Toon posts:

[GC] Gamecube nu al gekraakt?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat lees ik nu op gamers.nl? Ok, het is de Telegraaf van gamend Nederland, maar op http://www.gamers.nl/nieuws/12445 staat te lezen dat games eenvoudig op een dvd kunnen worden gefikt, en vervolgens op een Panasonic Q (die normaal formaat schijfjes accepteert) kunnen worden gespeeld.

edit:
Weet dus niet of dit een 1 april grap is, maar soi.

Verwijderd

ik hoop dat dit geen grap is.... ik wil resident evil spelen :P

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

Zou beetje zonde zijn als dat waar is!!

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Mwoah, die Gamecube Q komt waarschijnlijk niet naar Europa / Noord Amerika. Dan moet je dus gaan importeren. Veel te duur voor meeste mensen (net als met de copybox). Weinig mensen die zo'n GC Q hebben > weinig ISO releases (en voornamelijk ook nog eens Japans) > nog minder reden voor mensen hier om een GC Q aan te schaffen.

Denk niet dat het zo'n vaart zal lopen.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 23:47 schreef Frodo19 het volgende:
Zou beetje zonde zijn als dat waar is!!
:? leg uit :?

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-12-2025

White Dust

PlaneScape: Torment

Heel dom iets maar de disc van de gamecube draait toch de andere kant op ten opzichte van gewone DVD/CD :? ik meen tenminste hier ooit iets van gehoord te hebben... :)

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 23:57 schreef ReV3rEnD het volgende:

[..]

:? leg uit :?
Er zijn mensen die een kopieerbeveiliging een goeie zaak vinden. (en dat zouden er meer moeten zijn)

• harmageddon
  • Laatst online: 09:16
Deze discussie over beveiliging is vaak genoeg gevoerd....

Aap!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:18
kweenie, ze zeggen zoveel tegenwoordig
ik wil eerst es bewijzen zien, voordat ik het geloof

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Zolang er mogelijkheden zijn om andere schijfjes te gebruiken dan de custom DVD-tjes die GC gebruikt wordt ook die bak vroeg of laat gekraakt (waarschijnlijk vroeg).

De mogelijkheid is er dus volgens mij al in de vorm van een console die afwijkt van het reference design (normale DVD-drive). Maar ook een extension port kan worden misbruikt voor aansluiting van een externe DVD speler (of nog "mooier": DVD brander)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op maandag 01 april 2002 00:37 schreef Crash-Override het volgende:
kweenie, ze zeggen zoveel tegenwoordig
ik wil eerst es bewijzen zien, voordat ik het geloof
Ik wil ook bewijs. Laat ze maar zo'n Panasonic Q op mijn adresje afleveren, dan test ik het wel even :+.

• mycosis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-04-2025

mycosis

--------------

Ik neem aan dat het wel kan. Zo'n Pan.Q lijkt me net zo makkelijk te kraken als een ps2. Ik denk alleen dat je er niet zoveel mee opschiet. De aanschafprijs van zo'n Q ligt veel hoger, en dan moet je hem ook nog eens ombouwen. Je moet dus wel heel veel spellenkopieren om dat geld er uit te krijgen.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 01:48 schreef mycosis het volgende:
...ombouwen. Je moet dus wel heel veel spellenkopieren om dat geld er uit te krijgen.
Geloof me, dat is voor niemand een probleem. :(

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-01 15:00
ok ik download wel eens een game, maar voor consoles koop ik altijd alles :)

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 03:26 schreef Bamibal het volgende:
nobel :)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
't is natuurlijk wel erg toevallig dat het dan net 1 dag voor 1 april bekend wordt. :X

🌞🍃

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

HEBBEN WIJ TOCH NIKS AAN!!!!!!!!!

Of je moet zo gek zijn om een panasonic q te kopen in japan (komen niet in europa) met NTSC ipv PAL voor de prijs van 2 XboxEn....

Samen staan we sterk!

Verwijderd

hmm tja, en dit soort praktijken hebben er nou voor gezorgd dat de beste console-games fabrikant er mee gekapt is: Sega.
nadat hun dreamcast werd gekraakt...

