Toon posts:

[internet delen] Wanadoo cable Broadband Premium

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan..
Ik ben echt al vet lang aan het proberen broadband premium van wanadoo te delen, maar kom er echt niet uit.(Ook niet met faq's en eindeloos proberen.) Kan iemand me uitleggen hoe ik zonder dat klote programma van wanadoo verbinding kan maken en hoe de instellingen dan moeten zijn. Wil het het liefst dat het met Win2K lukt, maar als iemand het voor linux of WinME kan uileggen is dat ook best. |:(

Verwijderd

--> nt

Verwijderd

Ga naar de Netwerkverbindingen in Windows 2000 en ga naar de eigenschappen van de verbinding van Wanadoo en ga dan naar Internet delen, de rest wijst zich vanzelf

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 23:21 schreef Arne het volgende:
Ok dan..
Ik ben echt al vet lang aan het proberen broadband premium van wanadoo te delen, maar kom er echt niet uit.(Ook niet met faq's en eindeloos proberen.) Kan iemand me uitleggen hoe ik zonder dat klote programma van wanadoo verbinding kan maken en hoe de instellingen dan moeten zijn. Wil het het liefst dat het met Win2K lukt, maar als iemand het voor linux of WinME kan uileggen is dat ook best. |:(
Ik ben pas bezig hiermee...zie een paar topics hieronder.
Als ik de oplossing heb hoor je het als eerste....
Sandjes

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Verwijder Enternet, voorzover dat nog geïnstalleerd is. Download RasPPPoE.zip van deze site: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ . Daar vind je ook een beschrijving hoe te installeren.

Het komt neer op uitpakken van het bestandje (iets van 65 KB, geloof ik), installatie van het PPPoE-protocol, de computer opnieuw starten en met het programma Raspppoe.exe het casema/wanadoo-netwerk zoeken een verbinding aanmaken. Deze is als inbelverbinding terug te vinden in de verkenner (ja, klinkt vreemd, een "inbel"-verbinding met kabel ;)) .

Vervolgens kun je gewoon Internet Delen toepassen op de eerder gemaakte inbelverbinding. Vergeet bij het inbellen niet login/wachtwoord op te geven(maar dat spreekt voor zich). Dat kan namelijk pas wanneer je daadwerkelijk het internet opgaat.

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

Verwijderd

Op maandag 01 april 2002 00:20 schreef Ferdo het volgende:
Verwijder Enternet, voorzover dat nog geïnstalleerd is. Download RasPPPoE.zip van deze site: http://user.cs.tu-berlin.de/~normanb/ . Daar vind je ook een beschrijving hoe te installeren.

Het komt neer op uitpakken van het bestandje (iets van 65 KB, geloof ik), installatie van het PPPoE-protocol, de computer opnieuw starten en met het programma Raspppoe.exe het casema/wanadoo-netwerk zoeken een verbinding aanmaken. Deze is als inbelverbinding terug te vinden in de verkenner (ja, klinkt vreemd, een "inbel"-verbinding met kabel ;)) .

Vervolgens kun je gewoon Internet Delen toepassen op de eerder gemaakte inbelverbinding. Vergeet bij het inbellen niet login/wachtwoord op te geven(maar dat spreekt voor zich). Dat kan namelijk pas wanneer je daadwerkelijk het internet opgaat.
Dit lijkt deels ook de oplossing voor mij....kan je ook naar mijn andere post kijken please :)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

gebruik de search ik heb dnek ik al 30 keer uitgelegt

ff snel dan:

wanadoo heeft in hen eigen ppp adapter een beveiliging ingebouwd zodat je het niet kan verdelen.

oplossing: download raspppoe en volg de instructies van dat prog (uitgebreide uitleg moet je de search gebruiken)

tip: verwijder alles wat wanadoo heeft geinstalleerd maar dan ook echt ALLES

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Topicstarter
1) Het kan zijn dat ik lomp ben en dat ik gewoon niet kan zoeken, maar ik heb natuurlijk al lang de search gebruikt.

