[alg] Logica van postcodes

Pagina: 1
Acties:
  • 380 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-12 13:11
Om te beginnen dit lijkt me het meest logische forum voor deze vraag. bij voorbaat excuses als het fout mocht staan >:).

Ik ga over niet al te lange tijd aan de slag met een (non-profit) site die lokatie gerealteerde gegevens moet opslaan. Nu is het interessant voor de gebruiker om ook naast die lokaties informatie op te zoeken (zeg maar een paar buurten verderop). Nu wil ik daar postcodes voor gebruiken. De vragen zijn:
-Hoe groot is ieder postcode gebied +-
-Volgens postcodes elkaar logisch op?
-Wat zijn andere manieren om mbv php/mysql lokatie gegevens op te slaan waarmee makkelijk te rekenen is (bijv. naar vlakbij gelegen lokatie)?

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Er is geen relatie tussen postcode en locatie, het beste wat je kan doen is ergnes een postcode tabel kopen met X en Y coordinaten er zijn hier in /14 meerdere draadjes geweest over dit onder werp dus ff searchen en je vind vast wat je weten wilt.

• sigma01
Die heb ik al gevonden. Zoals aangegeven gaat het om een non-profit site... Daarom vroeg ik me ook af hoe ik ze het beste kan implemteren.
Ps Het idee vertel ik later wel omdat ik (bij mijn weten) de eerste in nederland ben....

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

Verwijderd

Op zondag 31 maart 2002 22:39 schreef sigma01 het volgende:
Die heb ik al gevonden. Zoals aangegeven gaat het om een non-profit site... Daarom vroeg ik me ook af hoe ik ze het beste kan implemteren.
Ps Het idee vertel ik later wel omdat ik (bij mijn weten) de eerste in nederland ben....
Non profit of niet, zo'n tabel zal je echt moeten kopen, er zijn wel verouderde tabellen die gratis zijn, ik kan me herrineren dat ik die ooit es gelinkt heb in een van die topics..

• sigma01
Ja die heb ik gezien. Maar het gaat er mij om dat mensen hun plaats kunnen bepalen. Met coordinaten (die je via sommige routeplanners kunt krijgen) zou het ook gaan. Maar de vraag is hoe kom ik daar aan.... Ik heb totaal geen geld tot mijn beschikking.

Verwijderd

1) gebruik die verouderde tabel
2) Zoek een sponsor en koop een recente.

• TheMrH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:45
Op zondag 31 maart 2002 22:39 schreef sigma01 het volgende:
Je hebt het over een non-profit oranisatie, maar toch wil je het idee niet delen??? Mmm.... komt een beetje ongeloofwaardig over zo...

The box said 'requires Windows 95 or better', so I installed Linux...

• sigma01
Nou ik wil mijn idee geheim houden omdat er mensen kunnen zijn die WEL commerciele bedoelingen hebben het eerder kunnen doen. En met nevenactiviteiten kun je er geld aan verdienen. Het zou dom van mezelf zijn om het nu al te vertellen, als first mover heb je toch een paar voordelen. En dat voordeel wil ik houden.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je bedoelt dus, een wel-profit, gratis dienst :)

• sigma01
Nee een gratis non-profit dienst die je eventueel wel profit kunt opzetten >:).

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-12 11:34

chem

Reist de wereld rond

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Dark

who tweaked the light?

de eerste 3 cijfers van de postcode duiden het postkantoor aan, weet ik nog van een vakantie-baantje als postzakkenvuller... als je daar wat aan hebt ...

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 31 maart 2002 22:57 schreef sigma01 het volgende:
Ja die heb ik gezien. Maar het gaat er mij om dat mensen hun plaats kunnen bepalen. Met coordinaten (die je via sommige routeplanners kunt krijgen) zou het ook gaan. Maar de vraag is hoe kom ik daar aan.... Ik heb totaal geen geld tot mijn beschikking.
misschien kan je hier wat mee:
http://www.celestrak.com/NORAD/archives/STS/
http://www.getty.edu/research/tools/vocabulary/tgn/index.html

edit: niet echt de goede link gepaste :P

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
hier stond onzin ...

Nothing to see here

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op maandag 01 april 2002 21:06 schreef Dark het volgende:
de eerste 3 cijfers van de postcode duiden het postkantoor aan, weet ik nog van een vakantie-baantje als postzakkenvuller... als je daar wat aan hebt ...
De eerste 4 doen dit volgens mij, de 1e 3 de gemeente/regio ofzo.

Nothing to see here

• sigma01
Omdat ik de kwaadste niet ben zal ik het idee wat ik heb uitleggen (ps nog bedankt voor de links :) ). Ik ben van plan om een site te maken waar het bereik van de verschillende gsm aanbieders per lokatie te zien is. Want in I&T klagen verschillende mensen over hun provider. Door dit in kaart te brengen (bijv. per postcode) kan dit gebruikers helpen bij het maken van hun netwerkkeus. Als profit zou je hier bijv. een gsm shop aan kunnen hangen. Ik hoop dat het nu iets duidelijker is >:).

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-12 10:45
Damn, ff snel in elkaar draaien zo'n site. Bedankt voor het idee >:)

Maar ff serieus, heb je hier misschien iets aan?

http://www.nima.mil/gns/html/cntry_files.html

Misschien kun je dat dan weer linken met de postcodes?

Verwijderd

GSM bereik kaarten zijn op veel sites te vinden, postcode check daarop waarschijnlijk niet.
Pagina: 1