Verwijderd

Mwah ik vraag me af of dit nou voordelig, of nadelig is voor Nintendo..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 10:11 schreef CUBiST het volgende:
hmm tja, en dit soort praktijken hebben er nou voor gezorgd dat de beste console-games fabrikant er mee gekapt is: Sega.
Sega heeft het grotendeels aan zichzelf te danken door in Europa 0,0 aan marketing te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 april 2002 09:45 schreef IkBenAlles het volgende:
Of je moet zo gek zijn om een panasonic q te kopen in japan (komen niet in europa) met NTSC ipv PAL voor de prijs van 2 XboxEn....
Ik weet niet welke tv jij hebt, maar de mijne kan probleemloos PAL en NTSC aan (handig voor mijn import Xbox). Maar wat boeit de prijs van een console, als je daarna alle games gratis kan krijgen? Niet dat ik dit toejuich, integendeel, maar genoeg mensen die dat wel als reden zien.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 10:11 schreef CUBiST het volgende:
Denk jij dat. Iedere keer dat je een Sega console kocht kon je er op wedden dat hij binnen zeer korte tijd compleet gedumpt zou worden. Hoppa, daar gaan je investeringen.

Een Nintendo console ging toch zeker wel zo'n 5 jaar mee.

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 12:55 schreef RefriedNoodle het volgende:Maar wat boeit de prijs van een console, als je daarna alle games gratis kan krijgen? Niet dat ik dit toejuich, integendeel, maar genoeg mensen die dat wel als reden zien.
Hangt er ook vanaf hoe gemakkelijk de games te krijgen zijn. Een gba of snes copybox of flashcard vind ik de investering wel waard. Overal zijn die roms te vinden. Voor de N64 word het al wat moeilijker en het zou me niks verbazen als goeie GC roms zeer moeilijk te vinden zijn.

Verwijderd

das snel........

Verwijderd

hmm tja ik zou zeggen support de illegale shit nog wat meer, en dan heb je binnenkort geen 1 console meer.
het is dus de schuld van sega dat er zoveel illegale spellen verkocht werden? |:(
en besides, als je er 1 had gekocht had je wel de meest originele, en verslavende spelen van de hele console-markt.
jet set radio, been there done that, komt nu pas op xbox.
msr, been there done that, pgr komt nu pas op xbox
en ga zo maar door (crazy taxi 1 &2 o.a.)

Verwijderd

sega was wel chill :D niks ombouwen en toch alles spelen :)

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

1 April geintje dus.

http://www.lan-kwei.com/newsE/

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 03:26 schreef Bamibal het volgende:
Kenmerk van een echte console die-hard... hulde ! :+
Op maandag 01 april 2002 05:57 schreef ReV3rEnD het volgende:

nobel :)
Idd, erg nobel in een corrupte wereld van kopieen :P :+

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01 19:54

uppie8374

Sousousou

D8 al, zal vast wel een 1 April grap wezen (die zijn by the weg nooit leuk) Dus mensen geloof niets wat ze in de bladen van 1 April zetten volgend jaar, want ze willen allemaal ff leuke doen op 1 April |:(

Rebuilding knowledge database

Verwijderd

ze hebben er meen ik ook eentje voor de xbox.. iets van dat de halo gamerip te downloaden is enz..

iedereen helemaal doll.. xbox verkopen stijgen ineens met 150% alleen in europa.. omdat de meeste mensen hier gewoon een console kopen om backups te kunnen spelen.. en omdat het upgraden van de pc speciaal voor games gewoon te duur is.. :) :) :)

velen zullen zich nu aangesproeken voelen... >:) ik ook een beetje eigenlijk .. maarjah.. het is wel zo

Verwijderd

bij de amerikaanse gamecube kon je hem ombouwen zodat hij japanse spellen kon spelen
en bij de japanse kan hij dan amerikaanse spellen spelen
kan je deze mod ook op de europese gamecube uit voeren de pal versie dus weet iemand dat en heeft iemand de schemas
dit hoefde niet met een modchip

Verwijderd

Hij wordt toch wel een x gekraakt er komt vanzelf een fabrikant die erachter komen hoe handig die dvdtjes kunnen zijn voor een mp3speler,laptop,draagbaar videosysteempje (jaja ik noem maar wat :) ) en dan maken ze ze gewoon na en dan kan je ze ook branden op je dvdwriter :P
Net zoals je nu die 8cm cdtjes hebt.