2) wat bedoel je met zie de topics hier onder..???

3) RasPPPoE heb ik natuurlijk allang geprobeerd, maar als ik het pppoe protocol had geinstaleerd en dan raspppoe.exe runde of via uitvoeren raspppoe of zo iets deed gaf hij steed een error dat het niet goed geinstaleerd was. :(

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

volg de instrusties die je bij raspppoe krijgt goed op is namelijk niet echt makkelijk

ik zal wel ff een paar topics voor je opzoeken

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op maandag 01 april 2002 12:43 schreef Arne het volgende:
3) RasPPPoE heb ik natuurlijk allang geprobeerd, maar als ik het pppoe protocol had geinstaleerd en dan raspppoe.exe runde of via uitvoeren raspppoe of zo iets deed gaf hij steed een error dat het niet goed geinstaleerd was. :(
Als je het netjes volgens de readme doet kan het werkelijk niet fout gaan, daarna kan je t met winroute of iets dergelijks heel eenvoudig delen zo heb ik t hier ook een tijdje gehad.

Verwijderd

Ik doe het nu met een routertje van Multitech en hiervoor heb ik het gedaan met een Win2k Advanced server met Sygate Home Network... beiden met mijn beperkte kennis binnen een tiental minuten aan de gang

• Gompy58
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04-2025

Gompy58

het valt wel, maar niet mee...

Ik heb een wanadoo prem. account Op een oude p75 heb ik smoothwall(.org) gezet. die houd de verbinding non-stop open en is perfect te configureren. De handleiding is echt FOOL & DUMMY proof! Geloof het of niet maar tis zelfs bijna P'nP.

Daarna bij de pc hier in huis het ip adres van die p75 als gateway opgegeven en het loopt als een trein.

Voordeel, geen rare configuraties (pop enzo) nodig, geen progjes die moeten draaien....

ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime....

Verwijderd

Topicstarter
Oke dan hartstikke bedankt..
Ga het nu proberen..:)
Moet nu wel lukken denk ik..

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-08 21:52

maontje

better off Playing

Kijk eens op www.smoothwall.org .

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• dr.dunno
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
beter nog

www.sygate.com

Verwijderd

Topicstarter
Goed..
Zoals ik altijd doe...
Hier is de uitleg voor het "probleem" wat ik had.
Het is eigen vrij simpel en omdat ik op het moment mijn pink heb gebroken zal ik het kort houden.
Zo deel je Wanadoo cable Broadband Premium :
1)Koop een oude computer(bv.p75)
2)Pleur hier twee netwerkkaarten in.
3)Instaleer wanadoo cable connector.
4)Instaleer sygate home network (server op server)(www.sygate.com)
5)Instaleer sygate Home netwrok (client op client)(www.sygate.com)
* Eventueel kun je een hub plaaatsen tussen de server en meerdere clients.(heb zelf een netwerkkaart met vier iutgangen, werkt net zo makkelijk en dan heb je minder kabels nodig)
* Je kunt natuurlijk ook gewoon dure router kopen. :)
Groetjes Arne

Verwijderd

Topicstarter
ps.
* Met rasppoe kreeg ik een 645 error??? stond niks over in de uitleg.. Iemand een idee waaraan dat kan liggen.
* Smoothwall kwam ik ook niet uit.

Verwijderd

Hey kep ook nog kleine vraag hierover...

ik post het hier maar omdat er al tropic open van staat.

als ik dat RASPPOE download en intalleer en verbinding ga maken met wanadoo dus...

word het internet daarmee dan al gedeelt
of is dit alleen de dial up adapter die ik moet delen met bijvoorbeeld sygate ofzo ?

Verwijderd

Gewoon bridgen lijkt me ook niet zo moeilijk om te doen. En met een proxy/nat kan je het altijd doen, daar hoef je het geen dailup van te maken.

