande versies werkte het wel maar die werken niet onder XP)

Echter heb ik een Radeon vivo 64 en een creative SBlive! 5.1 maar dat is redelijk vergelijkbaar dacht ik zo.

PowerDVD loopt hier echter prima (sneller dan Ati dvd) dus kan met het bovenstaande probleem leven maar als iemand de oplossing heeft hoor ik het graag!

Oh Toch een belangrijk verschil, ik wil niet dat m'n geluidskaart het geluid decodeerd maar dat ie het doorstuurt naar m'n DTT setje. Dit werkt dus ook niet :(

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Op maandag 01 april 2002 11:50 schreef HTF99_PCP het volgende:
Ik heb hetzelfde probleem. De SPDif optie is gewoon niet selecteerbaar in het audio tab van de ati dvd speler (versie 5 overigens,in de voorgaande versies werkte het wel maar die werken niet onder XP)
|:( verkeerdt gelezen......sorry

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 11:59 schreef hetnet het volgende:

[..]

Wat is dit dan ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1304759847

En ik draai toch echt XP :+
da's versie 5...
hij zei dat versie 5 wel werkte onder xp maar de vorige niet...
of bedoel je die spdif optie?
ik snap em niet... :?
bij mij werkt geen enkele dvd dankzij m'n fucked up ati rage pro :(
verkopen ze je een pc van 2.500€ met dvd-speler en kan je geen dvd's kijken :(

• htf99
Ik bedoelde de spdif optie. Onder win98 werkte ie wel met Ati DVD 4

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Topicstarter
ja dat klopt, ddor gebruik van MMC 7.6 zou je nu echter de spdif nu wel moeten kunnen kiezen, maar wat schetst mijn verbazing, bij mij niet :?

Breek je nek voorzichtig

• htf99
Op maandag 01 april 2002 16:03 schreef The_PyroPath het volgende:
ja dat klopt, ddor gebruik van MMC 7.6 zou je nu echter de spdif nu wel moeten kunnen kiezen, maar wat schetst mijn verbazing, bij mij niet :?
Ook ff geinstalleerd maar nu werkt de Ati DVD Player helemaal niet meer. Een melding van geen geluidkaart of in gebruik en/of te weinig videogeheugen :?
Pagina: 1