P>S : Ik zeg dus niet dat dat een goede zaak is ,maar het is de realiteit ! :7

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 01:04 schreef warmonger het volgende:
Hij wordt toch wel een x gekraakt er komt vanzelf een fabrikant die erachter komen hoe handig die dvdtjes kunnen zijn voor een mp3speler,laptop,draagbaar videosysteempje (jaja ik noem maar wat :) ) en dan maken ze ze gewoon na en dan kan je ze ook branden op je dvdwriter :P
Net zoals je nu die 8cm cdtjes hebt.

P>S : Ik zeg dus niet dat dat een goede zaak is ,maar het is de realiteit ! :7
Daar zul je dan wel een speciale DVD writer voor moeten kopen. Alles is te kraken, maar het maken van gehackte schijfjes voor de GC is financieel zo onaantrekkelijk dat de drempel flink verhoogd is. Nintendo heeft het goed bekeken moet ik zeggen.

• Tim
  • Laatst online: 04-08-2025

Tim

Op zaterdag 04 mei 2002 17:08 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Daar zul je dan wel een speciale DVD writer voor moeten kopen. Alles is te kraken, maar het maken van gehackte schijfjes voor de GC is financieel zo onaantrekkelijk dat de drempel flink verhoogd is. Nintendo heeft het goed bekeken moet ik zeggen.
Ach, zie de N64, hier zal ook wel weer wat voor komen

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
Ik denk dat het 'illegaal spellen spelen' op een gc zo gaat als het ooit gebeurt :
Als het goed is zit de dvdspeler van een gamecube met stekkertjes aan het moederboard vast. Die haal je er uit en in plaats van die dvd speler van de GC doe je een speciaal printje (mod board) er op. Op dat printje zit weer een aansluiting voor een 'gewone' dvd speler. Niet zo mooi maar het werkt wel. Met een beetje klooien heeft iedereen strax een mooi extern dvd spelertje er naast :P

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:14 schreef BlackMage het volgende:
Ik denk dat het 'illegaal spellen spelen' op een gc zo gaat als het ooit gebeurt :
Als het goed is zit de dvdspeler van een gamecube met stekkertjes aan het moederboard vast. Die haal je er uit en in plaats van die dvd speler van de GC doe je een speciaal printje (mod board) er op. Op dat printje zit weer een aansluiting voor een 'gewone' dvd speler. Niet zo mooi maar het werkt wel. Met een beetje klooien heeft iedereen strax een mooi extern dvd spelertje er naast :P
Alleen is het dataformaat van een normale DVD niet compatible met de GC...die zal ie niet lezen dus. de GC-Q is wat dat betreft makkelijker te kraken.

En reken maar dat het gaat gebeuren hoor, al moeten ze er veel geld insteken. Straks een 'GC Magicom' voor 300 euro kopen doen er toch zat.

Verwijderd

En waarom ook niet, het is je goed recht om backups te gebruiken van je dure DVDtjes, dus dat zou gewoon moeten kunnen. En software zou je overal moeten kunnen kopen, ongehinderd door een regio-bescherming.

Kan me niet schelen wat er voor illegale dingen mee kunnen gebeuren, er is een legitieme toepassing voor mod chips.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:24 schreef Vibromass het volgende:
En waarom ook niet, het is je goed recht om backups te gebruiken van je dure DVDtjes, dus dat zou gewoon moeten kunnen. En software zou je overal moeten kunnen kopen, ongehinderd door een regio-bescherming.

Kan me niet schelen wat er voor illegale dingen mee kunnen gebeuren, er is een legitieme toepassing voor mod chips.
Als niemand mod chips zou gebruiken voor illegale praktijken zouden ze ook niet verboden zijn. Er staat trouwens nergens in het wetboek dat het je recht is om DVD's te mogen backuppen hoor, daarbij heb ik nog NOOIT een spel gehad wat niet meer werkt (zelfs mijn MSX Roms uit 1984 werken nog). Tevens bestaat de regio bescherming om regionale/lokale handel te beschermen tegen concurrentie uit goedkope apelanden. Als iedereen nu zo slim zou zijn alles tegelijkertijd in de verschillende regios uit te brengen was het probleem er ook al helemaal niet. Helaas heb je in dat geval weer het probleem van andere standaarden (PAL/NTSC)

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10-2025

Collaborator

You! Cake or Death?