Verwijderd

en hoe doe je dat
het is pc van vriendin waar dat moet gebeuren
(wil niet dat er iets mis gaat)

ze heeft windows98 draaien

Verwijderd

Op dinsdag 28 mei 2002 16:47 schreef Freeman9 het volgende:
en hoe doe je dat
het is pc van vriendin waar dat moet gebeuren
(wil niet dat er iets mis gaat)

ze heeft windows98 draaien
Met bijvoorbeeld WinRoute

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Op dinsdag 28 mei 2002 15:30 schreef Freeman9 het volgende:
Hey kep ook nog kleine vraag hierover...

ik post het hier maar omdat er al tropic open van staat.

als ik dat RASPPOE download en intalleer en verbinding ga maken met wanadoo dus...

word het internet daarmee dan al gedeelt
of is dit alleen de dial up adapter die ik moet delen met bijvoorbeeld sygate ofzo ?
Je krijgt dan idd gewoon een dial up adapter die je kan delen.

Verwijderd

Ik heb ook veel problemen met Wanadoo Broadband gehad. Na reacties hier gelezen te hebben heb ik ook raspppoe gebruikt als inbeladapter. Werkt echt top!

Nu mijn probleem. Ik wilde dus mijn internetverbinding delen met twee PIII-W2K computers. Het "servertje" is een P90 met WIN98SE en twee dezelfde (!) netwerkkaarten. ALs ik "internet delen" ga installeren moet ik de netwerkadapter kiezen die met internet verbonden is, en diegene die met de rest van het netwerk verbonden is. Aangezien de netwerkkaarten gelijk zijn weet ik niet welke te kiezen. Weet iemand hier een oplossing voor?

Evt. kan ik winroute 4.1 pro gebruiken, maar weet iemand hoe dat gaat met dynamische ip-adressen toekennen. En voor welke adapter moet ik hier in de config. NAT aanzetten?

Grz.

Verwijderd

eest 1 netwerkkaart uitschakelen of eruit gooien
dan de netwerkkaart voor internettoegang instellen
nu de ander weer activeren. doordat bij 1 netwerkkaart nu nix ingesteld is weet je dat je die moet hebben om die voor t netwerk te installeren

Verwijderd

Dit had ik ook al bedacht, maar zo gauw ik internetdelen dan installeer moet ik kiezen uit de volgende ingangsadapters:
#0 Inbeladapter
#1 ......... (leeg, dus alleen #1 staat op deze regel)
#1 Realtec
#2 ......... (leeg, dus alleen #2 staat op deze regel)
#2 Realtec (beschrijving driver exact hetzelfde als bij #1).

Maar hier kan ik volgens mijn niet zomaar vanuit gaan dat #1 de eerst geinstalleerde NIC is en #2 de laatst geinstalleerde.
Moet ik misschien de inbel adapter als ingang kiezen of toch een netwerkkaart.

Kan iemand mij hier helpen?

• pluisman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-04 11:44
Winroute of winproxy is dus de enige goeie oplossing. Winxp internet sharing werkt wel, maar met problemen. Deze problemen komen later naar boven. (Internet sites niet bereikbaar vanaf pc 2 maar wel vanaf pc 1 (pc 1 direct verbonden met modem)).

Ongeveer een half jaar geleden werden die sufkutten bij casema wakker. Ze kwamen er achter dat men op vier verschillende manieren kon in loggen (tegerlijkertijd!)

c123456@wanadoo
c123456@casema
C123456@wanadoo
C123456@casema

Modem in de uplink van de hub, en de rest op de andere poorten. Op vier pc's een inlogverbinding aanmaken en klaar was pluisman.

those were the days.....

Verwijderd

Topicstarter
misschien beetje dom, maar waarom probeer je het niet gewoon met allebij..
Kom je er vanzelf achter of het werkt.
Pagina: 1