Op zaterdag 04 mei 2002 17:52 schreef Vibromass het volgende:
[..]
Hier is volgens mij een slechts voorlopige uitspraak over, die nog getoetst moet worden.
[..]
Zover ik weet is de uitspraak definitief in Nederland, Belgie en Engeland.
Het recht om een kopie te maken voor persoonlijk gebruik is expliciet voorzien in ons auteursrecht.
[..]
Heb jij auteursrecht over andermans produkten dan? Daarbij vind ik het erg hypocriet om je te beroepen op je rechten terwijl niemand zich aan de plichten houdt.
Dan heb je echt geluk gehad. Ik heb genoeg originele floppies/CDs kapot zien gaan.
Nee hoor, ik ben gewoon zuinig op mijn
duurbetaalde DVD'tjes en soortgelijke media.
Het gaat om het principe. Ik betaal voor de content, niet voor de media waar het toevallig op geleverd wordt.
[..]
Je betaald in principe zelfs alleen voor het recht om de content te mogen gebruiken/bekijken.
Inderdaad, maar helaas gebeurt dat niet. De bescherming van de regionale/lokale handel is niet in het voordeel van mijzelf als eindgebruiker.
Klopt, het is een comprimis, en niet direct in 'ons' voordeel. Maar dat is met zoveel zaken zo. Veel zaken zijn in andere landen goedkoper bijvoorbeeld, waarom koop je niet alles in het buitenland dan?
Met een geschikte TV zou dat geen probleem zijn, als de kunstmatige mechanismen voor regiobescherming niet zouden bestaan.
Mee eens, van mij mogen ze het hele PAL gebeuren afschaffen trouwens