de cube is makkelijk te backuppen
hij leest de cd's anders dan de pc maar die mini dvds zijn zo te koop
ik heb een kennis die goed vrienden is met een nintendo medewerker (technische) hij komt waarschijlijk morgen langs om te laten zien welke jumpers verandert moeten worden en zo

This space is occupied

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:41 schreef TekkenMaster het volgende:
de cube is makkelijk te backuppen
hij leest de cd's anders dan de pc maar die mini dvds zijn zo te koop
ik heb een kennis die goed vrienden is met een nintendo medewerker (technische) hij komt waarschijlijk morgen langs om te laten zien welke jumpers verandert moeten worden en zo
En hoe beschrijf jij dan die mini-DVD zodat de GC ze kan lezen?

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:34 schreef MrRudi het volgende:

[..]
Als niemand mod chips zou gebruiken voor illegale praktijken zouden ze ook niet verboden zijn.
Hier is volgens mij een slechts voorlopige uitspraak over, die nog getoetst moet worden.
Er staat trouwens nergens in het wetboek dat het je recht is om DVD's te mogen backuppen hoor
Het recht om een kopie te maken voor persoonlijk gebruik is expliciet voorzien in ons auteursrecht.
daarbij heb ik nog NOOIT een spel gehad wat niet meer werkt (zelfs mijn MSX Roms uit 1984 werken nog).
Dan heb je echt geluk gehad. Ik heb genoeg originele floppies/CDs kapot zien gaan.

Het gaat om het principe. Ik betaal voor de content, niet voor de media waar het toevallig op geleverd wordt.
Tevens bestaat de regio bescherming om regionale/lokale handel te beschermen tegen concurrentie uit goedkope apelanden. Als iedereen nu zo slim zou zijn alles tegelijkertijd in de verschillende regios uit te brengen was het probleem er ook al helemaal niet.
Inderdaad, maar helaas gebeurt dat niet. De bescherming van de regionale/lokale handel is niet in het voordeel van mijzelf als eindgebruiker.
Helaas heb je in dat geval weer het probleem van andere standaarden (PAL/NTSC)
Met een geschikte TV zou dat geen probleem zijn, als de kunstmatige mechanismen voor regiobescherming niet zouden bestaan.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 17:52 schreef Vibromass het volgende:

[..]

Hier is volgens mij een slechts voorlopige uitspraak over, die nog getoetst moet worden.
[..]
Zover ik weet is de uitspraak definitief in Nederland, Belgie en Engeland.
Het recht om een kopie te maken voor persoonlijk gebruik is expliciet voorzien in ons auteursrecht.
[..]
Heb jij auteursrecht over andermans produkten dan? Daarbij vind ik het erg hypocriet om je te beroepen op je rechten terwijl niemand zich aan de plichten houdt.
Dan heb je echt geluk gehad. Ik heb genoeg originele floppies/CDs kapot zien gaan.
Nee hoor, ik ben gewoon zuinig op mijn duurbetaalde DVD'tjes en soortgelijke media.
Het gaat om het principe. Ik betaal voor de content, niet voor de media waar het toevallig op geleverd wordt.
[..]
Je betaald in principe zelfs alleen voor het recht om de content te mogen gebruiken/bekijken.
Inderdaad, maar helaas gebeurt dat niet. De bescherming van de regionale/lokale handel is niet in het voordeel van mijzelf als eindgebruiker.
Klopt, het is een comprimis, en niet direct in 'ons' voordeel. Maar dat is met zoveel zaken zo. Veel zaken zijn in andere landen goedkoper bijvoorbeeld, waarom koop je niet alles in het buitenland dan?
Met een geschikte TV zou dat geen probleem zijn, als de kunstmatige mechanismen voor regiobescherming niet zouden bestaan.
Mee eens, van mij mogen ze het hele PAL gebeuren afschaffen trouwens :D

• BlackMage
Op zaterdag 04 mei 2002 17:19 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Alleen is het dataformaat van een normale DVD niet compatible met de GC...die zal ie niet lezen dus. de GC-Q is wat dat betreft makkelijker te kraken.

En reken maar dat het gaat gebeuren hoor, al moeten ze er veel geld insteken. Straks een 'GC Magicom' voor 300 euro kopen doen er toch zat.
Daarom ook een modboard :P
Je brand de spellen op een formaat dat de DVD ze kan lezen en die modboard zet het weer om in GC formaat.

