Computer loopt vast, niet verder dan ESCD

Pagina: 1
Acties:

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
probleem
Ik was gister bezig met werken, inene m'n scherm zwart niks deed het meer, resetknop/startknop niks. Dus de stroom eraf gehaald, opzich vaker gehad, stroom er weer op gedaan, aangezet, en alles werkte weer.
Maar nu werkte dat niet. hij liep elke keer vast dan het geheugen dan de bioscheck, ik denk dat ik alles gehad heb van m'n MSI-D-LED indicator.

Naja vele keren opnieuwe opstarten, bios clear etc. Kreeg ik schermpje

CMOS checksum error. press F1 to continue

Dus ik op F1 drukken krijg ik die schermpjes met inhoud over ocmputer etc. en daarna dit

'Updating ESCD..... Succes'

en daarna doe thij niks meer :'(

Ik heb een:
MSI K7T Pro2
Duron 650 erop

wat te doen?
Ik heb m'n hd gebackuped, werkt gelukkig, maar wat moet ik nu doen. ik wil hem graag weer werkend krijgen. iemand iedeen

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op zondag 31 maart 2002 23:52 schreef dombie-dom het volgende:
probleem
Ik was gister bezig met werken, inene m'n scherm zwart niks deed het meer, resetknop/startknop niks. Dus de stroom eraf gehaald, opzich vaker gehad, stroom er weer op gedaan, aangezet, en alles werkte weer.
Maar nu werkte dat niet. hij liep elke keer vast dan het geheugen dan de bioscheck, ik denk dat ik alles gehad heb van m'n MSI-D-LED indicator.

Naja vele keren opnieuwe opstarten, bios clear etc. Kreeg ik schermpje

CMOS checksum error. press F1 to continue

Dus ik op F1 drukken krijg ik die schermpjes met inhoud over ocmputer etc. en daarna dit

'Updating ESCD..... Succes'

en daarna doe thij niks meer :'(

Ik heb een:
MSI K7T Pro2
Duron 650 erop

wat te doen?
Ik heb m'n hd gebackuped, werkt gelukkig, maar wat moet ik nu doen. ik wil hem graag weer werkend krijgen. iemand iedeen
Heel lang wachten, soms wil ie wel eens doorstarten na 2 minuten ofzo.

En anders even bios batterij eruit en een nacht laten staan, batterij terug en daarna weer starten.

En daarna nog een keer een bios flash, wil soms wel eens helpen als die weer vers geflashed zijn, heel vaag maar soms is dat nodig :? :Y)

PS. haal ook effe alle apparatuur van je voeding af, misschien is je voeding brak en trekt ie het niet.

Misschien is je geheugen defect. Als je 2 dimms hebt effe 1tje erin en testen, geen beeld ? daarna de andere.

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025
Ik heb dit wel eens eerder meegemaakt met een oud mobo.
Daar was het batterijtje het probleem. Het kan zijn dat je toevallig een slecht batterijtje mee hebt gekregen.
Probeer het ff, zou ik zeggen. Het heeft iig met je BIOS te maken...

"It certainly appears so..."

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Heb je de PC verplaatst, waarbij het geheugen misschien is los komen zitten (is mij gebeurd) ?

Of heb je een nieuwe kaart geïnstalleerd, en daarbij per ongeluk je Hard-disk-kabel losgewrikt (de datakabel en/of de stroom-kabel).

En als je nu even wat langer wacht, start het OS dan niet op van HD ?

eagle

• Life-is-party
  • Laatst online: 14-02-2023
Bios batterij'tje zal ik doen. er zit 1 dimm in. alles is er al uit geweest en is er opnieuw ingezet.

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

misschien je DMI eventlog legen en disablen in de bios, die geeft in sommige gevallen ook wel eens problemen.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:47

Xtremelead