Verwijderd

Hmmzz.. Sega is niet de 1e console die een stille dood gestorven is op de markt door slechte marketing.

Denk maar aan de Jaguar van Atari. Fantastisch ding, alleen nooit een goede marketing erachter, waardoor de meeste consumenten voor een andere console (Nintendo) kozen.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 18:05 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Daarom ook een modboard :P
Je brand de spellen op een formaat dat de DVD ze kan lezen en die modboard zet het weer om in GC formaat.
Psies, Magicom principe dus, dat is inderdaad zover ik het kan beoordelen de enige mogelijkheid. Duur grapje wel...modboard, extra DVD drive, DVD writer + DVD schijfjes

• BlackMage
Op zaterdag 04 mei 2002 18:36 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Psies, Magicom principe dus, dat is inderdaad zover ik het kan beoordelen de enige mogelijkheid. Duur grapje wel...modboard, extra DVD drive, DVD writer + DVD schijfjes
Magicom?? nooit van gehoord :P

En je hoeft toch geen DVD writer te hebben. Die diskjes zijn maar 1,5 gig. Met een beetje rippen zou het toch mogelijk zijn om het op een 90 minuten cdtje te bakken. :?

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

Op zaterdag 04 mei 2002 17:45 schreef MrRudi het volgende:

[..]

En hoe beschrijf jij dan die mini-DVD zodat de GC ze kan lezen?
mini dvd brander (ja ze bestaan echt!!)

This space is occupied

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:09 schreef BlackMage het volgende:

[..]

Magicom?? nooit van gehoord :P
Zal wel van voor je tijd zijn dan :P
En je hoeft toch geen DVD writer te hebben. Die diskjes zijn maar 1,5 gig. Met een beetje rippen zou het toch mogelijk zijn om het op een 90 minuten cdtje te bakken. :?
We hebben het over backuppen vriend. Bij gebruik voor illegale praktijken zouden ze je op moeten sluiten :P
Op zaterdag 04 mei 2002 19:23 schreef TekkenMaster het volgende:

[..]

mini dvd brander (ja ze bestaan echt!!)
Kan die ook achteruit schrijven?

• BlackMage
Op zaterdag 04 mei 2002 19:23 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Zal wel van voor je tijd zijn dan :P
[..]

We hebben het over backuppen vriend. Bij gebruik voor illegale praktijken zouden ze je op moeten sluiten :P
[..]

Kan die ook achteruit schrijven?
:X

Mag je niet je eigen spellen copieeren en dan die irritante filmpjes er uit halen ????? :)

Verwijderd

ik vind het stom dat de games zoveel kosten want eerst betaal je je scheel aan een console zie de gameboy advace 90 euro en die spellen er voor zijn rond de 50 euro.

Ze mogen de consoles van mij wel duurder maken maar de games DIE moet GOEDKOPER.

Verwijderd

Op zaterdag 04 mei 2002 19:59 schreef BlackMage het volgende:

[..]

:X

Mag je niet je eigen spellen copieeren en dan die irritante filmpjes er uit halen ????? :)
Nee, behalve als de rechthebbende dat toestaat :) (en dit is nog echt waar ook)
Op zondag 05 mei 2002 03:49 schreef Esmer het volgende:
ik vind het stom dat de games zoveel kosten want eerst betaal je je scheel aan een console zie de gameboy advace 90 euro en die spellen er voor zijn rond de 50 euro.

Ze mogen de consoles van mij wel duurder maken maar de games DIE moet GOEDKOPER.
Hier gaat het eigenlijk niet over, maar vooruit. Ik word een beetje moe van het 'het is zo duur' gezeur. Nederlandse mentaliteit hoor, in Japan is het nog duurder en vliegen de spellen met honderden tegelijk over de toonbank. Maar goed wat is duur? Ik vind een retourtje New York ook erg duur, of een Porsche, waarom zijn die krengen zo duur? Red Bull, nog zoiets, belachelijk duur...of Skateboards (een plankje met wielen)...zo kan ik nog wel ff door gaan.

[de-maatschappij-dat-ben-jij-modus]
Vind je het duur, koop het dan niet, maar ben dan ook een vent en profiteer niet van het geld dat andere mensen er wel aan uitgeven.
[/de-maatschappij-dat-ben-jij-modus]

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

Phydomir

Dennis

De spellen goedkoper maken en de consoles duurder is helemaal geen optie...

Een bedrijf als Nintendo maakt echt alleen maar winst op de spellen hoor. Ze halen de productie kosten er echt niet uit met een Cube die maar €219 kost (Nintendo zelf zal er zelfs nog minder voor vangen).

Wat je natuulrijk ook gewoon kan doen als je de spellen te duur vind is minder spellen kopen, en dan alleen de echt goede kopen.

Maar sowieso is mijn ervaring met copietjes dat die spel de kast in gaan en met een origineel spel wil ik juistem alles eruit halen wat erin zit.

Ik ben dus ook blij dat de GCN spellen voorlopig nog niet te kopieren zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• Collaborator

Collaborator

You! Cake or Death?

nintendo maakt evenveel winst op de games als op de console:
20 euro de rest is de belasting de accijnsen (hoe schrijf je dat?) en de winstmarge van de winkelier (ook 20 euro)

This space is occupied

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 04:04 schreef MrRudi het volgende:
Nederlandse mentaliteit hoor, in Japan is het nog duurder en vliegen de spellen met honderden tegelijk over de toonbank.
Dat lijkt mij zeer sterk. Hoe duur zijn die games in JPN dan in €?

Verwijderd

In Jappenland zijn de spellen goedkoper en de gemiddelde Japanner verdient ook meer. Je ziet daar dus ook minder illegale software. Terug on-topic.
Probeer eens zo'n mini-DVD in je DVD-drive te doen. Wat gebeurt er? Inderdaad, hij is niet te lezen! Hoe wil je die dan OOIT rippen/ISO'en????

Verwijderd

Op zondag 05 mei 2002 10:32 schreef TekkenMaster het volgende:
nintendo maakt evenveel winst op de games als op de console:
20 euro de rest is de belasting de accijnsen (hoe schrijf je dat?) en de winstmarge van de winkelier (ook 20 euro)
Nintendo (en Microsoft en Sony) maken GEEN winst op de consoles, die worden onder kostprijs verkocht. De marge op een console voor de winkelier is gemiddeld 2% van de verkoopprijs. Daarom is de Cube ook 219, terwijl de adviesprijs van Nintendo 209 is.
Op zondag 05 mei 2002 15:58 schreef JanMaster het volgende:
In Jappenland zijn de spellen goedkoper en de gemiddelde Japanner verdient ook meer. Je ziet daar dus ook minder illegale software. Terug on-topic.
Probeer eens zo'n mini-DVD in je DVD-drive te doen. Wat gebeurt er? Inderdaad, hij is niet te lezen! Hoe wil je die dan OOIT rippen/ISO'en????
Ik dacht dat ze duurder waren, maar wellicht heb ik te snel gesproken. Ik zal het eens nazoeken. Niettemin is het niet alleen het verschil in inkomen, de mentaliteit is heel anders. Merchandise verkoopt ook als een gek in Japan, terwijl wij er hier veel nuchterder tegen aan kijken. In japan hebben ze live concerten waar game muziek wordt gespeeld..ik noem maar iets :) De Japanner snapt tenminste dat vermaak geld mag kosten, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.

En op je laatste vraag..ik hoop nooit, maar dat zal wel ijdele hoop zijn,.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:36

Phydomir

Dennis

Op zondag 05 mei 2002 16:06 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Nintendo (en Microsoft en Sony) maken GEEN winst op de consoles, die worden onder kostprijs verkocht. De marge op een console voor de winkelier is gemiddeld 2% van de verkoopprijs. Daarom is de Cube ook 219, terwijl de adviesprijs van Nintendo 209 is.
[..]

Ik dacht dat ze duurder waren, maar wellicht heb ik te snel gesproken. Ik zal het eens nazoeken. Niettemin is het niet alleen het verschil in inkomen, de mentaliteit is heel anders. Merchandise verkoopt ook als een gek in Japan, terwijl wij er hier veel nuchterder tegen aan kijken. In japan hebben ze live concerten waar game muziek wordt gespeeld..ik noem maar iets :) De Japanner snapt tenminste dat vermaak geld mag kosten, dat bedoelde ik er eigenlijk mee te zeggen.

En op je laatste vraag..ik hoop nooit, maar dat zal wel ijdele hoop zijn,.
Idd. Die Japaners zijn eigenlijk nog veel nuchterder dan wij. Want daar loopt iedereen met een GBA om in de metro te kunnen gamen.
Hier in Nederland kijken ze me al raar aan als ik Golden Sun in de trein aan het spelen ben...

* Phydomir moet maar es verhuizen naar Japan :P

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

dat klopt,als je met je advance in de metro zit kijken ze je aan alsof je een nintendo nerd bent ofzo,of ze beschouwen je als een klein kind(terwijl ik volwassen ben!)

maar dat daar is een heel technologisch volkje om het maar zo te noemen,anders dan wij met onze klompen :)

Verwijderd

wil niet lullig doen de gamecube gebruikt geen mini dvd's maar optische dvd's die zijn heel lastig te kraken \
en omdat ze optisch zijn zijn ze zo snel

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Op maandag 06 mei 2002 16:59 schreef finelookingme het volgende:
wil niet lullig doen de gamecube gebruikt geen mini dvd's maar optische dvd's die zijn heel lastig te kraken \
en omdat ze optisch zijn zijn ze zo snel
Wat is volgens jou het verschil tussen een optische DVD en een normale?

[suppl]Ah, ik weet het al, jij dacht dat er eigenlijk een naald in zat die de groeven aftastte. Ja, dan is zo'n optische DVD, wel sneller ja. :+
Ik weet niet wat je allemaal gelezen hebt en waar, maar AFAIK is het een normaal DVD-mechanisme wat er in zit en is het medium alleen kleiner en in omgekeerd beschreven.[/suppl]

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

optische dvd is niet echt bijzonder er zit alleen weer zoon fucking beveiliging in en vele pc zullen crashen als je daar zoon mini dvd in stopt
en doordat ze anders geschreven worden kan de data veel sneller in gelezen worden dan normale dvd's
het optische is gewoon weer zoon beveiliging

Verwijderd

tip: koop een goeie pc en dan download je wat rommetjes (als je dan toch zograag console-games speelt) en dan heb je nooit meer problemen met het kopieren van softwaren |:(

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-01 09:13

Armada

-Wat wil je weten?-

Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef finelookingme het volgende:
doordat ze anders geschreven worden kan de data veel sneller in gelezen worden dan normale dvd's
Volgens mij gaat het er dan simpelweg om dat je eerst de buitenrand beschrijft die logischerwijs een hogere dataoverdracht heeft. Bij een volle CD zou het weer minder effect hebben.
Ik begrijp nog niet wat je bedoelt. Uitleg, bron?

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 00:12 schreef finelookingme het volgende:
optische dvd is niet echt bijzonder er zit alleen weer zoon fucking beveiliging in en vele pc zullen crashen als je daar zoon mini dvd in stopt
en doordat ze anders geschreven worden kan de data veel sneller in gelezen worden dan normale dvd's
Sorry, maar alle DVD's zijn optisch hoor. Hoe denk jij dat een normale CD of DVD dan werkt? Met magneten of een naald ofzo?
En die snelheid is inderdaad gewoon omdat ze nu buiten beginnen.
Een PC crasht trouwens niet van zo'n GameCube disc hoor (een Mini DVD is gewoon een 8cm DVD, GC disc is een specaal beschreven Mini DVD), je DVD speler geeft gewoon aan dat hij hem niet kan lezen (meestal met een knipperend lampje oid).

• DannyXP1600
  • Laatst online: 05:45
Winstmarge voor winkels is erg minimaal, inkoopsprijzen voor consoles en games schelen 3 euro met de verkoopsprijzen...

De Panasonic Q kost 360 USD ofzo, vanuit Hong Kong, moet je maar kijken op www.project-design.com
Hebben ze ook megavette motorstepjes 8-)

• Bigs
  • Niet online
Op dinsdag 07 mei 2002 01:05 schreef DannyXP1600 het volgende:
Winstmarge voor winkels is erg minimaal, inkoopsprijzen voor consoles en games schelen 3 euro met de verkoopsprijzen...
3 Euro is echt niet, waarom zouden ze die dingen dan verkopen?
De winstmarges in de computerindustrie zijn ook 'minimaal', maar ik heb laatst ergens nog eens een lijstje in mogen zien en 20% winst is echt geen uitzondering hoor.
Pagina: 1